Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä kauhean julmaa ottaa vain 1 perheen lapsista mukaan etelänmatkalle?

Vierailija
28.04.2011 |

Esikoinen (9v) on käynyt kahdesti Kreetalla mummon ja papan kanssa. Pienet (3v ja 1v) ovat siinä iässä, että loman päällimmäinen tarkoitus (rentoutuminen, irti otto, nautinto..) eivät varmasti toteutuisi. 8-v on lapsista se, joka saa vähiten huomiota minulta ja isältään.

Olemme haaveilleet jo pari vuotta etelänmatkasta (emme ole mieheni kanssa koskaan käyneet yhdessä) ja nyt yllättäin vanhempani sanoivat, että voisivat aivan hyvin tulla hoitamaan lapsia, jos lähtisimme kaksin. Kuitenkin puhuttuamme asiasta päätimme, että tuo 8v lähtisi mukaamme.

Jotkut ovat tyrmänneet asian aivan täysin (mm. anoppini ja veljeni vaimo). Olemmeko hirveitä, jos a) emme ota kaikki lapsia mukaan ja/tai b) jos jätämme 1 ja 3v lapset viikoksi mummin ja papan hoiviin?

Minulle isoin kynnyskysymys on se, että kuinka paljon pienet ikävöivät. Toisaalta esikoinen varmaan saa hepulit asiasta myös, mutta minusta se on ihan ok, koska hän tosiaan ON käynyt samanlaisella matkalla jo kahdesti..

Päätös pitäisi tehdä tässä parin pvän sisällä, jos mielimme siihen kohteeseen ja sillä aikataululla, joka nyt on ollut päällimäisenä mielessä. Kuopus olisi siis matkan aikana 1v5kk ikäinen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kuitenkin sen ikäisiä, jotka kaipaavat koko ajan seuraa ja tekemistä. Sitten te vanhemmatkin voitte nauttia toistenne seurasta, kun lapset viihdyttävät toisiaan.

Minkätakia muuten vanhin on päässyt 2 kertaa mummon kanssa reissuun? Eikö olis ollut reilua ottaa tokalla kerralla toinen lapsista mukaan?

Vierailija
22/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa oudolta kun ikäeroa niin vähän nuorempaan, onko hän isovanhempien suosikkilapsi?

8 v todellakin ansaitsisi myös joskus olla etuoikeitettu ja 9 v kaipaa joskus pettymyksen.

Ottaisin siis vain sen 8-vuotiaan mukaan tasapuolisuuden vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ovat vieneet KAHDESTI 9-vuotiaan Kreetalle, mutta vuotta nuorempaa eivät ikinä :-(

Tuntuu tosi tylyltä heidän puoleltaan.

Vierailija
24/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt etelässä neljän lapsen kanssa ja kivaa ja rentouttavaa on ollut kaikilla.

Kyllä se lasten ilon katseleminen on parasta rentoutusta vanhemmillekin.

Samaa mieltä...

T:

Lapsia hoitava 3 pojan isä

Vierailija
25/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-vuotiashan on jo kahdesti päässyt matkalle.

Ja pienimmät ovat varmasti hyvässä hoidossa isovanhemmilla.

Vierailija
26/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempani lähtivät lappiin ja ottivat vain 4v siskoni mukaan. Minähän olin jo 10v, sain siis jäädä kotiin. Vieläkin muistan sitä katkeruudella vaikka siitä on yli 30 vuotta aikaa.

Vierailija
27/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1- ja 3-vuotiasta ei todellakaan pidä jättää viikoksi ilman vanhempia, olkoonkin että on isovanhemmat hoitamassa.

Tästä on jo niin monta kertaa keskusteltu ja joka ikinen psykologi ja lastenpsykiatri pitää pienten lasten jättämistä huonona asiana. Silti löytyy vanhempia, jotka jättävät pikkulapsia viikoksi hoitoon, uskomatonta!

1-vuotiaalle viikko erossa vanhemmista on ikuisuus. Hän kokee olevansa hylätty, eikä hänellä ole keinoja käsitellä ikäväänsä, eihän hän osaa edes puhua.

Vierailija
28/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ottaisin ilman muuta mukaan reissuun. Ja tietysti ottaisin isommankin (meillä tosin vasta 7v) enkä jättäisi mummolaan. Nautin koko perheen yhteisistä lomista enkä itse voisi jättää lapsia kotiin siksi, että rentoutuminen, irtiotto ja nautinto olisivat loman tärkeimmät asiat.

Jokainen tyylillään, meillä lapset ovat rakkaita ja hyvää matkaseuraa. Onneksi ovat päässeet ihan pienestä pitäen reissaamaan vanhempien kanssa.

Vierailija
29/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorimmalle. En missään nimessä itse lähtisi. Ja pakko sanoa nyt rankka kommentti, että miksi niitä lapsia on pakko haluta monta, jos huomiota ja aikaa ei riitä jokaiselle?? Ei lapset ole mitään sellaista, jonka voi antaa vain "pyöriä jaloissa" ja sitten voivotella, kun ei voi antaa kaikille huomiota. Ratkaisu tähän on se, että hankkii vain sen yhden lapsen, jolle huomio ja aika varmasti riittää. Jos lapsia on hankkinut monta, niin sitten kylmä totuus on se, että etelänmatkalle ei lähdetä, vaan ollaan porukalla kotona ja annetaan aikaa ihan jokaiselle.

Vierailija
30/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin lapset kotiin ja menisin kahdestaan miehen kanssa. tulee halvemmaksikin, muutenhan lapsille pitää ottaa oma huone.

vai oletteko aina samassa makkarissa? se ei ole kyllä parisuhteelle hyväksi.

Vierailija
31/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavalla viikolla. Näin pienimmillä olisi toinen vanhempi kotona ja sekä mies että sinä pääsisitte reissuun. Ja jos ei kestä parin viikon eroa puolisostaan niin miten olettaa, että 1v eli pienenpieni vielä kestäsi viikkoa?

Vierailija
32/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä lapsista olisi matkalla seuraa toisistaan ja vanhemmillakin olisi enemmän aikaa toisilleen.

Se kyllä tuntuu epäreilulta, miksi isovanhemmat ovat ottaneet kaksi kertaa esikoisen mukaan. Miksei toinen päässyt toisella kertaa? Tai seuraavalle isovanhempien reissulle lähtisi se nuorempi.

En kyllä ymmärrä, miksei etelänmatkalle voisi ottaa mukaan myös pieniä. Kivahan heilläkin olisi uida ja nauttia auringosta. He eivät tosin tajua jäävänsä mistään paitsi, vaikka jäisivät kotiinkin. Paitsi tietenkin vanhempien seurasta.

Me ollaan aina etelään matkustettu koko perhe, isommat lapset sekä myös kuopus vauvasta lähtien. Laskettelureissuille kuopus ei päässyt mukaan pienenä, kun se olisi sitonut muiden tekemisiä ja hän ei olisi saanut sellaisesta matkasta mitään. Ekalla yhteisellä laskettelureissulla hän oli mukana 4v:na, kun osasi jo lasketella.

Vierailija
33/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin lapset kotiin ja menisin kahdestaan miehen kanssa. tulee halvemmaksikin, muutenhan lapsille pitää ottaa oma huone. vai oletteko aina samassa makkarissa? se ei ole kyllä parisuhteelle hyväksi.

Siellä saa kahden makuuhuoneen kämppiä halvemmalla kuin hotellihuoneita.

Vierailija
34/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäisin lapset kotiin ja menisin kahdestaan miehen kanssa. tulee halvemmaksikin, muutenhan lapsille pitää ottaa oma huone. vai oletteko aina samassa makkarissa? se ei ole kyllä parisuhteelle hyväksi.

Siellä saa kahden makuuhuoneen kämppiä halvemmalla kuin hotellihuoneita.

Vierailija
35/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut vauvan kanssa matkassa, kun muut (4v ja 8v) ovat olleet kotona/hoidossa. Itse en olisi vielä 1veestä erossa kuin maksimissaan 2 yötä.

Ottaisin siis 1veen ja 8veen mukaan.

Vierailija
36/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä tekisin. Ja myös minä ihmettelen, miksi vuotta vanhempi on ollut reissussa kahdesti, ja tuo 8-v ei kertaakaan?

Mutta itse olin juuri keskimmäisen lapsen 6-v kanssa viikon Lontoossa, ja meillä oli aivan ahtava reissu! Esikoinen on päässyt aiemmin henk.koht reissulle kanssani ja kuopus tulee myös pääsemään. Ei kaikkea tarvitse aina tehdä samalla kokoonpanolla.

Vierailija
37/52 |
08.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kalliimmaksi se huoneistohotellikin tulee. itse satsaisin laatuhotelliin enkä menisi mihinkään "täällä voimme itse kokata" paikkaan. ja lapsethan kukkuu hereillä noilla reissuilla eikä voi rauhassa harrastaa K18 juttuja.

Vierailija
38/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyytäisin isovanhemmat mukaan matkalle hoitamaan lapsia. Sitten voisitte olla kahdestaan, suoda enemmän huomiota jollekin lapselle jne..

Jos isovanhemmat eivät halua matkalle, lähtisin koko perheen voimin.

Vierailija
39/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmeess isoäiti ja isä suosineet tätä toista. Menkää koko perheellä tai kaisin, ainoa järkevä idea.

Vierailija
40/52 |
29.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa aikaa toisillenne,4 lapsen kanssa aika arkirumbaa!!hoitakaa parisuhdettanne hyvät ihmiset!!voitte mennä ja tulla vapaasti,lasten kanssa meette sitten vaik risteilylle

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yhdeksän