Miehen haluttomuudesta: en enää muista, miltä tuntuu kun mies haluaa seksiä
Huokaus. Jotenkin on taas parisuhde päässyt siihen jamaan, että miehestäni on tullut todella haluton ja passiivinen seksin suhteen. Varmaan kuukausi tai puolitoista edellisestä kerrasta taas aikaa ja olen aivan hiilloksilla. Olemme kaksin kotona lomalla, joten aikaa jää huomata omat halunsa.
Olen huomattavasti aktiivisempi ja seksuaalisesti virkeämpi kuin mieheni. Olemme noin 35-v. pari, yhdessä 8 vuotta ja molemmat yhä rakastamme toisiamme syvästi. Mieheni on alusta asti ollut vähempihaluinen, hänelle sopiva rytmi näin vakiintuneessa parisuhteessa on noin kerran kuussa, tai korkeintaan kolmisen kertaa kuukaudessa. Joskus on ollut useamman kuukauden taukoja. Itse haluaisin osan ajasta oikeastaan päivittäin, mutta ehkä pari kolme kertaa viikossa voisi olla ideaali minulle. Useamminkin kävisi...
Illalla tein taas aloitteen seksiin, koska olin arvellut mieheni voivan ehkä haluta myös, jos häntä hieman lämmittelen. No, aika pian huomasin, etten saa mitään vastakaikua, kun olimme kainaloikkain ja suutelin hänen korvanlehtiään ja kaulaansa. Olisin halunnut suudella, mutta mies antoi vain kuivan pusun ja kysyi (kylläkin lempeästi) että "oletko hieman kiimainen", ja ilmaisi, että on väsynyt ja haluaa vaan löhöillä. Olin siinä vaiheessa jostain syystä jo kiihottunut pelkästä miehen läheisyydestä ja miehen torjunta tuntui iskulta suoraan alavatsaan. En voinut muuta kuin sanoa "kauniita unia kulta" ja antaa hyvänyön pusun. Kierähdin kyljelleni ja yht'äkkiä huomasin silmistäni tipahtelevan kyyneleitä. Onneksi oli pimeää, en halua että mieheni ahdistuu enempää haluttomuudestaan.
Olemme keskustelleet näistä halujemme epäsuhtaisuuksista useasti, sillä uskon keskustelun olevan ainoa keino säilyttää parisuhteessamme luottamus ja keskinäinen yhteys. Mieheni tietää, että olen usein turhautunut kun en voi saada seksiä hänen kanssaan niin usein kuin haluaisin. Häntäkin asia surettaa, mutta ei hän voi kuulemma haluta seksiä "määräänsä enempää". Jos ei tee mieli, niin ei tee mieli. Ja itse olen karsinut lähestymiseni minimiin ja tullut aremmaksi seksin suhteen. Joskus olen nimittäin huomannut, että liiallinen päällekäyvyys ei miellytä miestäni ja on kamala huomata siinä suudellessa, että oma mies työntää kauemmaksi ja yrittää estellä minua koskettamasta.
Alkuvaiheessa suhdettamme mieheni oli aivan innoissaan halukkuudestani ja seksuaalisesta estottomuudestani. Silloin pari ensimmäistä vuotta seksiä oli ihanan usein. Sittemmin vauhti on hiipunut, mutta seksi on yhä molempien mielestä ihanaa kun sitä on. En vain voi ymmärtää, miksi jotain niin ihanaa ei halua useammin! Ei miehenikään sitä osaa selittää. Ja sitten nykyisin minun osaltani seksiin vaikuttavat mieheni lukuiset torjunnat, haluttomuuden ilmaisut ja halukkuuttani kohtaan esitetyt epämukavuuden ilmaisut. Koen välillä seksin yhteydessä yhtäkkisiä häpeän ja epävarmuuden hetkiä, etenkin, kun huomaan heittäytyneeni "liikaa" seksiin mukaan. Pelkään, että jokin seksuaalisuudessani menee tai on jo mennyt jotenkin rikki. En ole enää niin vapautunut nainen kuin ennen olin. Se surettaa minua.
En enää muista, miltä miehen aloite seksiin tuntuu. En muista, millaista on huomata, että mies haluaa kanssani seksiä, oma-aloitteisesti siis. En muista, millainen on seksuaalisesti aktiivine, viriili mies, joka ajattelee seksiä ja kiihottuu minusta. Toisinaan fantasioin joistain tutuista miehistä, joiden olen huomannut olevan flirttejä ja seksikkäitä ja kiinnostuneita minusta. Tiedän, että minulla olisi tilaisuuksia syrjähyppyihin, mutta olen liian lojaali tehdäkseni mitään miehen selän takana. Olen joskus tiedustellut mieheltäni "teoreettisesti", voisinko saada harrastaa seksiä sovitusti muiden kanssa, mutta hän ei kertomansa mukaan voisi kestää ajatusta. Eroaisi mieluummin.
Miten tästä eteen päin? Onko täällä kohtalotovereita? Oletteko päässeet molempia tyydyttävään ratkaisuun? Ahdistaa ja tunnen menettäväni jotain olennaista elämästäni ja naiseudestani. Muuten kuin seksin suhteen suhteemme on sellainen kuin haluakin parisuhteeni olevan. Rakastan miestäni. Olen eksyksissä tämän asian kanssa.
Kommentit (71)
ihan samat fiilikset kuin ap:llä. Tosin meillä on seksiä vieläkin harvemmin, eikä koskaan mieheni aloitteesta.
Yritän suunnata mielenkiintoani harrastuksiin yms. etten ehtisi ajatella asiaa. Ei ole mitään ajatusta siitä, että miten tilanteesta pääsisi eteenpäin :(
sporttinen hoikka kroppa ja nättikin monen mielestä. Itse rakastan seksiä ja onhan tämä ollut alhoa, tuntuisi vain kamalalta jättää joku seksin puuttumisen takia. Muuta vaihtoehtoa ei kai taida enää olla, jos haluan vielä että joku koskettaisi tai edes suutelisi minua intohimoisesti loppuelämäni aikana.
-8
suhde on vaan kestänyt vähemmän aikaa. Mies ei tee koskaan aloitteita.
Musta tuntuu, että miehet vaan kyllästyy kumppaneihin tosi helposti, sitten ne menee vieraisiin, jos ovat pettäjäsorttia. Jos tulee tilanne, että tekemisiä pitää puolustella, esimerkiksi kavereille, niin syyksi sanotaan, että kumppani pihtaa.
En usko tähän naiset pihtaa juttuun ollenkaan. En usko myöskään siihen, että nainen olisi erityisen vastenmielinen. Miehet vaan kyllästyy kumppaneihinsa. Niin ne naisetkin, mutta naiset pystyvät seksiin paljon helpommin. Liukasteet on keksitty, ei tarvitse olla etukäteen kiihottunut edes. Naisen on helpompi tehdä aloite, koska pettymys ei ole niin todennäköinen. Miehelle se voi olla paha henkinen kolhu, jos tekee aloitteen ja sitten vaan ei sytykään. Ehkä ne kiertävät sen vuoksi tämän ongelman joko olemalla ilman tai menemällä vieraisiin.
tilanne on tosi kurja. Joko sen kanssa elää tai sitten ei elä.
Ongelmat on ihan samat miehillä kuin naisilla, me naiset olemme siitä onnekkaassa asemassa, että meidän ei tarvitse vastustaa fysiikan lakeja seksiaktin aikana ja huonoillakin vibroilla voi jo lähteä leikkiin mukaan.
Sehän tässä onkin, että tälle miehen haluttomuudelle ei ole syytä. Hän pitää minua yhä kauniina ja seksikkäänä, mutta ei vain halua seksiä. Itsetuntoni on pysynyt vahvana ulkomuotoni suhteen ja tyyliltäni olen naisellinen ja rakastan kauniita vaatteita. En kuitenkaan näytä pyntätyltä ja miehenikin tykkää tyylistäni. Hän on kyllä toisinaan epävarma ja kokee riittämättömyyttä, mutta ei ole lötänyt mitään ratkaisua ongelmaamme. Harmittaa tämmöinen. Joskus mietin, että miten osaisin edes suhtautua mieheeni, jos hän olisikin spontaanin halukas ja lähestyisi minua halukkaana. En osaa edes enää fantasioida hänestä niin.
ap
en muista enää koska minun olisi tehnyt mieli.
oletko lihava ?
On miehiä, jotka pitävät nimenomaan naisellisista, pyöreistä naisista. Ja naisia, jotka ovat tuollaisia ja ovat seksihalukkuudeltaan miesten unelmia.
seksuaalisia. Sitä ei vain tahdota uskoa, että miehetkin voi olla tällaisia.
kuten sanoin. Ei siihen auta se, että olet hänenkin mielestään kaunis ja seksikäs. Olet vaan niin nähty tapaus. Toiset ihmiset on sellaisia, että ne vaan tarvitsee aina jotain uutta ja jännää. Jos joku teille voisi tehdä hyvää, niin luultavasti se välimatka.
Lähde yksin vaikka parin viikon lomalle. Ja jos ei kotiinpalatessa natsaa, niin voithan loma-aikana nauttia miesten katseista. Jos kerran vielä olet kaunis, niin kyllä sinulle varmaan muutama katse irtoaa.
Minusta seksi kuuluu parisuhteeseen hyvin olennaisesti.
Olisi kamalaa, jos mies kertoisi, ettei seksi huvita ja minun täytyisi sitä käydä anelemaan ja odottamaan tai olla valmiina sitten joskus, kun mies sitä haluaa.
Voi kai se niinkin olla, että joku kyllästyy tiskaamiseen ja toinen perunan syöntiin ja kolmas seksiin.
Ei ketään voi pakottaa tahtomaan, asian kanssa pitää vaan oppia elämään.
ollaan oltu kanssa 8 vuotta ja ikää meillä 33 vuotta.
juu minä olen lihava,mutta se ei kuulema ole syy.
on tää vaan niin kurjaa,kun ei saa kun haluaisi. :(
Itsekin väitin itselleni aikanaan, että en ole seksuaalinen ihminen, kunnes elämääni tuli suuri muutos ja sain todeta, että väärän ihmisen kohdalla en ollutkaan kovin halukas.
Sekin voi olla totta, että ap et ole vaan miehesi tyyppiä. Vaikka olet seksikäs ja kaunis. Et vaan sytytä miestäsi aina uudestaan ja uudestaan. Syy voi olla muukin kuin ulkoasu.
kirjoitat tosi hyvin tilanteestasi. Tiedän mitä tarkoitat.
En ole ihan samassa jamassa, mutta vahvasti näyttää siltä, että ajautumassa siihen. Siis meillä suhdetta takana vasta 2 vuotta, ja miehen halut ovat viimeisen vuoden (!!!) hiipumassa. Ja ihan samoin kuin teillä; alussa toinen oli niin innoissaan mun estottomuudesta ja halukkuudesta ja mä nautin kun sain olla oma itseni ja sain paljon. Joka kulmasta ja asennosta, paikassa, konstilla; suulla, käsin, välineillä... Ja mies vastavuoroisesti takaisin. (Nyt ainoa joka saa suuseksiä, on mies - no SENTÄÄN edes saan sitä antaa koska haluan!!)
Pakkeja on tullut, ja samoin kuin sulla, se on tehnyt mut araksi. Ei niin, että mun itsetuntoani suuremmin pakit nakertaisi, mutta niin, että nyt joutuu miettimään, että "jokohan sitä viitsisi yrittää, ettei toinen ahdistu"... Mä haluan takaisin sen uroon, jonka sai herättää vaikka keskellä yötä nussimaan! Nyt olen yrittänyt saada himojani hiipumaan (surullista :( ) ja odotella miehen aloitteentekoa. Ettei toinen ahdistuisi mun lähentelyistä ja että hän saisi tuntea olonsa myös aloitteelliseksi. Ja voi olla varma, että mun suunnasta pakkeja ei tule. ;)
Mä myös suorastaan hyrrään jo miehen läheisyydessä. Hänen vartalonsa, tuoksunsa, sänkensä; kaikki hänessä saavat mut sekaisin. Hitto, olis edes vähemmän haluttava. :(
Muistan, kun suudeltiin tuntikausia. Nyt, en edes muista koska viimeksi ollaan suudeltu. Pusuja satelee, mutta se nyt on tässä tilanteessa kuin märkä rätti vasten kasvoja, kun kaipaisi sitä aistikasta, pitkää, kuumaa suudelmaa... ja saa vaan MOISK.
AARGH!! Rakastan miestä kans kovasti ja tiedän että mieskin mua, mä olen ihan näpsäkkä paketti ja kuten ap:lla, miehiä kyllä piisaisi, jos mussa vaan piilisi yhtään pettäjän vikaa. Mutta kun mä haluan seksiä TÄLTÄ mieheltä, omalta rakkaaltani!
Asiasta on myös puhuttu, mutta ei siihen puhumalla selvyyttä ole tullut. Ainoa minkä olen keksinyt, että mä yritän ihan tietoisesti tyrehdyttää himojani. Yritän olla olematta niin estoton ja halukas, yritän olla hillitympi - viehän se paljon pois omasta nautinnosta, mutta en mä halua toista nurkkaankaan amatsoonina ahdistaa.
Perkele!!! Surullista herätä välillä ajatukseen, että "onneksi" emme sentään asu yhdessä eikä meillä ole lapsia, että jos liian vähäiseksi käy seksin määrä eikä siihen löydy syytä eikä ratkaisua, niin mikäänhän ei mua tässä pidättele... :/
Ota suihin kerrankin kunnolla. Kyllä se seksielämä taas piristyy, kun siihen itsekin panostaa.
Minusta seksi kuuluu parisuhteeseen hyvin olennaisesti.
Olisi kamalaa, jos mies kertoisi, ettei seksi huvita ja minun täytyisi sitä käydä anelemaan ja odottamaan tai olla valmiina sitten joskus, kun mies sitä haluaa.
Voi kai se niinkin olla, että joku kyllästyy tiskaamiseen ja toinen perunan syöntiin ja kolmas seksiin.
Ei ketään voi pakottaa tahtomaan, asian kanssa pitää vaan oppia elämään.
Että mies voi olla kyllästynyt juuri kumppaniin. Ei seksiin, vaan kumppaniin. Eikä sille tosiaan välttämättä voi mitään. Aika näyttää löytääkö mies sen oikean vai pysyykö rinnalla.
Me olemme olleet yhdessä jo yli 20 vuotta, joten kyllästymistä varmaan on puolin ja toisin. Mutta minä silti haluaisin seksiä ainakin pari kertaa viikossa. Miehelle riittää kerran kuussa, ja vähempikin varmaan, ellen minä tekisi aloitetta. Teen aloitteita useamminkin, mutta niihin ei vastata. Ymmärrän niin hyvin tunteitanne, oikein kylmät väreet menee lukiessa ja itku ei ole kaukana. Varsinkin, kun tuntuu, että en ole enää nuori, että nämä ajat alkaa ehkä olla "loppusuoralla". Olen tutustunut mieheen, joka on hyvin ihastunut minuun ja haluaisi seksiä kanssani ja minä hänen kanssaan. Tuntuu oudolta tukahduttaa tämä halu. Mutta en kai voi muutakaan.
mulla sama tilanne mieheni kans ollaan suht teidän ikäsisä, ukko ei halaa, ei pussaa, ei mitään, ei yhtään mitäänn, kun yritän lähestyä niin sanoo älä sorki mene siitä yms mukavaa ja mun itsetuntoa kohottavaa :((((
haluaisin kokea olevani haluttu ja naisellinen ..
en ole kovin läski tms...
mutta näen jo unia ihanista miehistä jotka katsoo minua silmiin sillee ihanasti, voi voi...
mä antasin heti jos joku ihana mies edes lähelle tulis, en epäröisi hetkeäkää
joten anna palaa !!!!!!
miehesi on ihan itse ajanut tilanteesi tuohon pisteeseen, jos ei mies halua , ei voi kieltää sinua haluamasta
miehesi ei hoida aviovelvollisuuksiaan, joten avioliitto on mitätön.....
kun mieheni oli ollut kotona. Käyn toisinaan työmatkoillakin, ja toki nautin katseista, mutta eihän se mihinkään riitä. On suorastaan turhauttavaa, kun tiedostaa voivansa saada seksiä suhteen ulkopuolella jos vain haluaa, mutta kun se parisuhde on kuitenkin se ykkösprioriteetti.
En arvannut silloin vakiintuessamme, että tästä tulisi ongelma, kun hyvää seksiä oli niin usein tarjolla. Olen kyllä samoilla linjoilla tuon kyllästymisen suhteen. Mutta minkä sille tekisi? Ei se välimatkakaan tunnu auttavan. Vaikka muuten mies kyllä kertoo ja näyttää ikävöineensä. Kai tämä kevät saa vielä enemmän levottomaksi, kun valo lisääntyy ja luontokin herää..
ap
ole normaalia enempää. Epäsuhta halukkuudessa on suurin ongelma. MIstyä niitä haluja saisi lisää tai miten pärjäisin omien halujeni kanssa katkeroitumatta?
Onko kukaan ollut parisuhteessa, jossa seksiä saisi hakea ihan sovitusti ulkopuolelta? Kaipaan aivan fyysisesti sitä, että saisin miehen munaa sisääni, niin groteskilta kuin se kuullostaakin. Siinä on niin vaikea tyytyä halailuun.
ap