Selkävaivoja ja minä saan sairauslomaa 3pvää.
Mieheni saa viikon kerrallaan.
Keuhkoputkentulehdus niin taas minä saan sen 3 pvää ja mies koko viikon.
Hampaan poisto ja minä en saa sairauslomaa lainkaan. Mieheni saa seuraavan päivän.
Olkoon sairaus mikä vaan niin aina menee tuohon tyyliin. Minä olen perhepäivähoitaja (olen siis vaan kotona, tekemättä mitään) ja mieheni tekee töitä lapionvarressa. Tosi ärsyttää koska usein joudun matkustamaan sairaana uudestaan läääriin kun en parane sillä 3 päivän sairauslomalla.
Kommentit (9)
Sopi kyllä hyvin tuolle ap:lle! Vähän poppia soimaan ja tanssijalka vipattamaan, niin unohtuu tuo "mä haluun olla sairaampi kun mun mieheni, uhuu!"
Minäkin kuulun niihin huonommin osaaviin.
Äidit ei ehdi sairastaa ja perhepäivähoitajan sairastelu ei ole mukavaa hoitolapsille tai vanhemmille.
Ärsyttää vaan lääkäreiden asenne. "Olenhan vaan kotona" niin en tarvitse lomaa vaan toipuminen menee siinä työn lomassa. ap
määritellään monen asian summana. Ei ole vain yhtä tekijää jonka perusteella se katsotaan. Ammatti vaikuttaa. Esimerkiksi haava sormessa tekee pitkän sairausloman kaupunginorkesterin ensiviulistille, mutta vaikkapa pappi voinee silti hyvin tehdä työnsä. Hampaan poiston jälkeinen paha verenvuoto on todennäköisempää lapionvarressa työsketelevälle kuin lasten kanssa työskentelevälle. Myös luonnollisesti potilaan muu terveydentila ja yleinen kunto vaikuttaa (vaikkapa hampaanpoistossa onko jouduttu laittamaan tikkejä, onko jouduttu kajoamaan luuhun jne vai vain nykäisty nätisti pois). Selkäkipuihin on vaikka miten monta syytä. Tavallista noidannuolta ei todella saakaan jäädä potemaan pitkäksi aikaa, sen sijaan välilevyongelmat voivat viedä vaikka vuodeksi sairauslomalle.
sinun olevan "vain kotona". Minä en hoida edes vieraita lapsia kotonani, vaan pelkästään omiani omaishoitajana. Silti lääkäri kysyy kuinka pitkää sairaslomaa tarvitsisin, pärjäänkö. Olen pahassa paikassa saanut lääkäriltä apua myös kotiapulaisen järjestämisessä.
Saan "palkkani" kaupungilta, mutta en ole kuitenkaan varsinaisessa työsuhteessa kaupunkiin. Voin silti olla sairaslomalla hoitotyöstäni.
Kummasti vaan äidit täällä tuskailevat että kukaa hoitaa lapsia kun itse sairastaa. Mikä ero on pph ja koyiäidillä? Ainain se että pph tekee koko ajan jotain ja kotiäiti istuu vaikka koneella..
tekee fyysisesti raskasta työtä, siinä se vastaus.
äitiydestä ei pääse samoilla kriteereillä sairaslomalle kuin vaikka sairaanhoitajan työstä. Olisi kyllä ihanaa voida sairastaa flunssat ja kuumeet peiton alla, mutta se ei onnistu nykymaailmassa.
Olisi kyllä hienoa, jos vanha kodinhoitajasysteemi elvytettäisiin. Kotiin pyrähtäisi energiapakkaus, joka käskisi ensin äidin nukkumaan, panisi sitten sämpylätaikinan kohoamaan ja makaroniolaatikon uuniin ja veisi lapset ulkoilemaan.
Olisikohan yksityisellä Varaäitipalvelulla kysyntää? Firmoja vaan pystyyn ja asiakkaat voisivat vähentää kuluja verotuksessa kotitaloustyön teettäjinä!
MR Vain saa aika tanssimaan ja laulamaan :)