Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tunnusta anonyymina: Miten väärinkäytät sosiaalitukia/oletko työttömänä omasta tahdostasi?

Vierailija
30.04.2011 |

Senhän täytyy kuitenkin olla hyvin yleistä. Haluaisin siis kuulla niitä tarinoita ja perusteita, joilla sallitte itsellenne moisen käytöksen.

Itse tiedän yhden, joka kotona eikä ole kiinnostunut työnteosta ollenkaan ja on sen suoraan myöntänyt.

Lisäksi tiedän yhden, joka tekee pimeänä töitä puolet vuodesta ja nostaa samalla tosi korkeita ansiosidonnaisia tukia (puolet vuodesta kovapalkkaisessa kausiduunissa).

Tunnen myös perheen, jossa äiti ja isä "eronneet", jotta äiti saa yh-tuet, asumislisät, sossurahat.

Näistä huijareista kukaan ei ole yhteiskunnasta syrjäytynyt, vähäosainen, päihteiden käyttäjä tai vaikuta ulkoisesti "elätiltä".

Varsinkin tämä "eronnut" pariskunta ja ansiosidonnaista väärin perustein nostava elävät korkealla elintasolla, ovat hyvin rahaorientoituneita ja tarkkoja ulkoisista asioista.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi tiedän yhden, joka tekee pimeänä töitä puolet vuodesta ja nostaa samalla tosi korkeita ansiosidonnaisia tukia (puolet vuodesta kovapalkkaisessa kausiduunissa).

verotus, euroakaan en aio valtiolle maksaa.

Vierailija
42/48 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sinne ei mitään muuta rahaa tule kuin S-bonukset, ja nehän on "itse maksettua" eli ollaan maksettu sen verran enemmän ruoasta ym...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka toimii seuraavasti, mm. oma siskoni joka saa vuosittain erilaisia tukia ja hyvityksiä yli 40 000 euron edestä, itse en edes saa hsen verran ja olenkin ruvennut miettimään onko mitään järkeä tehdä enää töitä kun helpommallakin pääsee.

Eli näin se menee:

Otetaan feikkiero miehestä, perheessä 4 lasta, äiti jää taloon asumaan lasten kanssa ja mies menee sukulaisensa "vuokralaiseksi" (maksaa huippukorkeaa vuokraa, jonka sukulainen antaa hänelle takaisin)

Miehelle määrätään minimielarit, jolloin feikkieksä saa kaikenlaisia etuuksia, taloa ei voi pakottaa myymään koska nykyinen laki ei sitä edellytä eikä lapsia voi laittaa toiseen kouluun koska ovat niin stressaantuneita erosta, joten sossu maksaa vaimon asumiskuluista ensin tilapäisesti sekä korkoja että asumiskuluja, myöhemmin vaimolle lasketaan asumistuki

Vaimo on tietysti kotona hoitamassa lapsia, joten hänen tulonsa ovat 0 ja hän saa toimeentulotukea + lisäksi useita harkinnanvaraisia tukia, joihin sisältyy mm. lasten harrastusten maksaminen koska lapset muuten syrjäytyisivät. Lapsilisiin tulee tietysti yh-korotus, mut se nyt on pisara meressä tässä keississä.

Tällä systeemillä vaimon tulot noin 12-kertaistuvat alkuperäiseen tilanteeseen verrattuna eikä perheen tarvitse itse maksaa esim. sähkölaskua tai lasten harrastuksia. Käytännössä vaimo ja mies ovat edelleen vaimo ja mies, mutta Kelan ja sossun silmissä siis eronneet.

Tämä taitaa olla varsinainen muoti-ilmiö nykyisin ja olenkin monet kerrat miettinyt kehtaisinko ilmiantaa oman siskoni, mut en sentään niin pitkälle ole mennyt. Eihän se hänen syynsä ole, jos laki moisen sallii ja päättäjät ovat tuet kaikille taanneet.

Vierailija
44/48 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan omasta tahdostani työttömänä, en kuitenkaan saa mitään tukia mistään, miehen tulot liian suuret. Ei kannata roikkua työttömänä työnhakijana tilastoja rumentamassa. Jos ja kun teet töitä (rahaa tarvitaan aina välillä) ilmoitan tulot ja verottaja iloisena vie minkä ehtii...

Vierailija
45/48 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan ole saanut apua työkkäristä työllistymiseen ja olen ollut sekä työllisenä että työttömänä. Työkkärin apu on ollut sitä, että selvitäpä itse tai tulepa vaikka kuuden kuukauden päästä takaisin. Tällä hetkellä olen työssä ja paikka on itse hankittu. Työkkäristä en saanut neuvoja edes harjoittelupaikan hankkimiseen. Ja kuule, lääkärit kirjoittavat tässä maassa turhia sairauslomia käsittämättömiä määriä ihmisten valheiden perusteella, mutta työkkärin merkonomeilla on joku sisäinen valheenpaljastuskone??

Vierailija
46/48 |
18.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä koskaan ole saanut apua työkkäristä työllistymiseen ja olen ollut sekä työllisenä että työttömänä. Työkkärin apu on ollut sitä, että selvitäpä itse tai tulepa vaikka kuuden kuukauden päästä takaisin. Tällä hetkellä olen työssä ja paikka on itse hankittu. Työkkäristä en saanut neuvoja edes harjoittelupaikan hankkimiseen. Ja kuule, lääkärit kirjoittavat tässä maassa turhia sairauslomia käsittämättömiä määriä ihmisten valheiden perusteella, mutta työkkärin merkonomeilla on joku sisäinen valheenpaljastuskone??

Vierailija
47/48 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaikka oliskin sellainen superintuitio, että tuo innokas ihminen ei oikeasti halua töitä niin millä se todistat?

Toiseksi kyllä työkkärillä on todella vähän annettavaa jos on korkeasti kouluttautunut jolekin harvinaiselle alalle. Tädiltä kestää kuukausia edes tajuta mikä se ala on. Nimim kokemusta on. Helppohan se on jollekin hammaslääkärille paikkaa etsiä, mutta jos kyseessä ei ole mikään ammatillinen tutkinto.

Vierailija
48/48 |
15.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka toimii seuraavasti, mm. oma siskoni joka saa vuosittain erilaisia tukia ja hyvityksiä yli 40 000 euron edestä, itse en edes saa hsen verran ja olenkin ruvennut miettimään onko mitään järkeä tehdä enää töitä kun helpommallakin pääsee.

Eli näin se menee:

Otetaan feikkiero miehestä, perheessä 4 lasta, äiti jää taloon asumaan lasten kanssa ja mies menee sukulaisensa "vuokralaiseksi" (maksaa huippukorkeaa vuokraa, jonka sukulainen antaa hänelle takaisin)

Miehelle määrätään minimielarit, jolloin feikkieksä saa kaikenlaisia etuuksia, taloa ei voi pakottaa myymään koska nykyinen laki ei sitä edellytä eikä lapsia voi laittaa toiseen kouluun koska ovat niin stressaantuneita erosta, joten sossu maksaa vaimon asumiskuluista ensin tilapäisesti sekä korkoja että asumiskuluja, myöhemmin vaimolle lasketaan asumistuki

Vaimo on tietysti kotona hoitamassa lapsia, joten hänen tulonsa ovat 0 ja hän saa toimeentulotukea + lisäksi useita harkinnanvaraisia tukia, joihin sisältyy mm. lasten harrastusten maksaminen koska lapset muuten syrjäytyisivät. Lapsilisiin tulee tietysti yh-korotus, mut se nyt on pisara meressä tässä keississä.

Tällä systeemillä vaimon tulot noin 12-kertaistuvat alkuperäiseen tilanteeseen verrattuna eikä perheen tarvitse itse maksaa esim. sähkölaskua tai lasten harrastuksia. Käytännössä vaimo ja mies ovat edelleen vaimo ja mies, mutta Kelan ja sossun silmissä siis eronneet.

Tämä taitaa olla varsinainen muoti-ilmiö nykyisin ja olenkin monet kerrat miettinyt kehtaisinko ilmiantaa oman siskoni, mut en sentään niin pitkälle ole mennyt. Eihän se hänen syynsä ole, jos laki moisen sallii ja päättäjät ovat tuet kaikille taanneet.

Tuo on todella törkeää! Eikähän se sun siskosi tiedä kuka ilmiannon on tehnyt. Voi olla kuka tahansa naapuri tms. joka on huomannut että tällainen feikki-ero on kyseessä...