Olisitko mieluummin 150 cm vai 178 cm?
Olettaen, että olet nainen. :) Perustele!
Itse olisin 150 cm, sillä lyhyet naiset ovat ihan söpöjä ja pitkät näyttävät monesti amatsoneilta....
Kommentit (84)
Olen 168 ja mielellään ottaisin 10 cm lisää.
Näin äkkiseltään olis kamalaa olla 150 cm
Olen nyt 176,5 cm ja 178 cm on minulle se unelmapituus eli jos saisin olla minkä pituinen vain, haluaisin olla juuti tuon 178cm. Olen tottunut olemaan pitkä ja pidän siitä, että olen ulottuva ja vahva. Korkokenkien käyttämistäkään en nyt niin vierasta, päinvastoin. Pituus ei haittaa, ei edes kun olen korkokengät jalassa sen 1184-190,5 senttiä pitkä.
Pidän 166-172-senttisiä naisia keskimittaisina, yli 175-senttisiä pitkinä ja alle 162-senttisiä lyhyinä. Omassa ikäluokassani nuo luvut lienevät aika hyvin synkassa tosiasioiden kanssa. Itse en haluaisi missään nimessä olla alle 173-senttinen. 150 cm olisi jo tosi traumaattista - olen viimeksi ollut sen pituinen ala-asteen kolmannella luokalla. Olisin luultavasti fyysisesti paljon heikompi, kiipeäminen (harrastukseni) olisi vaikeampaa, en ylettyisi ylähyllylle kotona tai kaupassa vaan tarvitsisin aina apua tai sählymailan, pukeutuminen olisi hankalampaa, pitäisi olla tosi piskuinen ollakseen solakka (saisiko mistään edes niin pieniä vaatteita?) ja keskusteleminen tuntuisi hassulta, kun ei voisi katsoa ihmisiä silmiin about samalta tasolta.
Viehättävyys, nuorekkuus, kauneus tai miesten mieleen oleminen ei ole minusta pitkien tai lyhyiden naisten ominaispiirre, vaan näitä kaikkia löytyy pitkien, keskipituisten ja lyhyiden naisten keskuudesta.
Minusta pienet ja sirot naiset ovat usein suloisia, somia ja viehättäviä omaan taskuvenus-tyyliinsä (ja ne pienet kädet - ihanaa!) eli en automaationa pidä pitkiä ihmisiä viehättävämpinä. Viehättäviä pitkiä naisia pidän tosin näyttävämpinä kuin lyhyitä. Amatsoni ei minusta ole lainkaan ilkeästi sanottu, vaan itselleni sanaan liittyvät assosiaatiot ovat nimenomaan positiivisia. Amatsoni on pitkä, voimakas, näyttävä ja ryhdikäs. Kun ajattelen amatsoninaisia, ajattelen esimerkiksi Ciaraa, Red Sonjaa, joitakin urheilijoita, Xenaa, Naomi Campbellia, Cindy Crawfordia ja muita 80-90-luvun supermalleja sekä kaikkia soturiprinessoja ja supersankareita. Amatsoni on oikeastaan naisihanteeni yhteen sanaan tiivistettynä.
Painoasia on kyllä sellainen, joka pituudessa mietityttää. Ylipainoinen pitkä nainen on nimittäin minustakin jo melkoisen iso. Pieni nainen liikakiloineeen ei ole niin silmiinpistävä näky. Pitkänä on myöskin mahdotonta/vaikeaa olla todella siro samalla ihanalla tavalla kuin lyhyet naiset ovat. Yhtä pienet ja hienot kädet ja jalat näyttäisivät pitkällä ihmisellä vain typerältä. Sirouden vaikutelmaa lisää se, että pienillä ihmisillä pää on yleensä suurempi suhteessa vartaloon (tämäkin vielä! jos lihon, pääni alkaa näyttää pieneltä :D). Toisaalta, kuten jo mainitsin, isona on helpompaa olla solakka. Pitkä on melko siro jo koossa 36, mutta 150-senttisen pitäisi olla jo koon 30 tienoilla eli hyvin pieni.
ps. Wikipediankin perusteella suomineitojen keskipituus on 167,5 cm (ja herrojen 181). Wikipediasta löytää kolme eri tietoa, joista tuo 167,5 on tuorein (ollen vuodelta 2010 siinä, missä muut ovat vuosilta 2007 ja 2008) ja myös varsin luotettavasta lähteestä eli Kuopion yliopiston tutkimuksesta, jossa on käsitelty nimenomaan pituuskasvua (kaksi muuta ovat yleisistä terveyskatsauksista). Linkkaan vielä tueksi: http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_ar…
Olen 174 cm pitkä, joten muutos ei olisi kovinkaan radikaali verrattuna siihen, jos olisin yhtäkkiä 24 cm lyhyempi. Mä olin muuten neuvolakortin mukaan 150 cm pitkä ala-asteen neljännellä luokalla...
Olen oikeastikin 178 joten valinta oli helppo.
Ymmärrän kyllä pienenkin naisen viehättävyyden, luultavasti menestys miesmaailmassa olisi ollut suurempi. Toisaalta olen melko varma, että pituudesta on ollut etua siinä että olen pärjännyt koulussa ja työmaailmassa ja muutenkin missä tahansa yhteisössä hyvin... jään ihmisten mieleen, minua kuunnellaan paremmin (naiseksi! miehiä tietysti vielä paremmin).
Olen myös paremmin turvassa isokokoisena naisena, niin se vain on. En ole koskaan elämässäni joutunut pelkäämään esim seksuaalista väkivaltaa, vaikka olen ollut tilanteissa joissa sellaisen mahdollisuus on ollut läsnä. Olen varma että olisin pelännyt enemmän jos olisin kokenut olevani pieni ja hento.