Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko muut nähdä mitä googletan, jos minulla gmail?

Vierailija
02.12.2022 |

Jos olen kirjautuneena gmail sähköpostitililleni ja googlettelen samaan aikaan toisella välilehdellä, niin voiko joku muu nähdä jostain mitä olen gmail tililläni googlettanut, esim. toiset gmailin käyttäjät?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärtänyt, että onko google ja gmail ikäänkuin sama? Minulla gmailissa on sen oma hakutoiminto, ja sitten selaimessa on googlen hakupalkki, ei ne sähköpostin haut ainakaan tule selaimen hakuhistoriaan näkyviin vaan pelkästään sen googlen hakupalkissa tehdyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google tallentaa ja analysoi kaiken mitä teet joka tapauksessa, mutta eivät muut käyttäjät näe mitä olet tehnyt.

Vierailija
4/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin näen kaiken, mitä teet koneellasi tai kännykälläsi.

Vierailija
5/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on gmail? Muitakin sähköposteja on olemassa.

Vierailija
6/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos sulla on nimenomaan siinä selaimessa niin että olet kirjautuneena gmaililla sisään ja guuglettelet siinä. Ja jos et kirjaudu ulos. Sama se, millä koneella guuglailet, jos kirjautuneena gmailiin niin näkyy.

Tämän tajusin joku 15 vuotta sitten kun olin töissä todella hiljaisessa respassa ja guuglailin vähän kaikenlaista...niin siellähän ne sitten oli aamuvuorolaiselle näkyvillä ja gmailikin vielä auki. Erittäin noloa. 

Vierailija
7/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun avaat google selaimen niin mene sinne oikeaan alalaitaan ja ota sieltä asetukset välilehti. Sieltä hakuhistoria ja laita se  täppi harmaalle niin se ei tallenna hakujasi silloin kun olet kirjautuneena.

Vierailija
8/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun avaat google selaimen niin mene sinne oikeaan alalaitaan ja ota sieltä asetukset välilehti. Sieltä hakuhistoria ja laita se  täppi harmaalle niin se ei tallenna hakujasi silloin kun olet kirjautuneena.

Google tallentaa ne haut joka tapauksessa. Ihan niin kuin se tallentaa kaikki tapahtumat täällä vauva.fi-sivustolla koska täällä on googletagmanager käytössä.

Vierailija
9/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google tai jokin muu Alphabetin yhtiö tallentaa kaiken keräämänsä sisältötiedon, puheessa esiintyvät avainsanat, sijainnit, laitetiedot, asetukset jne, kun käytät gmailia, Chromea tai olet kirjautuneena niihin ja käytät muita sovelluksia.

Kerättyjä tietoja myydään ensisijaisesti kaupallisille toimijoille ja tietenkin ystävillesi ja muille gmailin tai puhelimen kontaktitiedoissa oleville henkilöille tarjotaan samoja tuotteita ja palveluita joita sinä olet hakenut tai joissa olet sijaintitietojen perusteella käyttänyt tai joista olet puhelimessa puhunut.

Googlen assistant kuuntelee jatkuvasti puhelimen mikrofonin kautta puhetta, tallentaa tietoja ja lähettää puheen sisällön perusteella kaupallisia ilmoituksia. 

Vierailija
10/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksi sinulla on gmail? Muitakin sähköposteja on olemassa." Valitettavasti esim. outlook ei pelitä ollenkaan.

Vierailija
11/11 |
02.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näen googlettelusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan