Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka moni pesee alapäänsä...

Vierailija
28.04.2011 |

...aina vessakäynnin (virtsaamisen ja/tai ulostamisen) jälkeen?

Kuinka moni pyyhkii vain vessapaperilla? Eikö teitä inhota kulkea pissa- ja kakkajämät kiinni peffassa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jämiä, ne lähtee kyllä paperilla. Ei meillä ole missään alapesusuihkujakaan kyllä.

Vierailija
2/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jämiä, ne lähtee kyllä paperilla. Ei meillä ole missään alapesusuihkujakaan kyllä.

Keski-Euroopassa on aika harvinaista, että wc:ssä olisi alasuihku ja se käsienpesuallas on usein seinän toisella puolella (ts. ei WC-kopissa) plus saatavilla vain kylmää vettä. Niin että AP-hygieenikko, pysy kotimaassa jos jämäkammoinen olet ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Paperilla vain ei saa puhtaaksi samalla tavalla kuin vedellä. Ja ei, en kärsi ruoansulatusvaivoista: normaaleja tuotoksia kaikin puolin.

En edes ymmärrä, kuinka joku voi kuvitella pystyvänsä paperilla itsensä pyyhkimään ihan puhtaaksi. Jäähän siitä vähintään hajua jäljelle... yäk. Mun mies pitää kovasti suuseksin antamisesta mulle, ehkä puhtaudessa lienee syy.

Niin ja tietenkään saippuaa. Vesipesu kädenlämpöisellä, bidee ahkerassa käytössä.

Vierailija
4/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen opettanut ukkonikin pyyhkimään kullinpäänsä paperipalasella virtsaamisen lopuksi.

Vierailija
5/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-Euroopassa on aika harvinaista, että wc:ssä olisi alasuihku ja se käsienpesuallas on usein seinän toisella puolella (ts. ei WC-kopissa) plus saatavilla vain kylmää vettä. Niin että AP-hygieenikko, pysy kotimaassa jos jämäkammoinen olet ;)

Eikä ehkä sitä alasuihkuakaan. Puhdistaminen siellä sujuu vesipesulla: käytössä on vesikippo tai kannu. Puhdasta tulee.

Ehkä tuon äskeisen viestin kirjoittaja on matkustellut enemmän kuin sinä, kun tämänkin tuntuu tietävän. >:)

Vierailija
6/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä eri asia pestä alapäänsä kotona ennen seksiä, kuin ajatella että joka vessassa niin duunissa kuin matkoilla olisi bidee..

Kiinassa on muuten tyypillinen vessa pelkkä reikä lattiassa. Vaatii vahvat reidet. Ei paperia.

Vierailija
7/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Paperilla vain ei saa puhtaaksi samalla tavalla kuin vedellä. Ja ei, en kärsi ruoansulatusvaivoista: normaaleja tuotoksia kaikin puolin.

En edes ymmärrä, kuinka joku voi kuvitella pystyvänsä paperilla itsensä pyyhkimään ihan puhtaaksi. Jäähän siitä vähintään hajua jäljelle... yäk. Mun mies pitää kovasti suuseksin antamisesta mulle, ehkä puhtaudessa lienee syy.

Niin ja tietenkään saippuaa. Vesipesu kädenlämpöisellä, bidee ahkerassa käytössä.

Vierailija
8/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin töissä käyetään. Tena-merkkistä. Jäisi hyvä tuoksu.

Vierailija
9/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi valitettavaa, että esimerkiksi julkisissa tiloissa ei ole aina sitä käsisuihkua käden ulottuvilla. Ongelman voi kyllä ratkaista kantamalla tarvitsemansa pesuveden esimerkiksi pullossa tai muussa kupissa.

Olen ollut kerran ulkomaillakin useita viikkoja ja joutunut käymään joka päivä viileässä/kylmässä suihkussa, koska vedenlämmitystä ei ollut. Ongelmaa ei ollut, koska maa oli muuten lämmin... ja asiaan piti sopeutua. Sen lisäksi, että vesi oli kylmää, joskus se piti vielä kantaakin sankoilla sisään, jos vedentulo putkista loppui. :D

Niin, ja alapään peseminen vedellä ja pyyhkimällä se pyyhkeellä on taloudellisempaa.

AP-hygieenikko ;)

Vierailija
10/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin on taidettu niistä miesten kalsareissa olevista jarrujäljiatä valittaa, meillä ei sellaisia näy :D

Vierailija
11/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka käynnin yhteydessä. En edes isolla hädällä...ehkä mun takapuoleeni vaan ei jää jäämiä kun ei ole karvainen perse? Osaan myös pyyhkiä kunnolla opin sen jo ihan pienenä...

Vierailija
12/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja alapään peseminen vedellä ja pyyhkimällä se pyyhkeellä on taloudellisempaa.

AP-hygieenikko ;)

Mites se vedenkulutus ja pyyhkeiden peseminen, kuluttaahan nekin? En tätä osaa itse arvioida, mutta en heti lähtisi väittämään että vedellä lotrinki olisi parempi.

Nojoo vastauksena, en pese. Päivittäin pesen ja se on riittänyt ihan hyvin. Ja seksin yhteydessä myös, mutta sehän nyt on ihan selvä asia...

Vierailija
13/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissan en.

Vierailija
14/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska kakka usein melko ripulimaista (leviää pitkin peruusta..).

Vierailija
15/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka pissan jälkeen pestä.

Kakan jälkeen pesun ymmärrän, vaikken itse jaksakaan, enkä oikeastaan edes halua. En halua koskea käsin kakkaan, enkä ymmärrä miten takapuolen muuten saa pelkällä vedellä puhtaaksi.

Vierailija
16/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein myös pissankin jälkeen huuhtaisen vedellä, enkä käytä paperia.

Tiesittekö, että yhden vessapaperirullan valmistamiseen kuluu n. 120 litraa vettä?

Mielestäni on taloudellisempaa ja ekologisempaa huuhtaista vaikkakin sillä lämpimällä vedellä perä kuin käyttää pyyhkimiseen arkkikaupalla paperia.

Vierailija
17/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vastauksena kysymykseen: Vesipesu kakan jälkeen, pissan jälkeen paperi.

En ole tutkinut faktoja siitä mikä on hygieenistä ja mikä ei, mutta oma tunne on se ettei paperilla saa puhdasta (vaikka papruun ei mitään jälkiä jäisikään), siksi vesipesu. Tulee raikas olo. :)

Vierailija
18/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin on taidettu niistä miesten kalsareissa olevista jarrujäljiatä valittaa, meillä ei sellaisia näy :D

takapuolesi pesu vaikuttaa miehesi jarrujälkiin?

Vierailija
19/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lähes joka vessassakäynti.

Ei koskaan mitään hiivatulehduksia tai vastaavia ollut

Vierailija
20/22 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuin illoin, muuten käytän paperia. Vesi kuivattaa limakalvoja ja ihoa, minulla on kuiva iho, jos pesisin joka välissä, nahkani olisi varmasti vereslihalla.