Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luin juuri ketjun siitä, että ujoa lasta ei tarvitse kutsua syntymäpäiville

Vierailija
08.05.2011 |

siksi koska hän on ujo. Tästähän seuraa oikein noidankehä, ujo lapsi ei ainakaan siitä rohkaistu, jos hän jää pois leikeistä ja synttäreiltä. Ja näin tällainen lapsi siitä pikkuhiljaa syrjäytyy ja lisää ongelmia onkin sitten tulevaisuudessa tiedossa. Eikö äidit voisi vähän ohjata lapsiaan tässä asiassa, että kaikki lapset ovat samanarvoisia, ketään ei saa syrjiä ja kaikkien kanssa pitää yrittää tulla toimeen. Jotenkin tuntuu että jo päiväkodista lähtien lasten vanhemmat ohjaavat lapsiaan siihen että on ihan oikein syrjiä erilaisia, haukkua ja jättää yksin.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi luoja, pistäpä linkkiä siihen ketjuun.

Tuollainen ajattelu tuntuu pahalta, koska itse olin kamalan ujo lapsi. Mua ei kutsuttu ala-asteella yhteen kerhoon, jota luokan suosituin tyttö piti ja jonne kaikki muut tytöt kutsuttiin. Oltiin vieläpä tuttuja sen perheen kanssa. Muutenkin jäin ulkopuoliseksi ja se ei todellakaan tehnyt itsetunnolle hyvää.

Ujo ei ehkä uskalla oma-aloitteisesti mennä mukaan leikkeihin, mutta ei sitä ujoa lasta tarvitsisi vielä aikuisten toimesta jättää enemmän ulkopuolelle! Ujo lapsi voi jopa rohkaistua, kun pääsee kouluympäristöstä jonkun kaverin kotiin leikkimään ja tuntee kuuluvansa porukkaan. Vaikka ujo lapsi näyttäisi vain istuvan paikallaan ja ei osallistuvan leikkeihin, niin hän voi silti nauttia esim. kakusta ja synttäreiden tunnelmasta! Jos aikeissa on kutsua kaikki, niin sitten myös kutsutaan kaikki, eikä jätetä yhtä tai muutamaa ulkopuolelle!

Vierailija
2/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta näiden syrjijöiden äitien mukaan on curling-vanhemmuutta kutsua joku velvollisuudesta - tai siis että ainakin ne curlaavat jotka toivovat ujolle lapsellensa kutsua edes joskus. En aio itsekään käydä läpi lasten tarharyhmiä selvittääkseni onko joukossa joku ujo joka kutsua tarvitsisi, mutta varmistan kyllä ettei käy niin että vain 1-2 jää ilman kutsua. Joko pienet synttärit tai sitten kaikki (todennäköisesti ensimmäinen) :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös jokunen rauhallinen lapsi leikkimässä hiljaa ja kiltisti ole mukava tasapainottaja juhlissa, joissa 15 muuta lasta riehuu ja hajottaa taloa? :D

Vierailija
4/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreille saa kutsua niitä joita haluaa. Pakko ei ole kutsua ujoa, riehuvaa, kilttiä, tuhmaa, tummaa, vaaleaa tai punapäistä lasta jos ei halua.

PISTE!

Vierailija
5/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäreille saa kutsua niitä joita haluaa. Pakko ei ole kutsua ujoa, riehuvaa, kilttiä, tuhmaa, tummaa, vaaleaa tai punapäistä lasta jos ei halua.

PISTE!

Onpa mukavaa, jos vanhemmat opettavat lasta syrjimään jotain yhtä tarha-/koulukaveria jonkun yksittäisen piirteen perusteella.

Jos ei kaikkia luokkakavereita voi kutsua, niin sitten ei kutsuta läheskään kaikkia, vaan pelkästään ne parhaat ystävät. Ikinä ei saa tehdä niin, että kutsutaan melkein kaikki, paitsi sitä yhtä, joka on vähän erilainen. Se yksi voi tuntea olonsa helvetin pahaksi ja ulkopuoliseksi tuollaisen käytöksen johdosta. Mitä jos oma lapsesi olisi se ainut, jota ei kutsuttu? Mitenkäs lohdutat omaa itkevää lastasi siinä tilanteessa? "Niin, no kaikkia ei tarvitse kutsua ja ne ei nyt vaan tykkää susta, kun sulla on niin ruma naama. Heillä on siihen oikeus".

Vierailija
6/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaispoika on ihan sikaujo. vihaan sitä lasta, aina roikkuu äitinsä lahkeessa ja sitten kun rohkaistuu ja tulee hetkeksi sieltä lahkeesta pois niin kun vain häntä katsoo niin juoksee takas turvaan. vitun nössö!!

oma lapseni ei halua tämän kanssa leikkiä, koska leikkiminen on vaikeaa kun pitää huomioida ujous ja äitinsä on siinä ihan leikin vieressä koska lapsi ei muuten uskalla leikkiä.

en todellakaan kutsu tätä lasta kaverisynttäreille ikinä! en jaksa että yhtä pitää paapoa enemmän. kärsiköön itse jos on niin nössö, ei siitä muiden lasten ja äitien pidä kärsiä.

Vierailija
7/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin tätä päivää. :(

Vanhemmistahan se lähtee, lapsetkin opetetaan siihen, että kaikesta pitää olla itselle hyötyä. Lastakaan ei sitten häiritse se, että joku ryhmästä jää ilman kutsua.

Kamalaa seurata, kuinka toisten tunteista ei välitetä, kunhan vaan "minä saan tehdä mitä haluan". Jotkut vanhemmat jopa valikoivat lapsensa ystävät. Lapsen hyviksi ystäviksi valitaan ne, joiden vanhemmilla on sopivasti koulutusta ja varallisuutta.

Vierailija
8/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kaikkia luokkakavereita voi kutsua, niin sitten ei kutsuta läheskään kaikkia, vaan pelkästään ne parhaat ystävät. Ikinä ei saa tehdä niin, että kutsutaan melkein kaikki, paitsi sitä yhtä, joka on vähän erilainen. Se yksi voi tuntea olonsa helvetin pahaksi ja ulkopuoliseksi tuollaisen käytöksen johdosta. Mitä jos oma lapsesi olisi se ainut, jota ei kutsuttu? Mitenkäs lohdutat omaa itkevää lastasi siinä tilanteessa? "Niin, no kaikkia ei tarvitse kutsua ja ne ei nyt vaan tykkää susta, kun sulla on niin ruma naama. Heillä on siihen oikeus".

lässyn lässyn. ei lapsen ole pakko kutsua edes sitä yhtä synttäreilleen vaikka muun luokan kutsuukin. ethän itsekään kutsu kuin haluamasi ihmiset juhliisi miksi lapsen pitäisi tehdä toisin?

minun lapseni ei ainakaan tarvi velvollisuudesta ketään kutsua! ihan sama loukkaantuuko joku lapsi siitä, ei kiinnosta! itsepähän tuntee nahoissaan jos ei kutsuttu ja katsoa voi vaan peiliin!

Vierailija
9/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en todellakaan kutsu tätä lasta kaverisynttäreille ikinä! en jaksa että yhtä pitää paapoa enemmän. kärsiköön itse jos on niin nössö, ei siitä muiden lasten ja äitien pidä kärsiä.

Ihan niin kuin se olisi sen pojan oma vika, että sattuu olemaan sellainen ja siitä muka pitäisi kärsiä.

Vierailija
10/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä ollu kova elämä tähän saakka? Vaikutatte aika ilkeiltä ihmisiltä, ja samanlaisiksi näköjään olette kasvattamassa lapsiannekin.

Vierailija
11/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi 70-luvulla. Päätin itse, keitä kutsuin synttärijuhliini. Yleensä vain n. 5 kaveria. En todellakaan olisi halunnut, että esim. kaikki luokkakaverit olisi kutsuttu kotiini. En pitänyt heistä kaikista!

Vierailija
12/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko teillä ollu kova elämä tähän saakka? Vaikutatte aika ilkeiltä ihmisiltä, ja samanlaisiksi näköjään olette kasvattamassa lapsiannekin.

7 ja 9.

Vierailija
13/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lässyn lässyn. ei lapsen ole pakko kutsua edes sitä yhtä synttäreilleen vaikka muun luokan kutsuukin. ethän itsekään kutsu kuin haluamasi ihmiset juhliisi miksi lapsen pitäisi tehdä toisin?

minun lapseni ei ainakaan tarvi velvollisuudesta ketään kutsua! ihan sama loukkaantuuko joku lapsi siitä, ei kiinnosta! itsepähän tuntee nahoissaan jos ei kutsuttu ja katsoa voi vaan peiliin!

Noin selkeässä ryhmässä, kuin koululuokka, on väärin, jos syrjintä kohdistuu johonkin yhteen lapseen. Sama se olisi tiiviissä työyhteisössä, josta vain yksi jätettäisiin kutsumatta juhliin. Sehän on kiusaamista!

Ei ole iso vaiva teille laittaa yksi kakkulautanen lisää pöytään, mutta ujon lapsen mieltä voi kalvaa loppuelämän se, kun hänet jätettiin koulussa ulkopuoliseksi.

Vierailija
14/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennatko vielä, että mitä sen ujon lapsen pitäisi tuntea nahoissaan? Siis sen, että sattuu olemaan luonteeltaan juuri tietynlainen?

Vierailija
15/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lässyn lässyn. ei lapsen ole pakko kutsua edes sitä yhtä synttäreilleen vaikka muun luokan kutsuukin. ethän itsekään kutsu kuin haluamasi ihmiset juhliisi miksi lapsen pitäisi tehdä toisin? minun lapseni ei ainakaan tarvi velvollisuudesta ketään kutsua! ihan sama loukkaantuuko joku lapsi siitä, ei kiinnosta! itsepähän tuntee nahoissaan jos ei kutsuttu ja katsoa voi vaan peiliin!

Jos minä vaikka kutsun duunikaverit kylään, niin joko minä kutsun vain ne kaikkein läheisimmät tai sitten minä kutsun kaikki. Todella moukkamaista olisi jättää yksi tai kaksi kutsumatta.

Tässä sitä oppii mistä niitä huonosti käyttäytyviä ja kiusaavia penikoita sikiää kun niitä ihan oppimalla opetetaan moukiksi.

Vierailija
16/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsi 70-luvulla. Päätin itse, keitä kutsuin synttärijuhliini. Yleensä vain n. 5 kaveria. En todellakaan olisi halunnut, että esim. kaikki luokkakaverit olisi kutsuttu kotiini. En pitänyt heistä kaikista!

Ja minun synttäreilläni oli kaikki luokan tytöt ja jokunen poika. Kaikki eivät olleet bestiksiä, mutta toisaalta en kyllä ketään inhonnutkaan. Ehkä minun äitini oli aikaansa edellä.. :P Erityinen kiitos siitä hänelle tänään!

Vierailija
17/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan niin kuin se olisi sen pojan oma vika, että sattuu olemaan sellainen ja siitä muka pitäisi kärsiä.

kenenkäs muun vika jos ei pojan itse?????

rohkaistuisi niin saisi kavereita. muuten olkoon yksin. ei hetkauta mua.

Vierailija
18/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennatko vielä, että mitä sen ujon lapsen pitäisi tuntea nahoissaan? Siis sen, että sattuu olemaan luonteeltaan juuri tietynlainen?

eiköhän se tunne sen nahoissaan jos on ainut jota ei ole kutsuttu?? muut sosiaaliset lapset on kutsuttu ja ujoa nösveröä ei? eiköhän lapsi asian tajua. jos ei niin vanhemmat voi selittää.

Vierailija
19/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaispoika on ihan sikaujo. vihaan sitä lasta, aina roikkuu äitinsä lahkeessa ja sitten kun rohkaistuu ja tulee hetkeksi sieltä lahkeesta pois niin kun vain häntä katsoo niin juoksee takas turvaan. vitun nössö!!

oma lapseni ei halua tämän kanssa leikkiä, koska leikkiminen on vaikeaa kun pitää huomioida ujous ja äitinsä on siinä ihan leikin vieressä koska lapsi ei muuten uskalla leikkiä.

ei täysjärkinen aikuinen voi vihata lasta, eihän?

Alan kyllä vakavasti miettiä palstan vaihtoa jso tälläisiä kesksutelukumppaneita on tarjolla.

Tietysti kaikenlaisia ihmisiä pitää kunnioittaa eikä ujoja saa jättää ulkopuolelle!

Vierailija
20/52 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ujoudesta on tullut negatiivinen piirre? Tuntuu siltä, että nykyään röyhkeys, itsekkyys ja oman edun tavoittelu olisi jo lapsissa toivottua. Ei ihme, että ihmiset voivat huonosti.