Sunnuntaina taas pressa palkitsee äitejä, joiden ainoat ansiot pirttiviljely ja sikiöminen.
Yhtään yhden tai kahden lapsen äitiä tuskin joukossa.
Kommentit (38)
Yhtään yhden tai kahden lapsen äitiä tuskin joukossa.
Äidin tehtävä on sikiäminen.
jolla on kolme lasta ja "vain" 3 lastenlasta. On ollut ikänsä aktiivinen naisvoimistelija, SPR:n ystävätoiminnassa mukana ja muutenkin positiivinen ihminen, joka on täysin rinnoin mukana monessa humaanissa toiminnassa.
No, voihan sitä kopioida toisten mielipiteitä palstoille.,
olen toimittajan kanssa tismalleen samaa mieltä.
Keskustalaisuus, lestadiolaisuus ja kuuluminen oikeistolaisiin anisjärjestöihin lienee enemmän kuin toivottavaa palkituilla.
Kylän marttakerho päättää kollektiivipäätöksellä ehdottaa kylän isoimman sikatilan omistajan emäntää.
Lasten lukumäärä ei ole hyvän äitiyden mitta, suurin osa nyt mitalin saavista on ollut mukana työelämässä eikä suinkaan kotiäitinä. Yhteistä on se, että rakkautta on riittänyt perheelle, ei pelkälle parisuhteelle.
Keskustalaisuus, lestadiolaisuus ja kuuluminen oikeistolaisiin anisjärjestöihin lienee enemmän kuin toivottavaa palkituilla. Kylän marttakerho päättää kollektiivipäätöksellä ehdottaa kylän isoimman sikatilan omistajan emäntää.
Ensinnäkin virheellisillä tiedoilla outoja heittoja, toisekseen tuo ei varmaan maailmankaikkeuden oikeudenmukaisin ja tasapuolisin palkinto ole, mutta siitä ei lienekään kyse. Pyytäkää että joku hakee tuota palkintoa teille, jos sitä (tai itseänne) niin erinomaisena pidätte.
Minun sukulaisnaiselle palkintoa haettiin aikanaan (saatiinkin, ei sillä), ja häntä ei ehkä nykymittareilla voi unelmaäidiksi sanoa. Lapsia oli paljon, äiti ei paljon äitiys- tai hoitovapailla ollut, vaan opiskeli, teki uraa ja oli mukana monenlaisessa vapaaehtoistoiminnassa. Työssäänkin oli tosin lasten kanssa tekemisissä, ehkä se palkinto tulikin siitä elämäntyöstä ja lapsiperheen ja vaativan uran yhteensovittamisesta.
Kylä minusta on ihailtavaa, jos pystyy olla kärsivällinen ja hyvä äiti monelle lapselle. Ja vieläpä hoitaa kaikki itse, eikä yritä työöntää niitä kersoja naapuriin tai mummolaan tai johonkin.
Eli sallin palkinnot monen lapsen äideille, jotka uhraavat elämänsä äitiyteen ja toisten hoitamiseen ja kasvattamiseen.
Inhoan näitä muutaman lapsen äitejä, jotka tekevät lapset saadakseen olla kotona kn työelämä ei nappaa, mutta kersat yritetään työntää jonnekin muuale vaivoiksi, jotta saa itse olla rauhassa sisällä tai pihaalla. YÖK
rääväsuisia palstamammoja? Ei ole kateudella rajoja!
kadehditaan kun jonkun miehellä on normaali työaika ja kadehditaan kun joku SAA vammaistukea, jee. Ja kadehditaan kun toisilla on mummo joka haluaa hoitaa lapsia jne.
Nää on näitä, vain minä olen numero yksi-tyyppejä.
mut voisi välillä palkita muitakin kuin näitä kepulaisia sikatilan emäntiä tai paikallisen maalaislääkärin vaimoja.
adoptio- ja sijaisäitejä. Ei se enää mene noin, että piti olla kauhea määrä lapsia ja piti olla joko perinteisessä avioliitossa tai leski, että voi saada ton palkinnon.
Jopa sinulla on siis mahdollisuus! Hurraa!
mut voisi välillä palkita muitakin kuin näitä kepulaisia sikatilan emäntiä tai paikallisen maalaislääkärin vaimoja.
täytä äitiyden kriteerejä. Kun pitäisi olla lapsen ensin eikä suinkaan mies.
pian muutettua tällä menolla. Ehkäpä jo ensi vuonna palkitaan äiti, joka on oivaltanut virikehoidon mahdollisuudet ja parisuhdelomailun edut.
Parisuhdelomaileva palstamamma ei valitettavasti
täytä äitiyden kriteerejä. Kun pitäisi olla lapsen ensin eikä suinkaan mies.
En huoli.