Kiitos vaan kaikille rokotusvastaisille idiooteille,
kun meillä on taas tuhkarokkoa ihan "omasta takaa" täällä Suomessakin - näin siinä aina käy, mutta kun piikkikammoiset hihhulit ei sitä vaan tajua. Ja sitten itketään kun rokottamattomat lapset kuolee "yllättäen" tauteihin tai saavat vakavia oireita ja jälkitauteja, kun koko homma olisi voitu alunperinkin estää yhdellä pienellä rokotteella!
Kommentit (98)
ahaa rokotecoctailin seurauksena huonot ruokatottumukset, lihavuus ja fyysinen kunto. Mutta herttinen sentään onhan ne nyt sentään TERVEITÄ!!!!!!! kun eivät sairastele.
Mä poistun nyt täältä valitettavasti. Aion nimittäin päivittää Rabieksen -kannattais teitinkin.
ahaa rokotecoctailin seurauksena huonot ruokatottumukset, lihavuus ja fyysinen kunto. Mutta herttinen sentään onhan ne nyt sentään TERVEITÄ!!!!!!! kun eivät sairastele.
Mä poistun nyt täältä valitettavasti. Aion nimittäin päivittää Rabieksen -kannattais teitinkin.
terv. 49
annetaan lapselle vasta 1,5-vuotiaana, joten jokunen ehtii saada tuhkarokon ennen rokotetta Suomessakin, kun sitä täällä taas on =(
Ja sairastuneista joku on saanut vain yhden annoksen. Toinen annos annetaan vasta 6-vuotiaana, joten...
Ulkomailta tulevat pöpöt, joille ei antibiootitkaan pärjää. Juuri matkailu tuo tänne takaisin monet täältä hävinneet taudit ja vieläpä ne taudit, joita täällä ei koskaan ole ollutkaan.
Kauhea yninä siitä, jos joku ei ole rokottanut lastaan, kun oma alle 6 v voi sairastua. Mutta sitten huoletta matkaillaan sen saman alle 6 vuotiaan kanssa ties missä kaukokohteissa Intiaa ja Thaimaata myöten. Siellä lienee kaikki rokotettu, vai?
Miksi ei pelota, että se lapsen päiväkotikaveri (alle 6 vuotias), joka kävi kaukomatkalla perheensä kanssa tuo tuliaisena sen tuhkarokon? Tähän on suurempi todennäköisyys kuin siihen, että joku rokottamaton koko ikänsä Suomessa pysytellyt lapsi sen tartuttaa?
mikä osuus työnantajapuolella on siihen ettei lapset saa enää sairastella ns. lastentauteja? Ettei vanhemmat voi olla poissa töistä kun lapset sairastaa -ihan kysyn vaan kun olen kuullut sellastakin.
Toinen asia sairauksissa on hygienisyys, ravitsemus jne...on myös tosiasia, että hyvin ravitut lapset kestää paremmin sairauksia. Viittaan vaan tuohon mummoon, joka kertoi menneistä ajoista.
Hygienia on ensisijaisen tärkeää kulkutaudeissa mitä esim. tuhkarokkokin on. Ja tämä on faktaa!!! Monet sairaudet ovat hävinneet köyhien maiden maaseuduilta kuten isorokkokin ilman rokotusta ja vain hygienian korjauksella ja jätteiden.
Monet sairaudet ovat hävinneet köyhien maiden maaseuduilta kuten isorokkokin ilman rokotusta ja vain hygienian korjauksella ja jätteiden.
Luepa Wikipediasta miten tauti poistettiin maailmasta. Se oli prosessi joka kesti melkein 200 vuotta.
että hyvä hygienia ei riitä niitä poistamaan! Ja oikeesti, ei tarvitse edes olla mikään rakettitieteilijä tajutakseen, että joku suurempi syy siihen on, että kalliita rokotteita annetaan ilmaiseksi. Mutta ilmeisesti moni rokotusvastainenvauhkooja onkin hieman yksinkertaisempaa sorttia... No, se syy on, että siinä säästetään henkiä!
että taudit olisivat poistuneet muutenkin kannattaa suhtautua suurella varauksella. Ne on erikoistuneet tilastokikkailuun, jolla asiat saadaan vääristettyä vaikka miten. Esimerkiksi mittakaavakikkailu on kivaa. Jos ennen kuoli tuhat ihmistä johonkin tautiin, pelkästään se että pitää mittakaavan sillä tasolla riittää piilottamaan vaikka 50 kuollutta niin että näyttää siltä kuin kaikki taudin aiheuttamat ongelmat olisivat kadonneet. Mutta kuka haluaa 50 kuollutta, kun voisi olla 0?
Toinen asia sairauksissa on hygienisyys, ravitsemus jne...on myös tosiasia, että hyvin ravitut lapset kestää paremmin sairauksia.
lähteä hygieenisen ja ravitun lapsesi kanssa matsiin esim. tätä tautia vastaan?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/66/Child_with_Sma…
täällä käydään keskustelua lähinnä mpr-rokotteesta ja sen ottamatta jattämisestä. Ja totta minun lapseni ovat sairastaneet lasten rokot ja itse hoisin heidät. NYT heillä on täysi immuneetti näitä tauteja vastaan toisin kuin rokotetuilla, joilla se on pitkä:)? suoja tauteja vastaan. Muuten lasteni tapauksessa nämä taudit tuli ja meni ilman suuuuurta haloota.
Jos joutisin tilanteeseen että on pakko valita joko rokotteilla hävitetty isorokko maa tai hygienialla/muu jätehuollolla niin ilman muuta menisin muu alue:)
myötäneet asian ja ihan julkisesti myös Suomessa! Pakko oli myöntää vaikka ei millään olisi tehneet sitä. Mutta kun vastassa on ammattikuntaa jota ei voi ohittaa kuten hömppiä!
Googlaamallakin saa aikapaljon tietoa miksi ei kannata ihan steriiliksi itseään piikittää.
ja bisnestähän tuo onkin jo! Mutta mitäs te rokotetut älkää meitistä huolehtiko tehän olette turvassa vai oletteko:)?
ahdistaa aivan perkeleesti kun vauvani on alistettu kotimaassa jo voitetulle taudille koska te hihhulit mahdollistatte uudelleen tappavien tautien rantautumisen Suomeen!!! Mä pläjäytän suoraan naamaan seuraavaa kohdalle tulevaa mammaa joka jättää MPR-rokotteen pois jonkun hiivatin jfk/avaruusolio/rokote haahuilun takia!
Voi voi voi voi!
Minun lapsi sai mpr:n "vasta" viisivuotiaana (ekan osan) ja hyvä näin. Puolitoistavuotias on mielestäni liian pieni tuolle virualtistukselle ja omaa päätään saa luoja kiitos käyttää!
Katsos, kun minua kiinnostaa oma vauvani paljon enemmän kuin sinun vauvasi enkä ajattele sinun vauvaasi, kun teen omaa vauvaani koskevia päätöksiä.
Joten pidäpä vaan huoli omasta vauvastasi, on ne vauvat hyvässä hoidossa ennenkin selvinneet. Voit vaikka aloittaa sterilisoimalla kaiken ympäriltäsi ja välttelemällä muita ihmisiä, niin saatat olla "turvassa" tässä rokotevastaisessa maailmassa siihen asti kunnes saat sen mpr-si.
Itse olen sairastanut aikanaan lapsuudessani sikotaudin, tuhkarokon ja vihurirokon. Eikä ollut mitään lastenleikkiä. Nyt olen nelikymppinen.
Joten kysyisin että mitä rokkoja lapsesi ovat sairastaneet? 2000- luvullako? Tietääkseni näitä sairauksia ei ole ollut Suomessa enää aikoihin.
Katsos, kun minua kiinnostaa oma vauvani paljon enemmän kuin sinun vauvasi enkä ajattele sinun vauvaasi, kun teen omaa vauvaani koskevia päätöksiä.
Joten pidäpä vaan huoli omasta vauvastasi, on ne vauvat hyvässä hoidossa ennenkin selvinneet. Voit vaikka aloittaa sterilisoimalla kaiken ympäriltäsi ja välttelemällä muita ihmisiä, niin saatat olla "turvassa" tässä rokotevastaisessa maailmassa siihen asti kunnes saat sen mpr-si.
Se kertookin aika paljon siitä, minkälainen "äiti" sinäkin olet.
En minäkään halua noita tauteja Suomeen, mitkä on jo saatu täältä häviämään!
Jos joutisin tilanteeseen että on pakko valita joko rokotteilla hävitetty isorokko maa tai hygienialla/muu jätehuollolla niin ilman muuta menisin muu alue:)
saisin valita ottaisinko lannoitteella kasvatetun ruoan vain Helinäkeijun taikasauvalla taiotun, ottaisin sen Helinäkeijun :).
virukset/bakteerit oppii muuntautumaan ja valmistavat vähän ovelamman kopion johon ei rokote eikä antibiootti tehoa.
oisko se vähän sama juttu kuin täytyy hakea aina uusi antibiootti kun mikään ei tehoa enää.
vai uusi mpr?
puhkesi rotkottamattomasta teosofiporukoista alkunsa saanut tuhkarokkoepidemia ihan kaikista hygienioista huolimatta ja tappoi kolme lasta, joista kaksi perustervettä. Ehkä niitten vanhempia ei kauheasti ilahduta luonnonmukaisen immuniteetin hyväksi tehty uhraus.
mutta silloin jo rokotettiin kolmoisrokotteilla.
Tuhkarokko on edelleen kehitysmaissa merkittävä lasten sairastuvuuden ja kuolleisuuden aiheuttaja. Tuhkarokkovirus kuuluu kaikkein tarttuvimpien virusten joukkoon, ennen rokotusten käyttöönottoa käytännössä kaikki sairastivat tuhkarokon. Sen itämisaika on 9–11 päivää. Tuhkarokkovirus voi vahingoittaa keskushermostoa. Pelätyin komplikaatio on aivotulehdus . Tavallisimmat lisätaudit ovat kuitenkin välikorvatulehdus ja keuhkokuume . Tuhkarokkoon ei ole olemassa lääkettä. Rokote on ollut laajassa käytössä Suomessa jo pari vuosikymmentä. Tuhkarokon sairastaminen antaa elinikäisen immuniteetin.
Kehitysmaissa? Meillä suurimmalla osalla on hyvä yleiskunto, joten tuskin itse rokko tappaa, ja välikorvantulehdukseen sekä keuhkokuumeeseen löytyy meiltä lääkkeet toisin kuin kehitysmaissa.
Ottamatta kantaa rokotusten tarpeellisuuteen on turha verrata suomen tilannetta kehitysmaihin. Täällä terveydenhuolto on hiukan toista luokkaa.
Sitäpaitsi tuskin tämä tuhkarokko aalto on suomalaisten rokottamattomien alulle panema, kyllä se on ulkomaan tuliainen joltain maahanmuuttajalta, kun tauti on maahan tullut, toki suomalaisetkin rokottamattomat sitä voi levittää.
Ja nuo sairastuneet, kun suhtautetaan rokotteen saaneisiin, sairastumis prosentti jää alhaiseksi.