Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kamalan kallista

Vierailija
04.05.2011 |

Miehelläni on uusi Bilia. Oikeasti ei ihan uusi vaan kaksi vuotta ja kolme kuukautta vanha, siis melkein uusi.

Tämän auton takuu on kaksi vuotta. Sen jälkeen kun auton takuu meni umpeen, siis kolmen kuukauden aikana, autoon on jouduttu tekemään useita ylimääräisiä ja maksullisia huoltotoimenpiteitä.

Ainakin maksullinen jarrutuksen säätö ja nesteytys, kytkypolkimen korjaus, kuljettajan penkin vaihto ilmastointikoneen huolto sekä pyörien vaihto.

Tavallisten kuukausi-kilometrihuoltojen (500 €/kerta) lisäksi näihin on kulunut ylimääräistä rahaa, jota ei siis liikaa ole, melkein 3000 euroa.

Ei jää kyllä yhtään ylimääräistä rahaa mihinkään muuhun, kun minä olen hoitovapaalla ja yritetään miehen palkalla sinnitellä.

Olen ehdottanut mihelleni auton vaihtoa, kun Bilia tulee niin kamalan kalliiksi. Hän vain naurahtaa ja murisee jotain akkojen jutuista.

Kolmella tonnilla olisi ajanut jo taksillakin aika monta kilometriä!

Pitäisikö vaihtaa miestä ja ajaa pakolliset ajot taksilla?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuna kuullutkaan...

Vierailija
2/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikuna kuullutkaan...

No niinpä tietysti...

Etkö tunne ruotsalaisia automerkkejä: Volvo, Saabbi ja Bilia?

Voisihan tuo sattua myös jollekin toiselle autonmerkille. En ole asiantuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIkä auto on bilia? Siis minkä merkkinen? Enpä ole ikinä kuullutkaan, enkä edes googlettamalla löytänyt.

Tästä huolimatta, jos vaikka auto olisikin:

Autoa tulee toki huoltaa ja korjata myös takuuajan jälkeenkin, mutta suurin osa noista ei ehkä olisi mennyt edes takuuseen.

Renkaat tulee vaihtaa kaksi kertaa vuodessa, jos teillä on nastarenkaat - ei takuuseen.

Ilmastointikoneen huolto on normaali toimenpide, ei kuulu takuun piikkiin, vaan tulee tehdä mutenkin.

MIksi kuljettajan penkki on vaihdettu? Jos siinä olisi ollut jotain takuuseen menevää, niin olisi se kai ilmennyt jo ennenkin. Ja todennäköisesti olisi myöhemminkin mennyt takuuseen.

Mutta jos se on hajotettu omalla huolimattomuudella, ei se olisi muutenkaan mennyt takuuseen.

Kytkinpolkimen korjauskaan ei välttämättä olisi mennyt takuuseen, riippuu mikä vika siinä oli.

Autolle saa paljon aikaan ellei sitä itse käytä ja hoida asiallisesti. Toisaalta, auto maksaa aina, oli se uusi tai vanha. Takuu kun ei kustanna mitään ylimääräisiä juttuja. ei takuu kata sitäkään, että öljyt pitää vaihtaa. Se kun kuuluu muutenkin tehdä ja on osa auton oikeaa käyttöä.

Vierailija
4/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

volvo ole sama kuin bilia?

Vierailija
5/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bilia ole pääasiassa volvon jälleenmyyjä, eikä niinkään automerkki?

Vierailija
6/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksoi 750 €.

Sillä on kohta ajettu 5000 km ja öljynvaihdolla ja renkaiden vaihdolla on pärjätty. (mies vielä itse tekee rempat)

Ei se uus ole välttämättä parempi kuin vanha.

Vierailija
7/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastointikoneen huolto on normaali toimenpide, ei kuulu takuun piikkiin, vaan tulee tehdä mutenkin.

Ei kaksivuotiaan auton ilmastoilaitteelle kuulu tehdä yhtään mitään. Vaikka takuu on ohi on laitteen toimittava pitempään, tuon vaatisin korjattavaksi auton valmistajan piikkiin.

Vierailija
8/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ehdottanut mihelleni auton vaihtoa, kun Bilia tulee niin kamalan kalliiksi. Hän vain naurahtaa ja murisee jotain akkojen jutuista.

Vierailija
9/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kyllä, autoa on käytetty huollossa ja takuuhuollossa säännöllisesti. Kilometrihuoltoja on tehty kahden vuoden aikana useita, ainakin 3-4 kertaa. Jokainen kilometrihuolto on maksanut 500€ - 700€, vaikka auto on aivan uusi.

Tämän lisäksi Biliaan on tehty "ilmaisia" takuuhuoltoja, se kytkimen polkimen vaihto ja muutama kutsu korjaamolle auton valmistajalta.

Tämän lisäksi viimeisen kolmen kuukauden aikana:

Ilmastointikoneen nesteytys noin 200 euroa + kytypolkimen säätöä ja uusi vaihto muistaakseni 500 euroa sekä kuljettajan penkin vaihto yli tonnin. Jarrutuksen nesteytys maksoi myös melkein 500 euroa.

