Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Mato vessanpöntössä!

Vierailija
01.05.2011 |

Vessanpöntössämme luikerteli elävä mato. Noin 10 cm ja punaruskea, YÖK! Voiko olla lapsestamme peräisin. 5-vuotiaamme oli käynyt kakalla ja pöttö oli ollut vetämättä pari tuntia ("en mä nuistanut"). Voiko tuo mato olla peräisin lapsestamme vai mikä tuo liero voi olla?

Mies nappasi talteen ja huomenna näytetään lekurille. Onko muille ollu samanölaisia? Voisiko vanhan talon viemäristä nousta pönttöön joku liero? Oksettaa!!!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samanlainen. Olin aluksi ihan paniikissa, että jollain perheessä on matoja mutta huolellisen googletuksen tuloksena selvisi että loiset ovat tosiaan aina valkoisia ja että kyseinen otus on ihan yleinen viemärimato.

Näin sen kun oksensin raskauspahoinvoinnissa pönttöön :)

Sellainen kastematoa paljon laihempi, n. 10 senttiä pitkä, punaruskea.

Juuri samanlaiselta kuulostaa tuo meidänkin liero.

-ap

Vierailija
22/26 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hänenkin mielestään kuulosti viemärimadolta. Huh, nyt rupeaa vähän hellittämään. Matoanalyysi valmistuu tiistai-iltana ja keskiviikkona saadaan kuulla.

Yhdistin tuon madon suoraan perheen vatsatauteihin, mutta hkäpä olikin väärä hälytys :-).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen muksu on nyt ollut terveenä, mutta toisella on jatkunut tosi pitkään ripuli. Mato lähti nyt johonkin matoanalyysiin ja ripuloivan lapsen kakka tutkitaan myös.

ap

Vierailija
24/26 |
02.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut samanlainen. Olin aluksi ihan paniikissa, että jollain perheessä on matoja mutta huolellisen googletuksen tuloksena selvisi että loiset ovat tosiaan aina valkoisia ja että kyseinen otus on ihan yleinen viemärimato.

Näin sen kun oksensin raskauspahoinvoinnissa pönttöön :)

Sellainen kastematoa paljon laihempi, n. 10 senttiä pitkä, punaruskea.

Vierailija
25/26 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, meillä oli iso musta kissa. Kerran se oksensi tai olisko ulostanu olohuoneen lattialle ja sen sisuksista tuli monimetrinen valkoinen lapamato. Mää olin samaan aikaan syömässä (kalapuikkoja ja perunamuussia) ja ruokailu loppui siihen paikkaan. Äiti nosti paperilla madon lattialta ja pisti vessanpönttöön. En uskaltanut vähään aikaan käydä vessassa, kun pelkäsin et se mato hyökkää pöntöstä. Tällä kyseisellä kissalla oli aika usein matoja, kun se tappoi lintuja ja oravia ja muita pienempiä otuksia ja söi niitä. Monta kertaa sille jouduttiin antamaan matokuuri ja joksikin aikaa madot lähtivät pois, mutta sitten niitä taas jonkun ajan päästä ilmestyi uudestaan. Ei ainakaan näyttänyt siltä, että kissa olisi kärsinyt madoista, mutta en sitten tiedä vaikka olisikin kärsinyt ja tuntenut olonsa epämukavaksi, mutta ei se ainakaan naukunut ja vinkunut mitenkään kun ulosti tai oksensi matoja. Ruokahalukin oli aina hyvä eikä näyttänyt liian laihalta, tosin sillä oli pitkä ja paksu turkki, joten se saattoi peittää laihuutta, jos se oli matojen takia laihtunut.

Vierailija
26/26 |
10.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heko heko ;)  Taisit lukea sen lapamatojutun IP-lehdestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi