Olkoon lapsesi hoidon alkamisaika mikä tahansa niin
vietkö hänet joskus aiemmin hoitoon? Jos viet niin montako minuuttia aiemmin?
Kommentit (39)
hoitoajat 'noin'-aikoina.
Muistaakseni vastasin pk:n kyselyyn hoitoajaksi n. 8-16 (+/- 30-60 min. aamulla/iltapäivällä).
Päiväkodin johtajan mielestä tuo on ihan riittävän tarkasti ilmoitettu aika.
Totta kai pph kirjaa minuutilleen koska sen perusteella hänelle maksetaan palkka!!!!
Kuten kirjoitin, pph on aikalailla eri asia kuin päiväkoti. Jos on sovittu että haetaan klo 16 ja haetaan pph:lta klo 16.08, hän ehkä myöhästyy vaikkapa bussista jolla menee hakemaan lasta harrastuksesta tms.
Tämä tilanne on verrattavissa siihen, että päiväkoti menee kiinni klo 16 ja joku hakee aina klo 16.08.
Mutta siis edelleen, päiväkodissa meiltä ei koskaan ole kirjattu hoitoaikaa muualla kuin hakemuksessa hyvin suurpiirteisesti.
Lapsi on päiväkodissa ja sinne pyydetään lomakkeella vanhempien työajat ja lapsen hoitoajat.
En tiedä miksi. Meillä lapsella on osa-aikasopimus 10 pv / kk ja sen ajan hän siellä on, päivät on kokopäivähoitoa ja työmatka pitkä, aikaa viepä bussilla. Lapsi esim. menee hoitoon klo 6.15, bussi lähtee 6,30 ja olen töissä 7.30 jälkeen, jos bussi on aikataulussaan. Illalla haen 17.00.
Jos haen aikaisemmin, niin hyvä, mutta 6.15-17 eli täyden aukioloajan minä sinne ilmoitan.
Henkilökuntaa pitää olla riittävästi paikalla, ja ovat kuitenkin 6.15 kun pk aukeaa.
Hoitoaika on ilmoitettu klo 8 mutta käytännössä olemme päiväkodilla vasta klo 8.15.
Jokaisella lapsella on hoitoaikasopimus jossa lukee hoitoaika. Sen perusteella olisi voinut vastata kysymykseen!
No ei ole! Meillä lukee kokopäivähoito. Päiväkoti on auki tiettynä aikana ja silloin on oikeus olla siellä hoidossa. Mikä ihmeen sopimus sulla on??
kokopäivää?Elis 07-17????
enkä mäkään muista sopineeni mitään hoitoaikoja.
Meillä viedään lapset pääsääntöisesti aamiaiselle 8.15. Joskus erittäin poikkeuksellisesti viedään ennen kahdeksaa. Silloin on syynä vaikka joku lääkäri tai työeste tai niiden kombo.
Mutta varsin usein viemme lapset myöhemmin. Jos jompikumpi vanhempi tekee etäpäivää, niin silloin usein aamiainen kotona, koska ei tarvitse varata työmatkoihin aikaa.
Mulla itselläni on paljon kausivaihteluita työssä, joten helppoina kausina en tee täyttä työpäivää, vaan saatan viedä lapset vaikka kymmeneen.
Meillä haetaan lapset kolmen ja neljän välillä.
Maksetaan täydet hoitopäivät, vaikka keskimääräinen toteutuma jäänee alle sen seitsemän tunnin. Ei mulle ole koskaan kukaan kommentoinut, että olisi huono käytäntö.
Huomaa et moni ei ymmärrä töissäkäyviä joilla ei ole autoa.Jos lapsen hoitoaika on sopimuksessa alkava 7.30 niin ei helsingissä ainakaan ehdi mihinkään töihin kahdeksaksi.Joidenkin työmatkat on bussi-metro-juna ja sit vielä kävelyä.Puolitoista tuntia menee ja huonolla kelillä enempikin.Ei kaikki pidä lastaan hupina hoidossa.Mun tapauksessa on hyvä jos se 10h hoitoaika riittää kun työt 8h ja matkat päälle.Aika harva varmaan ehtii töiden jälkeen kampaajalle tai kauppoihin.
