Mikä on sinun kipurajasi seuraavien lastenvaatteiden (100-150cm) hinnoissa?
t- paita
farkut
välikausitakki
lenkkarit
kerrothan myös perheenne nettotulot/kk ja lapsimäärän
Kommentit (49)
t- paita 20 euroa
farkut 30 euroa
välikausitakki 80 euroa
lenkkarit 100 euroa
Nettotulo nyt hoitovapaani aikana noin 2500 euroa, lapsia 3.
t- paita
farkut
välikausitakki
lenkkaritkerrothan myös perheenne nettotulot/kk ja lapsimäärän
Mäkään en ehkä osaa ajatella kipurajoina, en vaan yleensä osta mitään hirmukalliita trikoovaatteita ja meillä ei vielä ole lapset päättämässä näistä asioista.
t-paita: ehkä 25, yleensä kyllä uutena ostetut ovat reilusti alle kympin. Mutta jos olisi joku tosi spessu ja tietäisin lapsen tykkäävän, niin voisin mä ostaa kalliimmankin.
välikausitakki: satasta enempää en maksaisi. Nyt ostin just noi Ticketin takit ja olisiko ne olleet jotain 70-80 euroa.
farkut: näitä harvoin uutena ostan, en mä näin pienille varmaan yli 50 euroa maksaisi. Teinien sitten ihan eri hinnoissa, sen tiedän.
Lenkkarit: gore-kengät alle satasella on jo julma valikoima. Viikko sitten ostin ei-goret 60 eurolla, oli vähän kalliit.
Mulla on aika korkeat kipurajat, koska noita 120-senttisiä ja alle vaatteita saa itse asiassa aika paljon käytettynä. Meillä siis käyttövaatteet pääosin käytettyjä sukulaisilta ja kavereilta tulleita.
120-senttiä lienee sitten se raja, jonka jälkeen käytettyä on paljon hankalampi saada ja lapsillakin alkaa jo olemaan enemmän toiveita.
Ulkovaatteet ja kengät ostan poikkeuksetta uutena. Sisävaatetta vain tarpeen mukaan uutena.
Perheessä kaksi lasta, kolmas tulossa. Nettotulot tänä vuonna noin 6000 euroa kuukaudessa.
t-paita: 10€
farkut: 25€
välikausitakki: 35€
lenkkarit: 50
Meillä yksi lapsi ja nettotulot n. 3300€/kk
Suhteessa hirveän paljon jotkut on valmiita laittamaan esim. t-paitaa tai farkkuihin, mutta lenkkareihin ei juurikaan sitten panosteta.
Minä en ole valmis maksamaan sisävaatteista tolkuttoman paljon, mutta lenkkarit pitää olla ehdottomasti hyvät ja laadukkaat. Takki samoin.
24
Maksaisin enintään näin:
t-paita 30-40 eur
farkut 60-80 eur
välikausitakki 90-110 eur
lenkkarit 80-100 eur
Lapsia on yksi ja maksan mieluusti laadusta vähän enemmän, siksi tuo hintahaitari, eikä tarkkaa maksimisummaa. Jos tuote on minusta mahtava, ainutkertainen laatuostos, voin helposti joustaa näistäkin. Sitten kun lapsi alkaa olla teini-iässä, niin varmasti hankintoihin menee enemmän, nyt käyttää n. 110-senttisiä vaatteita.
Perheen nettotulot ovat yli 6000 eur/kk.
Meillä eskarilainen 120-130 cm
ja 4-vuotias 100-110 cm.
Ja suurin osa vaatteista kirpparilta. Farkkuja en ole koskaan ostanut uutena, niitä saa niin hyväkuntoisina kirpparilta 2-5 eurolla.
Kengät on aina uutena. Molempien kesälenkkarit maksoi 40 euroa (Viking), se on melko lailla ylärajalla.
Pitkähihaisesta trikoopaidast maksan max25 €. Hinta korreloi niissä aika heikosti laatuun.
Esim. Lidlin vitosen trikoopaidat ovat olleet aivan älyttömän hyviä, eivät nypyty, pitävä kuosinsa.
t- paita max. 12e (täytyy olla jostain syystä must-have-juttu, muuten 10e)
farkut max. 25e
välikausitakki max.80e (jos on unisex eli menee vielä pikkuveljelle; täysin tyttöjen takista max. 60e. Ja ostan aina ison, ainakin 3 kautta täytyy mahtua, esim. kevät-syksy-kevät)
lenkkarit max. 80e (lapsilla kapeat jalat, sopii vain tietyt merkit)
Yleensä kyllä yritän saada kaiken tarvittavan kirppareilta, mutta mitä isommaksi lapset tulevat, sitä vähemmän tarvittavaa (ja siistiä, ei tarvitse olla edes uudenveroista tms) löytyy.
Koko perheen netto n.2800e/kk, 2 lasta (+ 2 aik).
[/quote]
Paidat, fleecetakit, hupparit, farkut jne löydän yleensä kirpparilta, uudet farkut olen ostanut nyt 9v lapselle 2x tähän asti ja kuopukselle (7v) kerran alesta 5e:n sammarit.
Näytti vaan niin hurjalta meidän tuloihin verrattuna nuo antamani max.hinnat;-)
Kenkiin ja goretexvaatteisiin menee silloin tällöin enemmän, mutta ne ostetaan aina reiluina ja kierrätetään joko pikkuveljelle tai myydään.
t-paita 10e
farkut 10-15e
välikausitakki 20e
lenkkarit 25e
Nettotulot 2000e (sisältäen lapsilisät), lapsia 3.
Yh:na ostan lähes kaiken joko alennusmyynneistä tai kirpparilta/kavereilta. Toki tiedostan sen, että lasten kasvaessa isommiksi (koululaisiksi) on vaatemenot suurempia.
t- paita 20€
farkut 20€
välikausitakki 100€
lenkkarit 60€
Bruttotulot reilu 10000€, kaksi lasta
t- paita 15,90
farkut 24,90
välikausitakki 49,90
lenkkarit 69,90 (pitäisi olla tuohon hintaan goretex)
Mutta todellisuudessa metsästän lapsilleni yleensä huomattavasti edullisemmin vaatteet alennusmyynneistä ja joskus jotain hyväkuntoista kirpparilta. Suosin esim. H&M nettikaupan alemyyntejä ja kiertelen Prismassa ja Cittarissa ulkovaatteiden aleaikoina hamstraamassa seuraavaksi vuodeksi vaatteet.
Suhteessa hirveän paljon jotkut on valmiita laittamaan esim. t-paitaa tai farkkuihin, mutta lenkkareihin ei juurikaan sitten panosteta.
Minä taas ihmettelin miten ihmiset edes löytävät noin kalliita lenkkareita lapsilleen, ennen kuin otitte gore-ominaisuuden puheeksi. Kyllä meiltäkin nimittäin löytyy lenkkarin tyyppiset gore-kengät, en kuitenkaan puhu niistä lenkkareina ja niiden lisäksi on kuivia päiviä varten ihan peruslenkkarit. Nykyisistä maksettiin 10 e alennusmyynnistä, mutta 30 e olisin valmis maksamaan, kun niitä kuitenkin menee parit kesässä niitten gore-lenkkareiden lisäksi.
t. 5
Minä taas ihmettelin miten ihmiset edes löytävät noin kalliita lenkkareita lapsilleen, ennen kuin otitte gore-ominaisuuden puheeksi. Kyllä meiltäkin nimittäin löytyy lenkkarin tyyppiset gore-kengät, en kuitenkaan puhu niistä lenkkareina ja niiden lisäksi on kuivia päiviä varten ihan peruslenkkarit. Nykyisistä maksettiin 10 e alennusmyynnistä, mutta 30 e olisin valmis maksamaan, kun niitä kuitenkin menee parit kesässä niitten gore-lenkkareiden lisäksi.
t. 5
hintaan 80-100 esim. juuri ostin tytölle hopeiset, tukevat nahkakengät, joissa tarrakiinnitys. Eli eivät ole lenkkarit ehkä oikeasti, mutta ihan päiväkodin pihalla pidetään. Itse asiassa lapsillani ei taida olla varsinaisia lenkkareita lainkaan. Vain nahkaisia kävelykenkiä ja toki kesällä sitten sandaaleja ja kumitossujakin joskus. Laadukkaat kengät maksaa.
Ainakin 100-130 senttisiä vaatteita käyttävät ovat yleensä 3-7 vuotiaita, joten sen ikäinen tarvitsee kunnon kävelykengät. Markettilenkkareilla pilaa jalat aika helposti.
Hurjia summia maksatte vaatteista, ei sinä mitään, oma asianne. Melkoisiin menoihin saa näemmä varautua. Vauva nyt 3kk ja uutena olen ostanut vain yhdet sukkahousut, suurin osa ostettu käytettyinä pikkurahalla ja kaikkein suurin osa saatu kierrätettyinä ilmaiseksi. Tuntuu, että vauvalle tulee kierrätysvaatetta ovista ja ikkunoista, hyvä niin.
Mutta isommat lapset, varsinkin pojat, ehtivät yleensä kuluttaa vaatekertansa puhki, ennen kuin kasvavat seuraavaan kokoon.
Mäkin suosin kirppareita mahdollisuuksien mukaan, mutta aina ei löydä juuri sitä etsimäänsä, sitten ostetaan uutena. Suosin myös alennusmyyntejä ja yritän ennakoida tulevan kauden vaatteet ja ostaa alesta.
Kipurajat meidän perheessä lapsen vaatteissa voisi olla (huom.uutena):
t-paita:13€
farkut:25€
kesä lenkkarit:30€
välikausitakki:40€
talvipuku:60-70€
(sori, en muista kaikkia kohtia :))
Mutta näitä hintoja maksan lapsen vaatteista todella harvoin.
Perheeseen kuuluu 2 aikuista ja 1 (122cm-128cm) lapsi. Nettotulot n. 3500€/kk
t. 5
Mä en kanssa taas tuollaisia tavallisia lenkkareita osta yleensä ollenkaan. Meillä on lapsilla yleensä kolmien kenkien kesäkaudeksi: goretex-lenkkarit (nämä ulkoiluun), nahkaiset kävelykengät ja sandaalit. Sandaaleja käytetään kesällä aina kun voidaan. Kävelykengillä sitten mennään asioille, kylään jne. Mä ostan noi kävelykengät sen verran siisteinä, että niitä voi käyttää juhlakenkinä.
Mä en oikein ymmärrä miksi tarvitsee niiden gore-lenkkareiden lisäksi tavalliset lenkkarit.
hintaan 80-100 esim. juuri ostin tytölle hopeiset, tukevat nahkakengät, joissa tarrakiinnitys.
On pienemmällä lapsellamme nahkaiset kävelykengätkin, mutta en sano niitäkään lenkkareiksi. Taidan siis kutsua lenkkareiksi ihan erilaisia kenkiä kuin muut.
5 ja joku muu
t-paita 15
farkut 30
välikausitakki 30
lenkkarit 25
1 aik+2 lasta nettotulot 3700 (sis. lapsilisät)
Ei mun tarvii ostaa noista kuin ne kengät korkeintaan, tiedän kaksikin paikkaa mistä saa
lastenvaatteet ilmaiseksi. Ja ystäväni tuppaa mulle lapsensa vaatteet, jotka ovat hyviä.
jo päiväkoti-iässä? En siis väitä, että olette trendien perässä juoksijoita, kyllähän laadukkaat materiaalit jo maksaa kengissä ja ulkovaatteissa.
Olen vaan (vielä?) niin idealisti, että haluaisin lapsen tulevassa päikyssä olevan sellainen ilmapiiri, että vaatteiden muodikkuudella ei olisi merkitystä. Meillä olisi kyllä varaa ostaa kaikki vaatteet uutena, mutten haluaisi edistää ylläolevaa ilmapiiriä. Leikkipuistossakin eräs äiti sanoi ettei kehdannut laittaa kaikkein rönttäisimpiä vaatteita vauvalleen sinne vaikka ohjelmassa oli sotkuista puuhaa!