Kyllä on pakko myöntää
Olen nyt 31v. ja raskaana, ekan ja toisen kohdalla olin vasta 20v. ja 22v. Niin siis asiaan, nuorena raskaudet menit ihanasti nauttien ilman mitään vaivoja olin iloinen ja ylpeä mahastani. Kannoin kauppakassit ja lapsen ilman ongelmia, aivan kuin paksuna olisi ollutkaan :) Ihanaaihanaa aikaa. Nyt on sitten ikää ja viisautta(?) lisää ja odotin taas ihanaa raskausaikaa mutta puppua, kaikki vaivat kivut säryt. Olen jotenkin myös itsekkäämpi kaikki rajoitukset ärsyttää mitkä nuorempana ei haitannut. Tuntuu että kroppani kertoo että olen jo turhan vanha tähän touhuun??!! Olisin kuvitellut että näin vanhempana tätä aikaa olisi arvostanut ja kunnioittanut enemmän. Nyt olen kuitenkin vain kärsimätön ja odotan vain et tulispa jo, loppuis jo tämä typerä raskausaika ja sais sen vauvan ilman tätä älyttömän pitkää odotusaikaa. Siis kaikki meni nyt jotenkin nurinkurin.
Kommentit (2)
liian vanha, vaan sulla on sattunu hankalampi raskaus, jossa on noita kipuja enemmän. Ja kun olet kaiken kokenut jo kahdesti, olet siksi kärsimätön.
Ei mua haitannut yhtään samanikäisenä esikoista odotellessa kaikki rajoitukset.
Ja äitini taas sai ekan lapsensa parikymppisenä ja kolmannen nelikymppisenä sekä yhden siinä välissä. Ekassa ja viimeisessä raskaudessa oli kaikenlaisia kipuja ja vaivoja, keskimmäisessä ei pahemmin. Eli ei se aina iästä ole kiinni vaan raskaudet ovat erilaisia.
miksi sä halusit noin jättimäisen ikäeron lapsille?