Sovin myös etukäteen jos lapsi haetaan poikkeavan aikaisin tai jos on odotettavissa myöhästyminen. Lisäksi ilmoitan jos myöhästyn.
ilmoitin siihen hoitoajaksi 7-17 ja vein sit tarpeen mukaan. Espoossa siis asutaan ja hoitosopimuksessa kyllä kysyttiin hoitoaika eli vienti- ja hakuaika. Mutta tosiaan ilmoitin sen noin, niin ei sit ollut väliä jos veinkin vasta kasilta ja hain kolmelta. Monesti en vienyt lainkaan, mutta siitä ilmoitin etukäteen.
Mulla ei ole säännöllinen työaika ja kuljen julkisilla, joten en todellakaan ollut minuutilleen viemässä tai hakemassa.
mutta toisaalta lähtee yleensä aina huomattavasti ennen kuin hoitoaika päättyy (hoitoaika 16.30 asti, mutta pääsen yleensä klo 14 ja olen hakemassa viimeistään 14.45).
ilmoitin siihen hoitoajaksi 7-17 ja vein sit tarpeen mukaan. Espoossa siis asutaan ja hoitosopimuksessa kyllä kysyttiin hoitoaika eli vienti- ja hakuaika. Mutta tosiaan ilmoitin sen noin, niin ei sit ollut väliä jos veinkin vasta kasilta ja hain kolmelta. Monesti en vienyt lainkaan, mutta siitä ilmoitin etukäteen. Mulla ei ole säännöllinen työaika ja kuljen julkisilla, joten en todellakaan ollut minuutilleen viemässä tai hakemassa.
meillähoitajien työvuorot laskettiin lasten hoidossaolojen perustella ja tuo ei olisi käynyt meidän pienessä päiväkodissamme.
joiden vanhemmat tekevät mitä lystäävät!
Hoitoaika alkaa 7 ja olemme päiväkodilla 5-15 minuuttia yli.
Paitsi muutaman kerran vuodessa jos minulla alkaa työmatka aikaisin ja isä ei voi mennä myöhempään vaikka jonkun koulutuksen takia, sovin hoitopaikan kanssa että menee aikaisemmin.
Vai tarkoitatko, että jättääkö joku lapsensa tarhan oven eteen, vaikka se on vielä kiinni? vai mitä tarkoitat?
Vai tarkoitatko, että jättääkö joku lapsensa tarhan oven eteen, vaikka se on vielä kiinni? vai mitä tarkoitat?
Voihan päiväkoti aueta vaikka 6 ja lapsen hoitoaika alkaa vasta 8. Oletko sä ihan tyhmä?
On myös perhepäivähoito.
Nykyään lapsi on pk:ssa, jossa on sanottu että jos lapsi tulee ennen seitsemää pitää asiasta mainita viimeistään edellisenä päivänä. Muuten on ihan sama milloin tulee. Hoitoajaksi on kirjattu 7.30> eikä koskaan ole viety aiemmin.
Silloin kun lapsi oli pph:lla hänet vietiin etukäteen pph:n kanssa sovitusti muutaman kerran 10 min aiemmin hoitoon (7.20).
Tarkoitat ilmeisesti, että maksetaan lyhyemmästä hoitopäivästä? Ja silti haluat viedä lapsen vähän pidemmäksi aikaa tai väärään aikaan? Ja pohdit, että minkä verran kehtaisi ylittää sen sovitun ajan? niinkö?
Virallisesti hoitoaika alkaa klo8, olemme paikalla 7.45. Olen sopinut henkiköknnan kanssa, että asia on ok, koska lapsi haetaan hoidosta vähintään 15min aikaisemmin kuin papereissa lukee.