Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä kauhean julmaa ottaa vain 1 perheen lapsista mukaan etelänmatkalle?

Vierailija
28.04.2011 |

Esikoinen (9v) on käynyt kahdesti Kreetalla mummon ja papan kanssa. Pienet (3v ja 1v) ovat siinä iässä, että loman päällimmäinen tarkoitus (rentoutuminen, irti otto, nautinto..) eivät varmasti toteutuisi. 8-v on lapsista se, joka saa vähiten huomiota minulta ja isältään.

Olemme haaveilleet jo pari vuotta etelänmatkasta (emme ole mieheni kanssa koskaan käyneet yhdessä) ja nyt yllättäin vanhempani sanoivat, että voisivat aivan hyvin tulla hoitamaan lapsia, jos lähtisimme kaksin. Kuitenkin puhuttuamme asiasta päätimme, että tuo 8v lähtisi mukaamme.

Jotkut ovat tyrmänneet asian aivan täysin (mm. anoppini ja veljeni vaimo). Olemmeko hirveitä, jos a) emme ota kaikki lapsia mukaan ja/tai b) jos jätämme 1 ja 3v lapset viikoksi mummin ja papan hoiviin?

Minulle isoin kynnyskysymys on se, että kuinka paljon pienet ikävöivät. Toisaalta esikoinen varmaan saa hepulit asiasta myös, mutta minusta se on ihan ok, koska hän tosiaan ON käynyt samanlaisella matkalla jo kahdesti..

Päätös pitäisi tehdä tässä parin pvän sisällä, jos mielimme siihen kohteeseen ja sillä aikataululla, joka nyt on ollut päällimäisenä mielessä. Kuopus olisi siis matkan aikana 1v5kk ikäinen.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt etelässä neljän lapsen kanssa ja kivaa ja rentouttavaa on ollut kaikilla. Kyllä se lasten ilon katseleminen on parasta rentoutusta vanhemmillekin.

Samaa mieltä... T: Lapsia hoitava 3 pojan isä

Emme ole käyneet ulkomaareissuissa, vain pikaisissa kotimaan huvipuisto/kylpyläkohteissa, koska minä äiti en rentoudu yhtään lasten kanssa matkustaessa. Vanhin 8v, keskimmäinen 6v ja nuorin 3v. Kaikki reissut lasten kanssa stressaa niin mahdottomasti. Vanhin on jo sen verran omatoiminen ja reipas, että sen kanssa ei enää ole erityisemmin stressiä. Luulen, että ennen kuin kaikki on koululaisia, en suostu ulkomaanmatkoihin.

Vierailija
42/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on ihanasti seuraa toisistaan, yksin on paljon tylsempää. On sitten muisteltavaakin ja sisarussuhde kehittyy uudella tavalla.

Itsekin jäin miettimään, miksi 9v on ollut kahdesti mutta 8 v ei kertaakaan. No, itse jättäisin pienet isovanhemmille. Nauttikaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on epäreilua jättää osa lapsista kotiin noin pitkäksi aikaa.

Tuo idea, että isovanhemmat lähtevät mukaan matkalle oli loistava! Me olemme niin tehneet ja paras reissu ikinä. Isovanhemmat kävivät iltaisin tanssimassa, kun me muut menimme jo nukkumaan. Silti he jaksoivat olla aamusta alkaen lasten kanssa uima-altaalla.. Saimme myös käytyä mieheni kanssa kahdestaan nähtävyyksillä..

Vierailija
44/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö ihan oikeasti tehdä niitä lapsia noin paljon, jos ei jaksa hoitaa? Olisitte ajatellut vähän paremmin ajoissa... Meillä ainakin 3v on ihan innoissaan tulevasta etelänmatkasta, odottaa jo että pääsee uimaan. Mun irtiotot oli ennen lapsia ja nyt kun olen lapset tehnyt, hoidan ne myös.

Vierailija
45/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut julmaa muita lapsia kohtaan, kun 9 v on kaksi kertaa päässyt isovanhempien matkaan ja muut lapset eivät?

On myös sallittua kohdella 8 v lasta yksilönä ja antaa hänelle huomiota. Ja toisin päin 9 v saa isovanhempien täyden huomion yli 5 v sarjassa. Lapsia ei voi aina mittatikullla samalla tavalla kohdella, kun ovat eri ikäisiä ja luonteisiakin.

Jos on vain yksi lapsi mukana, niin eiväthän ainakaan tappele keskenään koko lomaa.

Eli ap (ja puolisosi) tee juuri niin kuin hyvältä tuntuu. Minusta se, että 8 v saa joskus jakamatonta huomiota vanhemmiltaan on todella pätevä syy matkaseurueen koostumukseen.

Vierailija
46/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä ap teki kirjoitusvirheen. Minä ymmärsin, että perheessä on tuo esikoinen (joko 9 tai 8v.) ja sitten nuo pienet.

Jos näin on, niin ilman muuta voitte ottaa vain tuon esikoisen mukaan.

Vierailija
47/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni on. Kaikki mukaan tai sitten ei ketään.

Vierailija
48/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kerrot anopin ja veljesi vaimon tyrmänneen teidän ratkaisunne!?! Oletko siis heiltä kysellyt mielipidettä vai ovatko he ihan itse ruvenneet kommentoimaan?

Toki voi ulkopuolisilta kysyä mielipidettä ja neuvoa, mutta kovin oudolta tuntuu, että sinä ja miehesi ette itse osaa näin pientä juttua päättää ilman, että koko suku hästää asiaa hämentämässä.

Meillä kolme lasta ja kaikki silloin tällöin pääsevät yksinään reissuun joko jomman kumman tai kummankin vanhemman kanssa. Ne matkat on lapsille olleet tosi kivoja elämyksiä ja lapseen saa uudenlaisen näkökulman, kun viettää pitempään aikaa vain sen yhden lapsen kanssa.

Etenkin, jos 8- vuotias on muuten vähän paitsiossa ja 9- vuotias saa yksilöllistä huomiota isovanhemmiltaan muita enemmän, ottaisin 8- vuotiaan mukaan.

Mutta tärkein - teette just niinkuin teistä vanhempina tuntuu hyvältä, jotkut anopin mielipiteet ei siinä paina penniäkään puhumattakaan veljen vaimosta!!!

Ja kommentoijille, joista AINA joko kaikki lapset tai ei ketään mukaan. Minua oikein puistattaa tuollaiset vanhemmat, joille ne lapset on joku lauma tai könttä. Yksilöitä ne sisarusPARVENkin lapset on.

Vierailija
49/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

monen lapsen, mutta oikeasti, jos tuolla remmillä lähtee, niin oudossa paikassa vanhempien huomio menee täysin niiden 1- ja 3- vuotiaiden vahtimiseen ja sitten ne isommat leikkii keskenään uima-altaalla.

Että varsin hyvin ymmärrän, että järkevää jättää pienemmät kotiin, jos kerran on hyvät ja tutut hoitajat.

Vierailija
50/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt ajattelin asiaa lisää ja tekisin kyllä niin, että ottaisin vanhimmat lapset mukaan. Heistä olisi seuraa toisilleen ja tosiaan, ei se esikoinenkaan ole VANHEMPIEN kanssa reissussa ollut (saati sisaruksensa)! Jos tämä ei kävisi, sitten lähtisin reissuun vain miehen kanssa.

Vierailija
51/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee niin kuin tekee.

ITSE en jättäisi 3 ja 1 v. viikoksi hoitoon.

Eli yksi vaihtoehto olisi lähteä vain pienten kanssa.

Mutta kun nyt halutaan huomoioida myös 8v:tä joka ei "ikinä" pääse mihinkään, niin ottaisin hänetkin - ja outoa olisi sitten jättää yksi pois, eli ottaisin kyllä kaikki lapset mukaan.

Tod.näk. 8v:llä olisi lomalla myös tosi tylsää/outoa ilman isosisarustaan.

Ja toisaalta - jos kaikki lapset mukana, on isommista aina vähän apua pienten viihdyttämsiessä.

Yrittäisin myös ehdottaa, että isovanhemmat tai joku lähtisi mukaan reissuun ja hoitaisi siellä lapsia, niin jäisi vanhemmille vähän vapaa-aikaa.

Mutta jos ei onnistu, niin sitten lähtdettäisiiin koko perhe.

Kahdestaan en lähtisi, maailman tylsimpiä lomat joissa ei lapsia mukana - ihana nauttia lapsistaan niin kauan kuin ne on pieniä!!

t: 4 äiti myös, jonka kaksi jo niin isoja että niitä enää vaikea saada mukaan mihinkään...

Vierailija
52/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilleen ja vanhemmillekin jäisi aikaa nauttia matkasta.

Kuulostaisi aika epäreilulta, jos ottaisitte vain 8 v:n mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä