Raskauden keskeytys
Tein tänään positiivisen raskaustestin ja olen päätynyt aborttiin. Elämäntilanne on huono, olen eroamassa mieheni kanssa ja meillä on vuoden ikäinen poika. Olen syönyt vahvoja tulehduskipulääkkeitä (panacod, arcoxia) hammaskipuun, olen ollut kaksi kuukautta ilman tyroksiinia ja olen ollut juhlimassa sekä tupakoinut. Pelkään, että kaikki on muutenkin jo mennyt pieleen.
Miten abortti tarkalleen ottaen tapahtuu? Joudunko olemaan sairaalassa yötä? Sattuuko paljon?
Kommentit (25)
mutta sinähän tiedät mikä on parasta :) Iso hali, henkisesti se on rankkaa kuitenkin.
on tukenani,vaikka olemmekin eroamassa. Olen itkenyt niin paljon, että alan olla valmis.. Silti ne kivut pelottaa,joku vertasi synnytyskipuihin?
ap
on niin alkuvaiheessa kun oletan niin ei pahat kivut. Saat kyllä lääkkeet kipuihin.
sanottiin. eli joko pillerillä tapahtuu keskeytys, tai sitten tehdään nukutuksessa kaavinnalla. aamulla sinne mennään 7-8 aikaan ja iltapäivällä/illalla kotiin. pillerillä keskeyttäessä seuraavat että vuoto alkaa reilusti tulemaan pois. kumpikaan ei satu, eikä niistä ole sinnulle mitään fyysistä kipua. Minulla on lapset vuoden ikäerolla ja kakkosen tulo oli yllätys, joten saattoi siinäkin muutama olut silloin tällöin mennä.. Kaikki on kuitenkin hyvin ja suosittelen kuitenkin että mietit asian tarkkaan, tarkoitan että olet varma päätöksestäsi. Tsemppiä kovasti mitä ikinä päätätkin.
Henkinen kipu on verrattavissa synnytyskipuihin, jopa pahempi.
Olen pahoillani.
yli abortista.
Juuri julkaistu kirja (voin koettaa etsiä sulle) kertoo samaa.
Mulla saattaisi nyt olla 3,5 vuotias lapsi, mutta en ajattele asiaa noin. Elämä oli niin vinksvonks, että hyvä ratkaisu oli.
Lääkkeellinen tyhjennys oli 5+ viikoilla. Normaalit menkat oli. Hitusen mahakipua.
Voimia!
Abortti ja siitä selviytyminen. Art House.
jos voisit kuitenkin pitää pienokaisesi... Jos taivaan Jumala voisi eeyttä avioliittosi ja antaa voimaa sinulle kahden pienen kanssa... ruskuaispussi suojaa vauvaa aluksi ( JUmala on senkin niin suunnitellut täydelliseksi) ettet ole voinut lääkkeilläsi vahingoittaa pientä elämää. Voimia jaa siunausta elämääsi mitä ikinä päätätkin tehdä.
Turha tästä on taas vetää mitään hihhulikeskustelua.
mahdollisuus on,että raskaus olisi edennyt paljon pidemmälle kuin luuleen, yli 12 viikon? Olen niin vainoharhainen,että luulen tuntevani potkuja... Olen ehkä hieman sekaisin tilanteesta,mutta tiedän näin olevan paras...
ap
Parasta vaan mennä keskustelemaan lääkärille niin pian kun mahdollista.
mahdollisuus on,että raskaus olisi edennyt paljon pidemmälle kuin luuleen, yli 12 viikon? Olen niin vainoharhainen,että luulen tuntevani potkuja... Olen ehkä hieman sekaisin tilanteesta,mutta tiedän näin olevan paras... ap
Mustakin tuntui, että heti kun plussasin, tuli pahoinvointia...
Saat lähetteen terkkulasta naistentautien polille (AB1 lähete), missä ensin tarkastetaan ultralla raskauden kesto. Sitten lääkäri kertoo, että vaihtoehdot ovat nämä ja nämä.
Onko sulla säännöllinen kierto? Mulla on ja plussasin heti. Pääsin seuraavana päivänä terkkulaan ja viikon päästä saikulle aika. Raskauden kesto varmistui oikeaksi ja sain esilääkkeen siellä.
lääke, rauhoittavaa, anestesia, kaavinta. Hiukan väsynyt olo illalla ja vuotoa melko pitkään. Kaavinnan jälkeen ollaan heräämössä muutama tunti ja saattajan kanssa kotiin. Saikkua saa lääkäristä riippuen 0-x päivää.
ole säännöllinen kierto kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Kierto kestää n. 29-34 päivää. Ei sen enempää heittele yleensä. Olo on aivan kauhea, oksettaa ja vaikea hengittää :(
ap
ole säännöllinen kierto kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Kierto kestää n. 29-34 päivää. Ei sen enempää heittele yleensä. Olo on aivan kauhea, oksettaa ja vaikea hengittää :( ap
Itse tein abortin erotilanteessa ja vaikka en kadu aborttia, en olisi voinut pitää 4 lasta ( kaksosia odotin), en ikinä unohda tapahtunutta.
http://www.radionova.fi/ohjelmat/aamun-radio/Aborttikokemus-on-Suomessa…
aborttiansa. Mutta sen kanssa oppii elämään. Ja Viveca Kauranen kertoo tuossa Novan haastattelussa, että nainen voi tuntea syyllisyyttä, jos ei tunne syyllisyyttä! Koska abortti aiheuttaa paljon kielteisiä reaktioita kanssaihmisissä.
Ihan hyvä kierto sulla ja alkuvaiheessa olet. Olen se "pahoinvointia tuntenut" kirjoittaja.
Se on helvetillinen tilanne tehdä plus-testi, jos lasta ei voi pitää! Mullakin eka päivä oli aivan järkyttävä ja teki mieli rääkyä!
Mutta siitä se eteenpäin lähti ja hoitohenkilökunta oli ihanaa. Harmitti, että mies ei osannut puhua eikä sanoa mitään. Haudattiin keskenämme koko asia.
Olen puhunut muualla paljon.
Joko käyt nappaamassa pillerin sairaanhoitajan luona muutamana päivänä peräkkäin, jolloin raskaus keskeytyy. Tai sitten abortti tehdään päiväkirurgiassa nukutuksessa ja pääset iltapäivällä kotiin. Kumpikaan tapa ei kai satu, henkinen kipu saattaa olla pahempaa.