Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähivanhemmuudesta erossa

Vierailija
16.07.2009 |

Meillä ero tulossa. Meitä askarruttaa monet asiat mutta eniten se että jos mies jää tähän taloon missä nyt asumme. Minä muuttaisin 5-10km päähän ja olisin lasten lähivanhempi.

Lapset ovat hoidossa vanhan kodin (siinä mihin mies jäisi)viereisessä päiväkodissa ja tarkoituksena olisi että jatkavat päiväkodista viereiseen kouluun. Asumme siis keskikokoisen kaupungin "maalla".

Kysymys kuuluukin että jos lasten osoite on mun luona keskustassa niin voivatko he silti käydä eskarin ja tulevan koulun siellä maalla? Vai joutuisinko siirtämään ne keskustan alueen kouluun ja eskariin?

Meille tulisi yhteishuoltajuus ja lapset olisivat viikon isällään, viikon mulla ja sitä rataa...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustele. Eri asia sitten on mihin lapset sijoitetaan.

Kouluakin voi hakea ihan mihin tahansa. Ei ole enää sellaista että mentäisiin lähialueen kouluun.

Vierailija
2/4 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alueella asuvilla. Helsingissä ei ainakaan saa perustaa lisäluokkia alueen ulkopuolelta tulevia takia. Niin ollen jos oman alueen oppilaista tulaa kaksi täyttä ekaa luokkaa, kukaan alueen ulkopuolelta tuleva ei mahdu kouluun. Harvoinhan näin käy, mutta periatteessa mahdollista.

Esakriin taas yleensä on etuoikeus myös niillä, jotka jo käyvät samaa päiväkotia eli sikäli teidän pitäisi sinne päästä automaattisesti. Jos koulu ja eskari tekee paljon yhteisytyötä, voi olla että se lähieskarikin edesauttaa lähikouluun pääsyä. Ja sitten kun eka lapsi saadaan kouluun, on sisaruksilla etuoikeus samaan kouluun.

Eli tod.näk. pääsette sekä eskariin että kouluun, mutta jos oikein huono säkä käy, riski on olemassa. Oletan että teillä on jokin hyvä syy siihen, miksi lapset eivät voi pysyä kirjoilla vanhassa kodissaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lähivanhempi niin saisin asumistukea ja lapsilisät. Hoitomaksutkin olisi paljon pienemmät kuin tulot katsottaisiin multa. Hoidossa kun on kaksi lasta niin miehen tulosta katsottuna päivähoitomaksut olisi suurimmat mitä voi olla. Eli näin tehtäisiin vain turvatakseni mun taloudellinen tilanne.

Ap

Vierailija
4/4 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä uusi nainen ja kiire saada avioero:(

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän