Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppisi kestämään ns. hitaita ihmisiä?

Vierailija
01.05.2011 |

Tarkoitan nyt siis hitaudella tietysti hieman... no... tyhmiä ihmisiä. Ihmisiä, jotka eivät ymmärrä vitsejä ilman rautalangan taivuttelua tai ihmisiä, joilla on oma supliikki ihan alakoulu tasoa.

En todellakaan yritä väittää itse olevani kansakynnan penaalin terävin kynä. Joskus vaan huomaan tarvitsevani itsehillintää, jotta en räjähdä näille yksinkertaisille tahoille. Harvoin he ilkeitä ovat, mutta toleranssini tyhmyydelle on aika huono. Voiko tästä poisoppia?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhealla tavalla äiti puhuu lapsestaan.

Ja mietippä sitä, kun huomaa oman lapsensa olevan se tylsin kynä. Voi tätä kestämisen ja sietämisen ihanuutta.

Sinulla se tilanne? Hän on kuitenkin vasta lapsi ja voi vielä hyvin kehittyä (, jos on terve). Aikuisiin ei taida enää mikään terotin pystyä?

ap

jostain nekin tumput ja saappaat kasvavat. Tiedän että esikoiseni tulee kuulumaan siihen ryhmään, joka vaikuttaa kanootista tipahtaneelta tai laaksosta karanneelta. Useita vuosia nuorempi kuopus on aivan erilainen, häntä kun seuraa, sen vaan tietää että isomman kohdalla juna meni jo, jos se edes koskaan meni ohi.

Vierailija
42/50 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä tulee erilaiseen huumorintajuun tai ylimielisyyteen.. Minusta on nimenomaan sanottu, että olen sydämellinen jne. Osaan peittää ärsytykseni, vaikka kuinka pinnaa koetellaan toisen tyhmyydellä. Huumorintaju.. niin. Minusta se nimenomaan kertoo ihmisen älykkyydestä. Siis kyky ymmärtää tietynlaista huumoria, jossa asioita ei sanota suoraan vaan vihjaillen. Ja jos tätä ei ymmärrä, on tyhmä. Ei sitä voi mitenkään muuten sanoa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kouluikäisellä lapsellani on todettu lievä kehitysvamma, eli aikuisena tulee olemaan juuri sellainen hidas, ei-välkky, kaikin puolin ärsyttävä tyyppi joita nyt olen sietänyt vain juuri ja juuri. on siis toki jo nyt käynyt hermoille usein ja lujaa.

universumin huumorintajua?

juuri tällainen ylemmyydentunnossaan rypevä, mahdollinen koulukiusaaja?, on saanut siksi kehitysvammaisen lapsen, jotta vähän joutuisit nöyrtymään. Mutta ei näytä edelleenkään...

Vierailija
44/50 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pyytäisit tuttaviltasi rehellisen arvion ITSESTÄSI. Luultavasti saisit kuulla olevasi neuroottisen kärsimätön natsipäsmäri tai muuta vastaavaa.

Voisi helpottaa.

Mutta epäilen silti, että vastapuoli ei osaisi esittää asiaansa kuten sinä, joka olet selvästi älykäs.

ap

Vierailija
45/50 |
01.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pyytäisit tuttaviltasi rehellisen arvion ITSESTÄSI. Luultavasti saisit kuulla olevasi neuroottisen kärsimätön natsipäsmäri tai muuta vastaavaa.

Voisi helpottaa.

En ole ap, mutta olen neuroottisen kärsimätön. Ei sen kuuleminen muuta mitään. Tietysti olen opetellut käytöstapoja enkä näytä kärsimättömyyttä, mutta kärsin sisäisesti flegmaatikkojen seurassa.

Vierailija
46/50 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koen tästä aika-ajoin syyllisyyttä. Itse saisin saman asian sanottua 10 sekunnissa, johon jollain menee 10 minuuttia.. ei se aina haittaa, mutta jos olisi muutakin asiaa ja toinen jaarittaa ummet ja lammet .. Olen muutenkin aika nopea liikkeissäni, en osaa esimerkiksi kävellä hitaasti.

Vierailija
47/50 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on 19. kaltaisesti neuroottisesti kärsimätön. Aina edellä menossa ja sätkyy sisäisesti.

Vierailija
48/50 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole keksinyt vielä keinoa. Itseäni ehkä ärsyttää juuri konkreettisesti hitaat ihmiset, kuten mieheni. Jos häneltä kysytään jotain perheeseemme liittyvää ehdin aina vastata ensin. Mielestäni odotan niin kauan, että tilanne käy kiusalliseksi ennen kuin vastaan, mutta tässä ajassa mieheni ei ole vielä saanut mietityksi mitä sanoisi.

Se on erityisen ärsyttävää kiusallisissa kysymyksissä, joihin minä joudun aina vastaamaan, kun en enää kestä hiljaisuutta. Samoin jos keskustelemme, joudun usein puremaan huultani että annan miehelleni riittävästi aikaa muodostaa lauseita, enkä hoputa sanomalla, no? Kesti kauan ymmärtää, että mieheni on vain hidas, eikä suinkaan tyhmä.

Itse taas en ole erityisen viisas tai älykäs, nopea vain. Tein tentit tms. nopeasti ja jos en osannut jotain, en sitä sitten osaa tunnin miettisenkään jälkeen. vaikeaa on.

Vierailija
49/50 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailma ei ole vain sinun ja kaltaistesi paikka, ymmärrystä voi kehittää, jos sitä luontaisesti ei ole. Se vaatii omaa panostusta, halua kuunnella niitä hitaitakin, halua ymmärtää.

Vierailija
50/50 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ystävät rakkaat. Omaa lasta pitäisi kyllä rakastaa, sitäkin enemmän mitä heikommin hän pärjää omillaan. Ihan superisti, jos on kehitysvammainen. Uskokaa, Jumala haluaa ja pystyy antamaan syvän rakkauden omaa lasta kohtaan jokaiselle äidille! Jumalan rakkaus on pyyteetöntä rakkautta, joka ei etsi omaansa vaan toisen parasta. On ihanaa voida katsella omaa lastaan tällaista rakautta tuntien. Sinun lapsesi tarvitsee sinua, äiti! Sinä et voi olla suhteessa lapseesi se tarvitsija. Tämä varmasti on vanhemmuuden kasvatustehtävä. Kun rakastat lastasi tällaisella rakkaudella, se myös auttaa lastasi ja on hänelle kaikilla tavoin hyväksi. Rakkaus rakentaa. Jumala tahtoo ja voi auttaa myös antamalla viisautta ja kaikkea tarpeellista lapselle.

Olen itse kai aika hidas. Toisaalta puhun nopeasti ja ajattelen nopeasti tietyt ajatukset, mutta sosiaalisissa taidoissa hidas. Lapsissani on paljon samaa, mutta koko tarkastelunäkökulmani on toinen kuin täällä esille tullut. Tärkeää ei ole nopeus tai hitaus vaan sydämen hyvyys ja sydämen sivistys. Se on paljon tärkeämpää kuin älyllinen terävyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä