G: Kuinka pitkään olit esikoisesi kanssa kotona?
Ja koitko ajan sopivaksi?
Nimi. 4 kuukautta takana
Kommentit (51)
Melko lyhyt aikahan tuo on, mutta kun on täkäläinen käytäntö. Ja oli minusta kiva jatkaa töitäkin.
eli vanhempainvapaat ja lomat päälle. Kakkosesta 10 kk, lomat pidin tekemällä alkuun 3pv työviikkoa. Silloin tuntui että kaipaisin jo töihin, nyt pari vuotta myöhemmin ihmettelen miksi en viihtynyt kotona pidempään mutta nautin suuresti työstänikin.
Kun tuli toinen ja kolmaskin lapsi perään. Luultavasti palaan työpaikkaani kun kolmas täyttää 3v.
Että vauvavuosi on yhtä pepun pesua ja imettämistä mutta jos maltat sen aikaa olla kotona että pääsette "puistoiluikään", käytte avoimissa kerhoissa yms niin alat toden teolla nauttia lapsen kanssa touhuamisesta. Lapsi osaa jo paljon ja oppii koko ajan uutta ja lapsesta on kovasti seuraa. Itse en laittaisi ainakaan alle 3v päiväkotiin. Tätä mieltä olen siis itse kun oma pää on kestänyt tätä kotona oloa.
Pääset näkemään"oman kasvatustyösi hedelmät", olemaan läsnä oman lapsesi ensimmäisissä vuosissa. Minusta se on ollut antoisaa ja olen kehittynyt itsekin tänä aikana paljon. Kun nuorimmainen kohta täyttää 3v niin menen töihin. Tosin toivoisin että hoitovapaata voisi pitää vaikka 4v. Työpaikkaani en tahdo menettää ja siksi on mentävä.
Terkuin se kohta 9v kotona ollut
vuoden verran, pidin kesä ja talviloman perään. Toisen kanssa olin kotona 9 kk, sitten lähdin töihin. Ihan sopivia oli nuo ajat, koska iso talolaina, piti lähteä hankkeeseen. Viihdyin kyllä kotosalla!!
Toisen kohdalla olin kokonaan kotona vain 7kk, mutta senkin jälkeen tein pitkään 50% työaikaa eikä lapsen tarvinnut mennä päivähoitoon.
Että vauvavuosi on yhtä pepun pesua ja imettämistä mutta jos maltat sen aikaa olla kotona että pääsette "puistoiluikään", käytte avoimissa kerhoissa yms niin alat toden teolla nauttia lapsen kanssa touhuamisesta. Lapsi osaa jo paljon ja oppii koko ajan uutta ja lapsesta on kovasti seuraa. Itse en laittaisi ainakaan alle 3v päiväkotiin. Tätä mieltä olen siis itse kun oma pää on kestänyt tätä kotona oloa.
Minä taas nautin vauvailusta, mutta tää puistoilu ym. mammakerhot ja mammakaverit ei kiinnosta pätkääkään. Eli onneksi nyt päiväkoti hoitaa nuo asiat:D
eli lapsi on n. 11kk kun menen töihin!
olisihan se kiva jäädä kotiin mutta n.315€ + 100€, niin sillä ei pitkälle pötkitä!:( Mies on kyllä töissä, mutta en halua olla ainoastaan hänen elätettävänä!:/
ja olen edelleen kotona :) Tosin on syntynyt kaksi muutakin lasta, nuorin nyt 5v. Enkä vieläkään pidä mitään kiirettä tässä mihinkään suuntaan.
Joskus sitten (ehkä kun kaikki on koulussa?) aion jatkaa opintoja. Ei tästä nyt suoraan minnekään töihinkään pääse kun on valmistumisen jälkeen suoraan jäänyt kotiin ja ollut jo 8v. kotona putkeen... Mutta ei harmita, vaikka joutuu jossain vaiheen opiskelemaan lisää. On tämä ollut antoisaa ja on edelleenkin.