Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten Tinder ja some on mielestäsi vaikuttanut pariutumiseen?

Vierailija
14.07.2022 |

Mitä ajattelet siitä miten Tinder ja sosiaalisen median kanavat ovat vaikuttaneet pariutumiseen?
Mikä on henkilökohtainen kokemuksesi siitä miten nämä ovat vaikuttaneet?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turhaa ajanhukkaa, kapakasta löytää 100x paremmin.

Vierailija
2/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi somekanavien osuus/ vaikutus silloin, kun nykyaikana tutustuu kapakassa johonkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinder on helpottanut omaa pariutumistani. Olen aikuinen, jolla on työ ja harrastukset (joissa ei tapaa potentiaalisia kumppaniehdokkaita), joten arjessa ei pahemmin tule vastaan tilanteita jossa voisi kohdata tulevan kumppanin. En myöskään pidä siitä, että minua tullaan jossain "iskemään".

Mielestäni Tinder ja muut vastaavat ovat hyviä paikkoja lähestyä toista. Silloin ei häiritse epäsopivalla hetkellä tai näe turhaan vaivaa ihmisen kanssa jolla ei ole haku päällä. Tinderin kautta on myös helppo esikartoittaa, että onko toisessa mitää kiinnostavaa, jonka perusteella lähteä tapaamaan.

Somesta en osaa sanoa mitään. Sieltä lähinnä katselen kissakuvia ja seurailen bändejä, joista pidän. En osaa mieltää sitä seuranhakukanavaksi.

Vierailija
4/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi yksilöllistä. Itse taas en ole kapakasta löytänyt mitään pidempää juttua mutta sekä nykyisen naisystävän että exän löysin Tinderistä. Saattaa tosin luonnekin vaikuttaa, oon aika rauhallinen luonne enkä nyt humalassakaan liikaa vilkastu.

Vierailija
5/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisuus korostuu Tinderissä x100. Siellä myös ihmiset todella lyhytkatseisia. Mitä olen kuullut, suhteiden kesto nykyään on aika usein sen 2-3 kk mikä minun mielestäni ei ole mikään seurustelusuhde edes. Nämä samat asiat näkyy yhteiskunnassa yleisesti mutta huomattavasti lievempänä - heti kun seuraa etsii muualta, löytää paljon perinteisempiäkin tyyppejä. Joka tapauksessa kulttuuri on menossa tuohon suuntaan, halusi sitä tai ei. 

Vierailija
6/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinder on helpottanut omaa pariutumistani. Olen aikuinen, jolla on työ ja harrastukset (joissa ei tapaa potentiaalisia kumppaniehdokkaita), joten arjessa ei pahemmin tule vastaan tilanteita jossa voisi kohdata tulevan kumppanin. En myöskään pidä siitä, että minua tullaan jossain "iskemään".

Mielestäni Tinder ja muut vastaavat ovat hyviä paikkoja lähestyä toista. Silloin ei häiritse epäsopivalla hetkellä tai näe turhaan vaivaa ihmisen kanssa jolla ei ole haku päällä. Tinderin kautta on myös helppo esikartoittaa, että onko toisessa mitää kiinnostavaa, jonka perusteella lähteä tapaamaan.

Somesta en osaa sanoa mitään. Sieltä lähinnä katselen kissakuvia ja seurailen bändejä, joista pidän. En osaa mieltää sitä seuranhakukanavaksi.

Aika samat ajatukset itsellä. Teen pitkää päivää töissä, ja minulla on useita harrastuksia, joissa ei ole naisia. En myöskään lähesty naisia lenkkipolulla tai ruokakaupassa.

Tästä johtuen Tinder on käytännössä ainoa paikka jossa otan kontaktia naisiin, ja olenkin sieltä saanut sekä lyhytaikaista että pitkäaikaista seuraa.

Vierailija
7/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi exääni törmännyt ilman tinderiä. Seksiä sieltä saa myös valtavan helposti. Sitä ongelmaa se ei ole ratkaissut, että innostun huonosti ihmisistä enkä oikein ihastu helposti keneenkään.

Vierailija
8/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen etsiminen on nykyään kuin kiertäisi alennusmyyntejä, ja etsisi parasta minkä saa halvalla helposti.

Kaikki on kaupallistunut ja pinnallistunut.

Vierailija
9/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pinnallisuus korostuu Tinderissä x100. Siellä myös ihmiset todella lyhytkatseisia. Mitä olen kuullut, suhteiden kesto nykyään on aika usein sen 2-3 kk mikä minun mielestäni ei ole mikään seurustelusuhde edes. Nämä samat asiat näkyy yhteiskunnassa yleisesti mutta huomattavasti lievempänä - heti kun seuraa etsii muualta, löytää paljon perinteisempiäkin tyyppejä. Joka tapauksessa kulttuuri on menossa tuohon suuntaan, halusi sitä tai ei. 

Mistä muualta olet seuraa löytänyt nykypäivänä?

Vierailija
10/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu kuin osa ihmisistä, se huonoiten somen ja Tinderin pinnalliseen maailmaan sopiva osa porukasta, olisi kokonaan kadonnut deittailusta ja laajemminkin ihmissuhteista kokonaan. Että tämä nykyinen tapa on jättänyt osan ihmisistä kokonaan pois.

Vierailija
11/11 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on mielestäsi somekanavien osuus/ vaikutus silloin, kun nykyaikana tutustuu kapakassa johonkin?

En ymmärrä, voitko tarkentaa?