Mikseivät pariskunnat nykyään ymmärrä, että suhteen arkipäiväistyminen
on normaalia. Se ei tarkoita sitä, että rakkaus loppuu tai "kasvaa erilleen". Rakkaus ei ole sitä, että jalat menee alta joka kerta kun näkee toisen tai koko ajan on tosi mielenkiintoista ja erilaista ja jännittävää.
Rakkaus on sitä, että voi olla oma itsensä ja elää rauhassa toisen kanssa. Rakkaus ei ole loppu, vaikka molemmat tekisivät eri asioita koko päivän lomallaan.
Kommentit (6)
parit ovat alkaneet erota nopeammin, ensimmäisten kriisivuosien aikaan, 2-5v naimisiinmenosta.
Jokaiseen ihmissuhteeseen kuuluu kriisivaiheet. Ihan kaveri- ja työsuhteisiin.
Ihmiset ovat itsekkäitä ja haluavat elää huumassa koko ajan.
että me lomapäivänä oltais eri osoitteissa, joku muu kenties voi ja sen hälle suon.
Mutta toi oli hyvin sanottu, että voi olla oma itsensä ja elää rauhassa toisen kanssa, se on tosi. Vaikka kyllä mun rinnassa aina silloin tällöin vielä sykähteleekin, kun mieheni nään, aika useinkin ;)
Ei tosiaan meilläkään tarvitse olla erilaista tai jännittävää, illat tutussa sylissä samalla sohvalla on sitä parasta aikaa, mutta silti on tärkeää mulle, että me kuitenkin nauretaan yhdessä, samoille asioille.
Entisaikaankin oltiin yhdessä vain sen takia, ettei kehdattu erota tai se oli uskonnollisesti väärin.
Mä olen mennyt naimisiin 12 vuotta sitten ja kaveripiiristä vain yksi pari on meidän lisäksi vielä yhdessä. Useimmilla on jo mones vaimo/mies kierroksessa.
meillä mies vaihtoi minut toiseen ja selitti, että syynä oli se, että meillä loppui rakkaus ja meillä ei ollut enää mitään yhteistä (eikö se ole sitä erilleen kasvamista).
Mutta minä näen asian toiselta kantilta. Kuulin viimeiset vuodet jatkuvaa kritisointia. Mies ei hyväksynyt minua sellaisen kuin olin, jouduin koko ajan vahtimaan mitä puhun, en voinut olla oma itseni.
Eli tästä pitänee tehdä johtopäätös, että
=> minä en ollut sellainen kuin mies halua
=> mies ei hyväksynyt minua
=> minä en voinut olla oma itseni, vaan yritin mukautua ja muuttua sellaiseksi kuin mies halusi
=> suhteesta tuli valeheellinen
=> valheen seuraus on aina erilleen kasvaminen
=> kun on riittävän erillään, niin lopulta rakkauskin loppuu.
Me emme tehneet eri asioita joka päivä lomilla. Me olimme koko ajan yhdessä. Koska miehen mielestä piti aina tehdä asioita yhdessä, piti olla yhteiset harrastukset. Ja minä yritin ja yritin, vaikka olisin halunnut tehdä muuta.
Kerro minulle, mitä minun olisi pitänyt tehdä toisin...
Samalla se mitä itsekin tunsin. En tiedä mitä olisi pitänyt tehdä toisin, kun 15 v yhdessäolon muutoksiin havahtuu vasta erossa.
Suhde alkoi aika nuorena, ja ihmisenä kasvua ei tapahtunut kun oli liian tiiviisti toisen kanssa. Lapset vei huomion suhteelta. Ihmisillä on erilaiset lähtökohdat kodeistaan parisuhteeseen ja aikuisuuteen. Elämä on kasvua ja ero voi olla sitä, onhan sitä eletty ennen ja jälkeen eronkin. Onnellinen eliniän kestävä parisuhde on enemmänkin tavoite, onnelliseen elämään pyrimme muutenkin, elämässä vain voi tapahtua mitä vaan.
Voitko antaa vaikka vuosilukujaa?