Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun "halla-aholaiset" varoittavat white flightistä, he ovat rasisteja, mutta kun tutkija sanoo

Vierailija
29.04.2011 |

samasta asiasta, hän ei ilmeisesti olekaan rasisti?

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/P%C3%A4%C3%A4kaupunkiseudulle+syntyy…

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin sinäkään kaikkien kaveriksi haluat.

Vierailija
22/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sanoo, niin hyvä on, tutkijat on rasisteja.

Milloin te oikein ymmärrätte, että Halla-aho on nostamassa täysin kiihkottomasti esille potentiaalisesti suurta kansakuntaamme kohtaavaa ongelmaa tosiasiallisiin faktoihin - nämä samat faktat ovat löydettävissä tutkimustuloksista maailmanlaajuisesti. Se, että kohdistatte raivo-kampanjanne Halla-ahoon ja saman mielisiin ei poista tosiasioita. Teillä on mielessänne jokin blokki, joka estää teitä näkemästä niitä tosiasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla niiden kanssa lähemmin tekemisissä enkä halua, että niitä on lapseni koulussakaan.

Mitä tää muuta on kuin rasismia?

Muuta tänne lastesi kanssa, laita heidät samaan kouluun maahanmuuttajataustaisten lasten kanssa, jaa naapuriympäristösi maahanmuuttajataustaisten ihmisten kanssa - ja nauti tästä laajasta kulttuurikirjosta ihan aitiopaikalta. Miksi jäisit paitsi siitä, mistä pidät ja minkä vuoksi taistelet?

Se, jolla ei ole omakohtaista kokemusta, voi olla ihan hiljaa. Eli tämä tarkoittaakin n. 97% Suomen väestöstä.

Terkuin; Länsi-Espoossa elävä.

Vierailija
24/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut naapurissa olevan kaupungin vuokratalon raauhoittuneen kummasti, kun suomalaiset sosiaalitapaukset ovat jostain syystä lähteneet siitä pois, ja tilalle on muuttanut paljon maahanmuuttajia.

Paljonhan heillä on lapsia ja meteliähän lapsista syntyy päiväsaikaan. Mutta verrattuna siihen edelliseen tilanteeseen, jossa juoppoja ja huumehörhöjä huuteli pitkin pihoja yötä myöten, ovat nämä uudet tulokkaat todella rauhoittaneet alueen. Joten tämä "white flight" oli todella ilolla vastaanotettu.

Vierailija
25/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että suomi somalistuu vaikuttaa siihen, että ne jotka haluavat menestyä omalla panoksellaan valitsevat jonkun paremman maan. Rettelöitisjät ja siivellä elävät pois maasta, muille tervetuloa vaan.

Vierailija
26/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkija haluaa suomalaiset takaisin alueille

Käytännössähän tämä lähes aina tarkottaisi sitä, että ne muuttavat em. alueilta pois, joilla on siihen varaa. Ns. hyvät alueet (= alueet, joissa vielä turvallista ja paljon kantaväestöä) kasvattaisivat hintatasoaan ja alueellista mainettaan huomattavasti paremmaksi, ja osa alueista taantuisi turvattomiksi ghetto-alueiksi.

Tämä on tosiasia -> esimerkkejä maailmalta on lukuisia. Onko se eettisesti mielestänne oikein, että jätetään suomalaiset syrjäytyneet; köyhät lapsiperheet, ikänsä alueella eläneet eläkeläiset, alkoholisoituneet, mielenterveysongelmaiset ym. kannattelemaan näitä "villiintyneitä" kaupunginosia? Kannatetaan liberaalia maahanmuuttopolitiikkaa, mutta muutetaan itse ongelma-alueilta pois (tai asutaan alun perinkin niin kaukana, ettei ongelma koske omaa arkea)?

Me asumme (3 lapsinen ydinperhe) tällä hetkellä vielä Länsi-Espoossa, mutta olemme koko ajan varautuneita muuttamaan kauemmaksi Suomeen - alueille, joilla tämä ei ole (vielä) ongelma. Ymmärrän white flight -ilmiön täysin; kokemusta on vuosien ajalta myös Tukholmasta, sekä täältä pääkaupunkiseudulta ja voin ihan rehellisesti kertoa, että ongelma on tosi ja meilläkin pian arkipäivää, jos ei asialle tehdä jotain nopeasti. Meillä on jo Suomessakin alueita, joille ei kukaan itseään, ja perhettään, kunnioittava muuta korkean maahanmuuttajalukumäärän aiheuttamien ongelmien vuoksi.

Vierailija
27/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomannut naapurissa olevan kaupungin vuokratalon raauhoittuneen kummasti, kun suomalaiset sosiaalitapaukset ovat jostain syystä lähteneet siitä pois, ja tilalle on muuttanut paljon maahanmuuttajia.

Paljonhan heillä on lapsia ja meteliähän lapsista syntyy päiväsaikaan. Mutta verrattuna siihen edelliseen tilanteeseen, jossa juoppoja ja huumehörhöjä huuteli pitkin pihoja yötä myöten, ovat nämä uudet tulokkaat todella rauhoittaneet alueen. Joten tämä "white flight" oli todella ilolla vastaanotettu.

Meilläpäin somalit valvovat myöhään ja niiden lapset huutelevat pitkin pihoja vielä yhdentoista aikaan illalla

terveisiä Kivikosta vaan

Vierailija
28/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuun ette kirjoita (tietenkään, kun faktat ovat teitä vastaan!), mutta sitten ylläpidätte ketjua Juho Eerolasta, josta teillä ei varmaan edes kenelläkään ole minkäänlaista kokemusta tai ette tunne persoonaa sen enempää?

OTTAKAA SELVÄÄ ASIOISTA, vaikutatte vähemmän tyhmiltä.

Vierailija
29/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitämällä tätä ketjua ylhäällä. :)

Vierailija
30/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutkija haluaa suomalaiset takaisin alueille

Käytännössähän tämä lähes aina tarkottaisi sitä, että ne muuttavat em. alueilta pois, joilla on siihen varaa. Ns. hyvät alueet (= alueet, joissa vielä turvallista ja paljon kantaväestöä) kasvattaisivat hintatasoaan ja alueellista mainettaan huomattavasti paremmaksi, ja osa alueista taantuisi turvattomiksi ghetto-alueiksi. Tämä on tosiasia -> esimerkkejä maailmalta on lukuisia. Onko se eettisesti mielestänne oikein, että jätetään suomalaiset syrjäytyneet; köyhät lapsiperheet, ikänsä alueella eläneet eläkeläiset, alkoholisoituneet, mielenterveysongelmaiset ym. kannattelemaan näitä "villiintyneitä" kaupunginosia? Kannatetaan liberaalia maahanmuuttopolitiikkaa, mutta muutetaan itse ongelma-alueilta pois (tai asutaan alun perinkin niin kaukana, ettei ongelma koske omaa arkea)? Me asumme (3 lapsinen ydinperhe) tällä hetkellä vielä Länsi-Espoossa, mutta olemme koko ajan varautuneita muuttamaan kauemmaksi Suomeen - alueille, joilla tämä ei ole (vielä) ongelma. Ymmärrän white flight -ilmiön täysin; kokemusta on vuosien ajalta myös Tukholmasta, sekä täältä pääkaupunkiseudulta ja voin ihan rehellisesti kertoa, että ongelma on tosi ja meilläkin pian arkipäivää, jos ei asialle tehdä jotain nopeasti. Meillä on jo Suomessakin alueita, joille ei kukaan itseään, ja perhettään, kunnioittava muuta korkean maahanmuuttajalukumäärän aiheuttamien ongelmien vuoksi.

Eihän ihmisten vapaata liikkuvuutta voi rajoittaa? Jokainen saa valita asuinpaikkansa varallisuutensa, tulotasonsa ja resurssiensa mukaan.

Minä haluaisin pitää koko Suomen turvallisena, hyvä paikkana asua ja elää.

Vierailija
31/31 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin te oikein ymmärrätte, että Halla-aho on nostamassa täysin kiihkottomasti esille potentiaalisesti suurta kansakuntaamme kohtaavaa ongelmaa tosiasiallisiin faktoihin - nämä samat faktat ovat löydettävissä tutkimustuloksista maailmanlaajuisesti. Se, että kohdistatte raivo-kampanjanne Halla-ahoon ja saman mielisiin ei poista tosiasioita. Teillä on mielessänne jokin blokki, joka estää teitä näkemästä niitä tosiasioita.

Ja kolahti, koska tunnistan tästä itseni. Siis millainen aiemmin oli. Mun mielessäni rasistilla ja "maahanmuuttotietoisella" (vaikka mua edelleen ärsyttää tuo sana, sanana) ei ollut mitään eroa. KAIKKI tänne vaan, me olemme maailman kansalaisia, ihmisiä ei saa erotella uskontonsa tai värinsä (no edelleen en värin perusteella erottelisikaan) perusteella, Suomi ei ole meidän, rajat eivät saa olla este... Mun mielessä oli ihan selkeä blokki. Oikeastaan silmäni aukaisivat ekan kerran, niin naiivia kuin onkin, Ayaan Hirsi Alin kirja. Silloin heräsin ihan vähän, mutta edelleen, eiku tänne vaan kaikki apua tarvitsevat... Viimeiseen asti yritin sinnitellä vastaan avaamasta omia silmiäni ja haistamasta kahvia.

Viimeisen vuoden aikana se ei ollut enää estettävissä. Kaikki ne uutiset ongelmista täällä Suomessa, täällä, missä oli aiemmin niin helppo olla antirasisti... Joo, on väkivaltaisia suomalaisissakin; no hittoako niitä tarvitsee sitten haalia vielä lisää ulkomailta!

Lukemat tulevaisuuden näkymistä, ulkomaalaisten osuuksista, ennen kaikkia muslimien Suomessa; lähiöiden ulkomaalaistumisesta, ulkkarien (muslimien) halveksuva asenne meitä suomalaisia vastaan, Ruotsin terrori-isku...

Hitto, mulle riitti. Minä olen sinisilmäisesti ollut toivottamassa heitä tervetulleeksi, ja heitä ei vois vähempää kiinnostaa, ovatko tervetulleita vai eivät. Ne vaan tulevat, valtaavat, sylkevät vastoin kasvoja, vaativat oikeuksiaan, pitävät itsestäänselvyytenä täällä olemistaan.

Ihan rasistiksi en itseäni luokittelisi, koska väri/rotu ei ole tässä ratkaiseva tekijä. Mutta kyllä.

Minä olen maahanmuuttokriittinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme