G: Kuinka pitkään olit esikoisesi kanssa kotona?
Ja koitko ajan sopivaksi?
Nimi. 4 kuukautta takana
Kommentit (51)
Mutta hoidon aloitti 2,5 vuotiaana.3 krt viikossa tähän päivään saakka.Nyt 5v.ja syksyllä alkaa sitten jokapäivä/kokopäivä hoito =( mut töitähän on tehtävä!
Kakkosen synnyttyä vuoden
Kolmannen synnyttyä vuoden
ja hoidin joka kerta myös vanhemmat lapset vauvan ohella
Oli sopiva.
eli paikallisen aitiysloman ajan
piti lisata, etta lyhyelta tuo aika silloin tuntui, mutta osoittautui hyvaksi jalkikateen.
oikein sopiva aika - paras mahdollinen tietysti
Kotona olen edelleen, esikoinen on 8v, sen jälkeen on syntynyt kaksi lasta. Aloitin työt kotona kun kuopus oli 1½-vuotias. Aion jatkaakin näin ainakin siihen saakka kun esikoinen on eskari/kouluiässä.
Kituutustahan ne 6 vuotta ä-rahalla ja kh-tuella oli, mutta selvittiin.
oli 4v4kk kun meni ekan kerran 2v3kk ikäisen sisaruksen kanssa hoitoon. Eivät kylläkään olleet siellä kuin 7kk, kun jäin taas kotiin äitiyslomalle. Kun nuorin oli 2v3kk lähtivät 2 nuorimmaista päiväkotiin ja vanhin kouluun.
sen jälkeen oli srk:n kerhossa. Ihan sopiva aika se oli tulla töihin ja sai silti olla paljon lapsen kanssa niinkuin edelleenkin.
ja toinen lapsi syntyi kun esikoinen oli 3 v ja töihin menin kun kuopus oli melkein 3 v. Liian pitkään olin kotona putkeen.
hoitovapaalla, esikoinen 13 kk, toinen lapsi syntyy kesällä. Toisaalta aloitin työt lapsen ollessa 3-4 kk, mutta voin tehdä työtäni oman tilanteen mukaan muutaman tunninkin viikossa. Tilanteemme on mielestäni ihanteellinen. Saan nauttia ajasta kotona lasten ollessa pieniä ja silti saan tehdä omaa työtäni.
Kuopus oli tuolloin 3v3kk ja aloitti päiväkodissa.
Silloin lapsi aloitta päivähoidossa. Ihan sopiva aika minun mielestäni.
Esikoinen on 8v. Niin käy tietysti koulua ja meillä on kaksi nuorempaakin lasta:) Ja todellakin on ollut sopiva aika minulle.
meillä esikoinen ja kuopuskin menivät vasta eskariin. sielläkin olivat vain 4 tuntia/päivä olen kotona myös nyt koulun alun ainakin 1-2 luokat
kun lähdin opiskelemaan sairaanhoitajaksi. Tuntui silloin sopivalta.
toisen kanssa 1 v. 10 kk tulen olemaan. Molempia hoitovapaita varten olen etukäteen säästänyt 8000 - 10 000 euroa.
sen jälkeen olen ollut osa-aikatöissä eli paljon kotona edelleen.
Olen kokenut hyvänä, tekisin samoin uudestaankin.
en kyllä tekisi samaa uudestaan...
mutta kun ei näillä naurettavilla tuilla ja yhden ihmisen palkalla ei laskuja/lainoja yms maksella niin töihin on mentävä, eli menen töihin kun lapsi on 10kk-11kk.