Tämä kaikki siis aivan uuteen autoon, no kaksi vuotta vanhaan.

Miksi nämä korjaukset alkavat heti takuuajan jälkeen ja maksavat niin kamalasti? Halvemmaksi tulee ajaa taksilla, kuin tällä Bilialla CX60 tai jotain.

Vierailija
10/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se "Bilia", mutta uusi se ei enää koskaan ole sen jälkeen kun se on ajettu ulos autoliikkeestä!!

Kyllä, kyllä, autoa on käytetty huollossa ja takuuhuollossa säännöllisesti. Kilometrihuoltoja on tehty kahden vuoden aikana useita, ainakin 3-4 kertaa. Jokainen kilometrihuolto on maksanut 500€ - 700€, vaikka auto on aivan uusi.

Tämän lisäksi Biliaan on tehty "ilmaisia" takuuhuoltoja, se kytkimen polkimen vaihto ja muutama kutsu korjaamolle auton valmistajalta.

Tämän lisäksi viimeisen kolmen kuukauden aikana:

Ilmastointikoneen nesteytys noin 200 euroa + kytypolkimen säätöä ja uusi vaihto muistaakseni 500 euroa sekä kuljettajan penkin vaihto yli tonnin. Jarrutuksen nesteytys maksoi myös melkein 500 euroa.

Tämä kaikki siis aivan uuteen autoon, no kaksi vuotta vanhaan.

Miksi nämä korjaukset alkavat heti takuuajan jälkeen ja maksavat niin kamalasti? Halvemmaksi tulee ajaa taksilla, kuin tällä Bilialla CX60 tai jotain.

Vierailija
11/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis Volvo CX60, eikä mikään Bilia. :) Puhuuko miehesikin Biliasta?

Vierailija
12/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan oikeasti ole noin tyhmä?

Vierailija
13/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mieheni puhuu Biliasta, nykyisin melkein jatkuvasti. Bilia huolto on kyllä tullut meidän perheessä tutuksi.

Eikä ole oikeasti mikään provo, vaan valitettavasti ihan totta.

Laskin juuri, että auton käyttö on tullut maksamaan reilusti yli viisitoista tonnia vuodessa.

Käyttökuluissa on mukana diesel-polttoaine, vakuutukset, huollot ja nämä ylimääräiset huollot.

Uusia pyöriä ei ole tarvinut ostaa, koska ne ostettiin samala kuin auto. Biliassa on kilometrejä hieman yli 90000 kilometria.

Kuinkahan pitkälle taksilla pääsee 15000 eurolla?

Jos kuluihin mukaan lasketaan auton hankintahinta, niin aletaan olemaan jo aikalailla tasoissa sen kanssa, että ajaisin taksilla.

..niin ja itse olet tyhmä ;-)

Vierailija
14/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaksivuotiaan auton ilmastoilaitteelle kuulu tehdä yhtään mitään. Vaikka takuu on ohi on laitteen toimittava pitempään, tuon vaatisin korjattavaksi auton valmistajan piikkiin.

Miten tämä onnistuu? Lasku on jo maksettu, voinko vaatia rahojani takaisin?

Tyhmin juttu tässä on se, ettei tämän automerkin ilmastointikonetta voi huoltaa muualla kuin merkkikorjaamossa. Tässä tapauksessa haalarimies lorautti letkuun hieman jotain nestettä ja ilmastointikone oli tämän jälkeen kunnossa. Huoltotoimenpide kesti kaiken kaikkiaan noin 10 minuuttia ja maksoi melkein 200 euroa.

Huima hinta, tuo on melkein minun oma päiväpalkka!

Vierailija
15/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tottakai ne likipitäen kaikissa korjaamoissa tyrkyttää vaikka mitä korjauksia, vaikka niihin ei aina olisi edes mitään tarvetta. Jos teillä jo takuu mennyt umpeen niin ei ole mitään syytä käydä siellä merkkihuoltamossa. Etsitte huoltofirman ja huoltomiehen joka tekee just ne korjaukset mitä haluatte eikä muita.

Vierailija
16/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään Bilia, vaan teillä on volvo joka on ostettu bilialta ja jota huollatatte kalliisti bilialla.

Ja Volvo ja Saab on ihan eri asia. Saab ei ole bilia auto.. volvo voi olla mun puolesta.

Vie autos johonkin muuhun korjaamolle, jos haluat että sille jotain tehdään silloin kun siinä jotain vikaa on. Mutta älä sano siellä uudessa korjaamossa autoasi biliaksi!

Vierailija
17/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun että mua naurattaa ihan sikana ja mä meen kattoo telkkaa, siis anttila-televisiota.

Vierailija
18/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun että mua naurattaa ihan sikana ja mä meen kattoo telkkaa, siis anttila-televisiota.

Meillä ei ole olltu ongelmia ton Veikon kone -tv:n kanssa, mutta Anttilan digiboksi hajosi. :(

Vierailija
19/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvä..Bilia:D

Vierailija
20/31 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä Stockmann-maito aina Siwa-maidon voittaa.