Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen haluttomuudesta: en enää muista, miltä tuntuu kun mies haluaa seksiä

Vierailija
28.04.2011 |

Huokaus. Jotenkin on taas parisuhde päässyt siihen jamaan, että miehestäni on tullut todella haluton ja passiivinen seksin suhteen. Varmaan kuukausi tai puolitoista edellisestä kerrasta taas aikaa ja olen aivan hiilloksilla. Olemme kaksin kotona lomalla, joten aikaa jää huomata omat halunsa.

Olen huomattavasti aktiivisempi ja seksuaalisesti virkeämpi kuin mieheni. Olemme noin 35-v. pari, yhdessä 8 vuotta ja molemmat yhä rakastamme toisiamme syvästi. Mieheni on alusta asti ollut vähempihaluinen, hänelle sopiva rytmi näin vakiintuneessa parisuhteessa on noin kerran kuussa, tai korkeintaan kolmisen kertaa kuukaudessa. Joskus on ollut useamman kuukauden taukoja. Itse haluaisin osan ajasta oikeastaan päivittäin, mutta ehkä pari kolme kertaa viikossa voisi olla ideaali minulle. Useamminkin kävisi...

Illalla tein taas aloitteen seksiin, koska olin arvellut mieheni voivan ehkä haluta myös, jos häntä hieman lämmittelen. No, aika pian huomasin, etten saa mitään vastakaikua, kun olimme kainaloikkain ja suutelin hänen korvanlehtiään ja kaulaansa. Olisin halunnut suudella, mutta mies antoi vain kuivan pusun ja kysyi (kylläkin lempeästi) että "oletko hieman kiimainen", ja ilmaisi, että on väsynyt ja haluaa vaan löhöillä. Olin siinä vaiheessa jostain syystä jo kiihottunut pelkästä miehen läheisyydestä ja miehen torjunta tuntui iskulta suoraan alavatsaan. En voinut muuta kuin sanoa "kauniita unia kulta" ja antaa hyvänyön pusun. Kierähdin kyljelleni ja yht'äkkiä huomasin silmistäni tipahtelevan kyyneleitä. Onneksi oli pimeää, en halua että mieheni ahdistuu enempää haluttomuudestaan.

Olemme keskustelleet näistä halujemme epäsuhtaisuuksista useasti, sillä uskon keskustelun olevan ainoa keino säilyttää parisuhteessamme luottamus ja keskinäinen yhteys. Mieheni tietää, että olen usein turhautunut kun en voi saada seksiä hänen kanssaan niin usein kuin haluaisin. Häntäkin asia surettaa, mutta ei hän voi kuulemma haluta seksiä "määräänsä enempää". Jos ei tee mieli, niin ei tee mieli. Ja itse olen karsinut lähestymiseni minimiin ja tullut aremmaksi seksin suhteen. Joskus olen nimittäin huomannut, että liiallinen päällekäyvyys ei miellytä miestäni ja on kamala huomata siinä suudellessa, että oma mies työntää kauemmaksi ja yrittää estellä minua koskettamasta.

Alkuvaiheessa suhdettamme mieheni oli aivan innoissaan halukkuudestani ja seksuaalisesta estottomuudestani. Silloin pari ensimmäistä vuotta seksiä oli ihanan usein. Sittemmin vauhti on hiipunut, mutta seksi on yhä molempien mielestä ihanaa kun sitä on. En vain voi ymmärtää, miksi jotain niin ihanaa ei halua useammin! Ei miehenikään sitä osaa selittää. Ja sitten nykyisin minun osaltani seksiin vaikuttavat mieheni lukuiset torjunnat, haluttomuuden ilmaisut ja halukkuuttani kohtaan esitetyt epämukavuuden ilmaisut. Koen välillä seksin yhteydessä yhtäkkisiä häpeän ja epävarmuuden hetkiä, etenkin, kun huomaan heittäytyneeni "liikaa" seksiin mukaan. Pelkään, että jokin seksuaalisuudessani menee tai on jo mennyt jotenkin rikki. En ole enää niin vapautunut nainen kuin ennen olin. Se surettaa minua.

En enää muista, miltä miehen aloite seksiin tuntuu. En muista, millaista on huomata, että mies haluaa kanssani seksiä, oma-aloitteisesti siis. En muista, millainen on seksuaalisesti aktiivine, viriili mies, joka ajattelee seksiä ja kiihottuu minusta. Toisinaan fantasioin joistain tutuista miehistä, joiden olen huomannut olevan flirttejä ja seksikkäitä ja kiinnostuneita minusta. Tiedän, että minulla olisi tilaisuuksia syrjähyppyihin, mutta olen liian lojaali tehdäkseni mitään miehen selän takana. Olen joskus tiedustellut mieheltäni "teoreettisesti", voisinko saada harrastaa seksiä sovitusti muiden kanssa, mutta hän ei kertomansa mukaan voisi kestää ajatusta. Eroaisi mieluummin.

Miten tästä eteen päin? Onko täällä kohtalotovereita? Oletteko päässeet molempia tyydyttävään ratkaisuun? Ahdistaa ja tunnen menettäväni jotain olennaista elämästäni ja naiseudestani. Muuten kuin seksin suhteen suhteemme on sellainen kuin haluakin parisuhteeni olevan. Rakastan miestäni. Olen eksyksissä tämän asian kanssa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä halut kadonneet johonkin tyystin ja mies(ystävä) tosi viriili. "Onneksi" emme näe kuin muutamia kertoja viikossa; kykenen siiheen seksiin vaikken niin himoisesti haluakaan. Joskus haluaisin vain makoilla kyljikkäin, mutta aina se tilanne muuttuu seksuaalisviritteiseksi, kun selkää vasten tuntuu kova jortikka... On mullakin tässä "ongelma" :)

Vierailija
62/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hoikka, jos toista osapuolta ei vaan enää ihmisenä kiinnosta läheisyys ja seksuaalinen jakaminen.

Vaikka ammattilaiset kuinka toitottavat, että pitää opetella haluamaan, niin minkäs tunteillesi teet. Ellei kiinnosta, niin eikö ole parempi olla rehellinen itselleen kuin alkaa toisen mieliksi puuhastella rakastelumielessä. Silloinhan toinen olettaa, että nyt kun rakastellaan, on kaikki taas hyvin. Jos vastentahtoisesti on hommassa mukana vain toisen mieliksi, niin siinä on itse suossa ja vetää toisen siihen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
30.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet yhdessä reilun vuoden vasta, mutta muutaman kuherruskuukauden jälkeen seksikerrat harveni. Mies ei halua. Mä itse olen aktiivisempi ja haluaisin seksiä vaikka joka päivä, mutta mies tekee sen omin käsin. Olen turhautunut. Tullut torjutuksi useita kertoja. Tekisin aloitteita, mutta varon ja yritän tulkita miestäni, koska olisi hyvä hetki. Torjuminen on syönyt itsetuntoani todella. Kuitenkin olen ihan ok ulkonäöltäni ja sekstatessa olen aktiivinen, mutta ei niin ei. Ei suudella enään, pelkkiä pusuja. Pidemmät suuteluyritykset mies torjuu. Läheisyyttä on mukavasti, mutta seksi kun puuttuu. Tuntuu välillä että posahdan kun tekee mieli niin paljon ja tuntuu kurjalta tukahduttaa ja saada pois omia haluja. Pettäisi en missään nimessä ja miestä rakastan ihan älyttömästi, mutta tässä suhteessa naiseuteni kärsii :( Huomaan että kiukuttelen miehelleni välillä turhautumistani, mutta minkäs teet. Todella pitää miettiä, että voiko kaksi niin erilaisin seksuaalisin tarpein olevaa ihmistä olla yhdessä ja pitkässä juoksussa, miten se voi onnistua. Miehen mielestä seksi on yliarvostettua ja mielummin tekee sen käsin. argh, mutku mä haluan ja mussa ei oo mitään vikaa. miksi mä en kelpaa siihen?

Vierailija
64/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäiseksi haluan kirjoittaa kuinka 'helpottunut' olin lukiessani kirjoitustasi. En siis ole ainoa maailman nainen joka elää tällaisessa suhteessa!

Vierailija
65/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies lähtee innokkaasti mukaan silloin kun teen aloitteen ja useint toteaakin jälkeenpäin, että olipa taas ihanaa ja tätä pitäisi tehdä niin paljon useammin. Mutta kun en haluaisi olla aina se aloitteen tekijä! Tunnen välillä itseni todella loukatuksi ja välillä olen raivon vallassa. Olen kokeillut etten tee aloitetta ja seksiä sai odottaa pari kuukautta ja sittenkin minä tein lopulta sen aloitteen.

Ollaan juteltu asiasta ja olen varmaankin puheillani (ja huudoillani) painostanut miehen ihan nurkkaan. Hän sanoo tekevänsä välillä aloitteita, mutta että torjun hänet. Se voi olla totta. Ehkä en edes tajua milloin mies on seksi mielessä kun tekee aloitteensa niin varovasti. Mieheni ei ole todellakaan homomainen saatika hiirimäinen, mutta silti noissa aloitushommissaa niin varovainen. Ja minä odottaisin, että hän tulisi ja ottaisi minut!

Nämä seksiasiat ovat syöneet itsetuntoani. Mietin usein, että olenko niin huono sängyssä tai onko minulla niin iso ettei tunnu missään. Kropaltani ja ulkonäöltäni olen ihan normaalin nätti.

Pieni lapsi, raha-asiat ja työkiireet ovat vieneet mehuja. Aika usein itsellänikin tekee mieli kaatua illalla sänkyyn tai katsoa pieni pätkä jotain ohjelmaa ennen nukkumaan menoa. Siinä ne seksijutut sitten jäävät ja pian on niin väsynyt ettei enää jaksa. Ja kun on aikansa ollut ilman seksiä, kynnys siihen kasvaa.

Ette kyllä arvaa miten helpottavaa oli lukea, että muillakin on samanlaista. Toivottavasti toki kaikille paranee seksielämä muutenkin kuin vaihtamalla.

Vierailija
66/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mies on loistava puoliso ja hyvä isä, en missään nimessä aio erota. Toinen mies ihailee ja haluaa ja himoitsee minua ja hänen kanssaan seksi on upeaa.

Vierailija
67/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, miten harmillista, mutta tuttua. Kirjoitin jo aiemmin, että sama tilanne eli miehen puolelta suurin into laantunut jollain tapaa. Ei toki pitäisi valittaa, kun upeaa seksiä edelleen on. Kuitenkin itselläni halut ovat vähintään samaa luokkaa kuin alussa ja tämä tekee jotenkin ristiriitaisen olon, kun näkee ja tuntee, ettei toinen syty samalla tavalla.

Mikään tyrkky en halua missään tapauksessa olla. Jos aistin, ettei mies nyt ole aalloilla, annan olla.Saahan siitäkin kierteen aikaan, jos itse on liian hyökkäävä ja toinen välttelee keinolla millä hyvänsä.

Mutta, kohtalotoveri, oli palkitsevaa kuulla, että joku toinen on samassa tilanteessa. Mekään emme tämän miehen kanssa asu saman katon alla.

Vierailija
68/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun minun elämästä. :(

Ja olemme vasta kolmenkympin kieppeillä, aikaisemmin toimintaa riitti. Mutta kun menimme naimisiin kaikki läheisyys ja seksi loppui. Seksi ilman läheisyyttäkin menisi loistavasti, mutta kun ei irtoa niin ei!

Mikään ei voi olla hajoittavampaa itsetunnolle, kun tulla torjutuksi parisuhteessa.

Vierailija
69/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vähän samanlaista ilmassa, aika ajoin. Olemme olleet vasta viis vuotta yhdessä. Mies haluaa kyllä mutta mielestäni seksimme on tylsää! Siis haluaisin, että mies ottaisi minut rajusti, eikä olisi aina niin hemmetin kohtelias ja söpö. Mutta ei! Olen puhunut miehelle tästä monesti mutta ei auta.

Olen jo valmiiksi päättänyt, että koska rakastan miestäni, en jätä häntä ikinä. Olen kuitenkin valmis siihen, että joku toinen mies tyydyttää tarpeitani oman mieheni lisäksi.

Kehotan teitä muitakin harkitsemaan rakastajaa. Tottahan se on, elätte vain kerran.

Vierailija
70/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät vaan ole niin seksuaalisia kuin toiset. Erityisesti miehen haluttomuus tuntuu olevan vaikea asia ymmärtää. Myytti aina seksiä haluavasta ja ajattelevasta miehestä on vahva.

Syy ei tosiaankaan ole aina vaimossa tai kiloissa tai kyllästymisessä. Jotkut miehet (ja naiset) ovat vain sellaisia, ilman mitään erityistä syytä.

Vierailija
71/71 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset eivät vaan ole niin seksuaalisia kuin toiset. Erityisesti miehen haluttomuus tuntuu olevan vaikea asia ymmärtää. Myytti aina seksiä haluavasta ja ajattelevasta miehestä on vahva.

Syy ei tosiaankaan ole aina vaimossa tai kiloissa tai kyllästymisessä. Jotkut miehet (ja naiset) ovat vain sellaisia, ilman mitään erityistä syytä.

niin ap:n mies olisi varmaan kertonut asiasta jo suhteen alussa, eikä naiskennellut kuin pupu.

Useinmiten ihmiset ovat jollain tavalla seksuaalisia. Jos parisuhteessa puuttuu seksi lähes kokonaan tai kokonaan, niin kyllä taustalla useinmiten on ensin joku muu syy kuin henkilön täydellinen aseksualisuus. Tottakai siinä on eroja kuinka usein haluaa, ja miten haluaa, mutta täysin haluton ihminen on kyllä aika erikoinen tapaus. Ja tämä tosiaan kyllä tulisi ilmi jo suhteen alussa. Pitää myös huomata, että joku ihminen saattaa kuvitella olevansa aseksuaali, koska sitä oikean tyyppistä rakastajaa ei vaan koskaan ole kohdannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän