Mihin aikaan viette koiranne vikan kerran pissalle? Entäs aamulla?
Kommentit (36)
Siis koirasi syö kerran päivässä? Kuinka paljon kerralla? Ja minkä kokoinen koira? Miten koiralla riittää energia iltaan asti? Koiralle olisi parempi saada ruoka kahdessa erässä, niin energiataso ja verensokeri pysyy tasaisena. Syöpä itse päivän ainoa ruoka illalla, kuinkahan pitkään jaksaisit? Eikä sitä paitsi ole hyvä, että koira ahmii illalla mahan täyteen. Ja sen jälkeen vielä lenkille? Kuinka nopeasti ja kuinka pitkälle? Mistä olet saanut ohjeet ruokkia koirat noin?
Illalla koiria viedään lenkille klo 22-23. Pissalle pääsevät vielä ihan viimeiseksi, noin klo 00 omaan pihaan.
Aamulla ulkoillaan klo 09-10. Enkä todellakaan koe, että liian pitkä väli. Koira on vähän eri asia kuin ihminen! Ja kuten joku mainitsi, koira osaa ilmoittaa jos on hätä.
Ruoka meillä koko päivän kipoissa.
päivässä syövät koirat, ovat aina syönneet. On ollut erikokoisia koiria, nyt ajokoiria.
Miksi koiran pitäisi olla hirveän energinen päivällä jolloin koirat yleensä oleilevat ja nukkuvat ? Hyvin on energia riittänyt ja verensokerissa ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa.
Olen syönnytkin joskus kerran päivässä ruuan, hyvin on riittänyt mulle.
Osaan myös säännöstellä koirien ruokaa niin että eivät tankkaa mahaansa täyteen vaan sopivasti. Juu ai kauheaa, joo pitkälle lenkille lähdetään ruuan jälkeen. Kakat pissat kun koirilla tuppaa tulemaan juuri ruuan jälkeen. Ai mun pitäisi koirille antaa ruoka aamulla ja jättää ne kakkimaan sisälle...aamulla kun en ehdi lähtemään 2 tunnin lenkille.
illalla kello 20-22
meidän koira voi olla pissaamatta vaikka koko päivän, vaikka veisi pihallekin
"koita olla itse sitä ja tätä". Inhimillistät eläintä ihan liikaa vai väitätkö kohta että koirasi puhuu niin kuin Disney-leffoissa?
Ihan yleisesti työkoiriakin veto- ja kilpakoiria ruokitaan kerran päivässä ja tekevät huomattavasti enemmän töitä kuin sun korttelin ympäri kävely 5 kertaa päivässä. Jos on sattunut vuosia tekemään töitä koirien kanssa tulee aika hyväksi tulkiksi siitä mitä eläin tarvitsee. Jos se ei voi hyvin se ei kilpaile tai tee töitä kunnolla.
Mistä sinä olet saanut ohjeen ruokkia koirat 2 kertaa päivässä ?
Pitääkö jokaiseen olla ohje, etkö osaa käyttää omia aivoja lainkaan ja soveltaa itsellesi sopivaa tapaa ?????
jatkaa vielä. Metsästyskoiria kun ei aamulla oikein voi ruokkia ennen metsälle lähtöa. On vähän eri asia kasvattaa metsästyskoiria kuin sohvaperunaa jonka tarkoitus ei ole muuta kuin olla seurana.
Eräät täällä ei tajua että on erinlaisia koiria ja koirilla eri käyttötarkoitus. Ei ole olemassakaan ohejetta jossa KÄSKETÄÄN ruokkia koirat 2 kertaa päivässä tai muuten on eläinrääkkäystä.
t. 24
t. 24
Käytän klo 11 aikaan aamulla ja sitten vielä illalla klo 19 aikaan.
Kyllä koira ilmoittaa katseella ja eleillään mikäli on hätä useamman kerran kuin 3 kertaa päivässä.siis aikuinen koira.
Iltaisin klo 20 - 20.30.
Arkiaamuina klo 6.30
Viikonloppuina ja vapaapäivinä aamuisin klo 7.30- 8.30
Vierailija kirjoitti:
Miksi koirille pitäisi aamulla ruoka antaa ? En ole kuin pentuna koirilleni ruuan antanut aamulla. Koirani saavat ruuan illalla kello 19 jonka jälkeen lenkille.
Illalla kello 23 koirani ovat jo unessa, enkä niitä viitsisi herättää pissalle. Kyllä koirat osaavat pyytää ulos jos hätä on.
1 ateria päivässä on rääkkäystä.
Päästän koiran pissalle pihalle 24-02 välillä ja mies aamulla 05 kun herää. Minä aamulla 09 aikaan. Vanha koira, hyvä käydä pissalla usein.
En vie. Menee itse luukusta kun tahtoo
pyydä naapurin tenavia, omia lapsia, palkkaa koulutyttöjä