Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi onnellisesti naimisissa oleva ihastuu toiseen?

Vierailija
29.04.2011 |

Mistä se johtuu? Onko joku avioliitossa kuitenkin huonosti? Miksi nainen ihastuu vieraaseen mieheen, haaveilee siitä koko ajan, haaveilee seksistä hänen kanssaan ja miksi vatsanpohjasta kouristaa kun ajattelee tätä miestä?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse olla mikään vialla, siinä toisessa ihmisessä voi olla joku asia joka vetoaa sinuun. Tai sitten jotain puuttuu omasta suhteesta esim.juuri nuo kiinnostuksen-ja huomionosoitukset (suhde arkipäiväistyy) tai vaikkapa kuunteleminen (omassa suhteessa kun on arki ja toinen on kiinnostuneempi vaikka urheilukisojen seuraamisesta kuin sinun ajatustesi kuuntelemisesta). Se on tosi inhimillistä ja tavallista. Uusi ihminen tuo uudet tunteet joita vanha suhde ei herätä. On tavattoman helppoa hullaantua ja ihastua siinä tilanteessa.
Silloin kun se sattuu ns ensimmäistä kertaa pitkässä avioliitossa niin on ehkä vaikeampi hangata vastaan. Ei vielä ymmärrä että ruoho ei ole välttämättä sen vihreämpää, vaan se uusikin suhde muuttuisi ajan kanssa arkipäiväiseksi ja se ihastus näyttäisi kohta ihan tavalliselta ja tylsältä pikkuvikoineen.
Kun ihastus tulee mutta avioliitossa on paljon hyvää mitä kannattaa vaalia voisi yrittää kääntää ajatukset omaan puolisoon. Mitä tunteita hän herätti kun suhde oli uusi? Miten suhdetta voisi piristää? Miten järjestää enemmän kahdenkeskistä aikaa?
Ihastuminen voi siis olla jopa hyvä ja herättelevä asia, jos asia paljastuu puolisolle niin saattaa jopa tulla tilaisuus puhua niistä asioista mitkä omassa suhteessa on kipeitä tai vaikeita asioita. Kriiseistä voi selvitä ja liitto voi olla parempi jatkossa.

Vierailija
22/54 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon todella hyviä kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2011 klo 19:32"]

toinen tuntuu ystävältä enemmin kuin aviomieheltä? Itsellä oli näin ja toisen läheisyyden yritykset alkoivat ahdistaa,erosin.

[/quote]

Kumppanuuteen perustuva liitto toimii oikein hyvin, seksiäkin on usein. Vaikka intohimo puuttuu rakkautta riittää ja olen onnellinen kun saan elää parhaan ystäväni kanssa (takana jo parikymmentä vuotta)

Vierailija
24/54 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on luonnollinen eläin joka rakastaa ja kykenee rakastamaan useampaa kuin vain yhtä lajikumppania kerrallaan. Tämä on täysin normaalia ja periä ajalta jolloin ihminen eli pienissä laumoissa joissa lauman naaraat ja urokset kaikki yhdessä hoitivat jälkeläisiään. Miehet ja naiset olivat yhteisiä, kuten myös vastuu jälkikasvusta oli yhteinen laumassa. Maanviljelyskulttuuri toi mukanaan sivilisaation ja käsityksen omistamisesta. Vaimoja alettiin omistaa kuten myös maata. Pian uskonnot loivat käsityksen yhden miehen ja yhden naisen avioliittoihanteesta johon tuli sopeutua.

On siis täysin luonnollista että tunteet heräilevät ja on typerää tuntea asiasta mustasukkaisuutta tai muita negatiivisia tunteita. Ne ovat usein merkki erittäin huonosta itsetunnosta ja ongelmista suhteessa.

Vierailija
25/54 |
11.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännityksen kaipuu, ihailun tarve, oman markkina-arvon testaus, elämän muut kriisit (esim ikä).. onhan niitä.

Pitkässä parisuhteessa nyt vain on se tietynlainen varmuus ja tylsyys, sama toistuu vuodesta toiseen, vaikka olisikin ihan oikeasti onnellisessa, hyvässä parisuhteessa.
Puuttuu se ensihuuma ja kutkuttava jännitys. Faktahan on, että se ei voi loputtomiin kestää.

Vierailija
26/54 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ketju ja itselle ajankohtainen.. Osaako joku kertoa miten tällaisten tunteiden ohi menemistä voisi nopeuttaa. En oikeastaan nauti tästä fiiliksestä vaikka kuinka kutkuttaa.

Vierailija
27/54 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.02.2015 klo 06:44"]

Olen onnellisessa avioliitossa ollut jo 20v, mutta näin sitä vaan mennään entisen rakkauden (vuosikymmenien takaa) kanssa tänään harrastamaan sitä itseään. Pitkään ollut jo salasuhde, ja molemmat naimisissa emmekä edes suunnittele mitään jatkoa, että erotaan jne. Tavataan n krt/vko ja ympäri vuorokauden kulkee viestit. Tuntuu hyvältä kun saa toiselta jatkuvan positiivisen huomion ilman sitä normaalia arkea. Ja kyllä, on vaikuttanut positiivisesti seksielämään myös kotona. Jatkuu niin kauan kun tuntuu molemmista hyvältä. Ja vielä tuntuu.

[/quote]

kenestä "molemmista" sä nyt puhut? Että niin kauan jatkuu kuin sinä ja sun salasuhde tykkäätte vai niin kauan jatkuu kuin sinä ja sun nykyinen miehes tykkäätte?

Vierailija
28/54 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
29/54 |
05.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, eipä oo ollu tarvetta ihastua muihin. Samahan se on sitten erota, jos muut alkaa vetää puoleensa! T 8v onnellisesti naimisissa

Vierailija
30/54 |
14.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaipaan kovasti kadonnutta intohimoa ja sitä toiseen tutustumista. Tuntuu, että nyt kun olen ollut mieheni kanssa viisi vuotta, hän ei enää halua tutustua minuun. Enhän minä ole valmis, kehityn ja kasvan koko ajan, ajatukseni ja arvoni muovautuvat koko ajan. Suhde menee ihan pilalle, jos koko ajan oletetaan toisen pysyvän tasan samanlaisena kuin mihin on tottunut. Itse jotenkin heräsin vuosi sitten siihen, että en jaksakaan tätä enää, tätä että mies ei yritä enää panostaa. Tuntuu, että häntä kiinnostaa vain seksi, ja itselläni on seksistä kadonnut kokonaan himo. Saatan nauttia siitä, mutta kuten tässä suhteessa ylipäänsä niin intohimoa ei ole lainkaan.

En ole edes mustasukkainen, jos mieheni katsoo muita naisia tai joku katsoo häntä. Miksi miehet ovat niin helposti tyytyväisiä tällaiseen väljähtyneeseen tilanteeseen? Päivät ovat pelkkää harmaata kaurapuuroa, ja sitten ihmettelevät kun naista ei haluta. Mulle se seksuaalinen haluaminen on ihan muuta kuin pelkkää paineen purkamista. Mulle seksi on lähelläoloa, henkistä aivan erityisesti. Jos seksistä puuttuu henkinen läsnäolo, ei siinä orgasmit auta.

Mutta miehethän eivät ikinä näe näissä väljähtyvissä parisuhteissa mitään vikaa... itseäni hirvittää ajatus, että olen lopun ikääni tällaisessa kaverisuhteessa jossa ei ole intohimoa tai yritystä ollenkaan. Pelkkää yhdessä oloa seksillä... Olen alkanut kyseenalaistaa koko parisuhde-konseptin järkevyyden. Nyt olen ihastunut ekaa kertaa toiseen, ja kaikki tämän vuoden aikana puntaroimani asiat oikein korostuvat. En tahdo parisuhteeseen ihastukseni kohteen kanssa, mutta tahtoisin hänen kanssaan läheisyyttä, tutustumista ja intohimoa. Mutten tahdo sen vakavampaa, jos se on tällaista kuin nykyinen suhteeni.

Vierailija
31/54 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
32/54 |
04.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sitoutunut ykkössuhteeseen jostain syystä, joita voi olla monia.

Vierailija
33/54 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eb oikein ymmärrä nyt tätä kuviota ja haluaisin kysyä neuvoja että mitähän tästä nyt pitäisi ajatella.'Siis olen ihastunut työpaikallani täysin terveeseen mieheen itse olen lievästi cp vammainen nainen.

Tällä miehellä on kolme lasta ja samassa työpaikassa oleva vaimo missä minäkin olen ja hänen miehensä

Minä kerroin avoimesti ja rehellisesti ihastumisestani tälle miehelle.

No tämä mies juoksi heti kertomaan asiasta vaiolleen ja nyt vaimo ihan avoimesti kertoilee asiasta muille työkavereilleen ja minun kuuleni vielä.

En haluaisi että koko talon akka porukka tietää asiasta mutta minkäs tälle enää voi.

Miksi mies kertoi vaimolleen mitä tämä nyt tarkoittaa mitä mies yrittää viestittää minulla vai yrittääkö mitään?

Tämä on minulle arka ja kipeä asia koskapa olen ihan oikeasti rakastunut ja mietin onko tämä mieskin ihastunut minuun kaikesta huolimatta vaikka onkin perheellinen.

Mietin josko häntä arveluttaa tunnustaa tunteitaan minulle koska olen lievästi cp vammainen.

Kertokaa mitä tämä nyt on miksi mies kertoi vaimolleen tästä asiasta?

Vierailija
34/54 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

eb oikein ymmärrä nyt tätä kuviota ja haluaisin kysyä neuvoja että mitähän tästä nyt pitäisi ajatella.'Siis olen ihastunut työpaikallani täysin terveeseen mieheen itse olen lievästi cp vammainen nainen.

Tällä miehellä on kolme lasta ja samassa työpaikassa oleva vaimo missä minäkin olen ja hänen miehensä

No tämä mies juoksi heti kertomaan asiasta vaiolleen ja nyt vaimo ihan avoimesti kertoilee asiasta muille työkavereilleen ja minun kuuleni vielä.

En haluaisi että koko talon akka porukka tietää asiasta mutta minkäs tälle enää voi.

Miksi mies kertoi vaimolleen mitä tämä nyt tarkoittaa mitä mies yrittää viestittää minulla vai yrittääkö mitään?

Tämä on minulle arka ja kipeä asia koskapa olen ihan oikeasti rakastunut ja mietin onko tämä mieskin ihastunut minuun kaikesta huolimatta vaikka onkin perheellinen.

Mietin josko häntä arveluttaa tunnustaa tunteitaan minulle koska olen lievästi cp vammainen.

Vierailija
35/54 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
36/54 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen on yhtä luonnollista kuin hengittäminen. Itse olen ollut kohta 10 vuotta naimisissa. Rakastan miestäni, meillä on yhdessä todella hauskaa, puhumme kaikesta ja paljon, seksi on jopa parempaa kuin alkuaikoina. Mikään ei ole pielessä.

Kuitenkin on se yksi mies, jolla on niin uskomattoman valloittava hymy ja nauru, mies joka kätellessä pitää kädestä aina sen millisekunnin liian pitkään kiinni ja katsoo syvälle silmiin. Niin että vatsanpohjassa leijuu perhoslauma.

Mutta kun ajattelen suutelevani tätä vierasta miestä, hänen kanssaan yhdessäoloa... jo se ajatuskin tuntuu vieraalta ja oudolta ja alankin jo kaipaamaan oman miehen kainaloon :) silti tuo pieni "ihastus" piristää päivää. Ihmismieli vaan on outo paikka!

Vierailija
37/54 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen on aivan eri asia kuin rakastuminen! Ihastua voi toiseen vaikka olisi rakastunut toiseen, ei se silti tarkoita, että ihminen vaihtais heti ihastukseensa. Suurin osa ihastuksista menee ohi eikä ne liity muuhun kuin ulkonäköön. Pitkässä suhteessa tulee varmasti molemmille parisuhteessa oleville ihastumisia parisuhteen ulkopuoliseen. Ihan hömppäpömppää väittää ettei näin ole.

Vierailija
38/54 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä liitossa voi tulla muihin ihastumisia, mutta kannattaa käyttää ne oman liiton suolana. Tyytyväisyys on taattu ja säilyy itsekunnioitus !

Vierailija
39/54 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan niin tee, ahdistaa jo ajatuskin et jos joku sattuisi olemaan kiinnostunut minusta. Rakastan miestäni enkä tarvitse siihen muita miehiä. Yksi riittää. Ja se on mun mies!

Vierailija
40/54 |
13.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset