Hillitön sotku sote-palveluista: Vanhuksilta lähtevät asunnot alta: "Ensin ilmestyi pöydälle vain lappu"
Tyly ilmoitus senioritalon asukkaille Posiolla: Asunnot lähtevät alta, vanhukset eivät tiedä minne joutuvat
Posiolaiset vanhukset saivat vuokrasopimusten irtisanomisilmoitukset aivan yllättäen. Taustalla kunta ja Lapin hyvinvointialue kiistelevät ikäihmisten asumispalvelujen tarpeesta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/46b42b0d-5719-4afc-af5a-02b155a5a907
Lopun alkua
Kommentit (18)
Kiitos sosdemvasvihrkeskusta hyvästä sote- järjestelmästä,kuka noita_apinoita vielä äänestää
Enää ei voi Suomessa puhua vanhustenhuollosta vaan vanhusten heitteillejätöstähän tässä on kyse. Omaa, demntoitunutta mummoa on viime kuukausina heitelty hoitokodista toiseen kaksi kertaa ja muistisairaalle paikanvaihto on katastrofi ja vain pahentaa sairautta. Mummo vaan itkee, kun aina on uusia hoitajia ja muuta henkilökuntaa eikä ketään tuttua.
Koittakaa ymmärtää, että sote on jo romahtanut. Ei mistään voi säästää yhtäjaksoisesti 15 vuotta ja kuvitella ettei se näy missään. Ne kärsivät eniten, jotka eivät äänestä ja jotka eivät pysty vaatimaan eli vanhukset, vammaiset, mielenterveysongelmaiset, lapset ja nuoret.
Terveiset vaan sylttytehtaalta. Me pystytään vielä pitämään useimmat elossa.
Missä SOTEvaalivoittajien vastuu,kysyn?Eikö kaikki asiat ole jo kunnossa,kun lääkäriinkiin pääsee nyt heti julkiselle.Onko tämä REILUA KUSETUSTA TAAS.
Vierailija kirjoitti:
Ja tilalle tulee ....tättärää....
Sama tuli mieleen. Tilalle tulee - r ikastaja!
Tämän takia kannattaa aina kituuttaa ja säästää oma asunto. Nyt olen sen vihdoinkin saanut säästettyä. Kieltämättä kyllä on monesti käynyt kateeksi kun muut työpaikalla ostivat kahveja, iltasanomia, kävivät teattereissa, konserteissa, kampaajilla, ostivat muotikuteita yms. Nyt kämppä on vihdoin mun ja kukaan ei tuu sanoon että muuta pois. Toki vielä pitää säästää remontteihin ja vanhuuden varalle mutta onhan se sitte vanhana mukavampaa silleen.
Kaikki vanhukset vaan heitteille, tosi kiva. Jakakaa nyt vaan sitä rahaa näille mm ihmisille. Eihän ne vanhukset mitään tartte.
Vierailija kirjoitti:
Muutto ikäihmisillä edessä myös Keski-Suomessa:
Kylmää on kyyti.
No tämänhän te halusitte, kyllä Marin oli niin ihana kun sai soten uudistettua. Tässä on lopputulos
Noh,keskusta sai sen minkä halusikin sotesta, ison lauman keskustamielisiä ylempiä isopalkkaisia virkamiehiä maakuntiin 650kpl
Vierailija kirjoitti:
Missä SOTEvaalivoittajien vastuu,kysyn?Eikö kaikki asiat ole jo kunnossa,kun lääkäriinkiin pääsee nyt heti julkiselle.Onko tämä REILUA KUSETUSTA TAAS.
Koita tajuta. Edellinen hallitus tämän kehitti. Kunnat ei saa huolehtia enää joten syyttävä sormi kohti demareita
Nämä vanhukset ovat äänestäneet naisia 60 vuotta. Tämän on kaiken sen kumuloitunut päätös.
Naiset ovat jo 60 vuotta äänestäneet naisia ja sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia kannattaa aina kituuttaa ja säästää oma asunto. Nyt olen sen vihdoinkin saanut säästettyä. Kieltämättä kyllä on monesti käynyt kateeksi kun muut työpaikalla ostivat kahveja, iltasanomia, kävivät teattereissa, konserteissa, kampaajilla, ostivat muotikuteita yms. Nyt kämppä on vihdoin mun ja kukaan ei tuu sanoon että muuta pois. Toki vielä pitää säästää remontteihin ja vanhuuden varalle mutta onhan se sitte vanhana mukavampaa silleen.
Luuletko sä riemussasi, että nuo ihmiset ovat aina olleet hoivan ja huolenpidon tarpeessa? Kuvitteletko, etteivät he ole huolehtineet elämästään ja taloudestaan, ja siksi ovat nyt hoitopaikoissa, joista joutuvat lähtemään. Onko sulla usko, että sinun oma asunto pelastaa sinut ikääntymiseltä, tai jo aiemmin ilmaantuvalla ulkopuolisen avun tarpeelta? Niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutto ikäihmisillä edessä myös Keski-Suomessa:
Kylmää on kyyti.
No tämänhän te halusitte, kyllä Marin oli niin ihana kun sai soten uudistettua. Tässä on lopputulos
Minä en halunnut. Enkä ihannoi vieläkään Marinia. Enkä varmaan ole ainoa. Enkä muutes Natoakaan, jos sen vielä vedät tähän.
Vierailija kirjoitti:
Jos taloyhtiö tekee konkurssin, lähtö tulee silloinkin.
Miksi eduskunta ei nyt älähdä? Jyrähdä? Murahda? ON aivan järjetöntä ja väärin alkaa häätämään vanhuksia kodeistaan sotesotkun takia, ei nämä vanhukset ole näitä sotkuja aiheuttaneet. He ovat vuosikausia asuneet näissä asunnoissaan ihan rauhassa, ainoa oikea teko on antaa heidän pitää sen saman rauhan, arvokkuutensa ja kotinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko sä riemussasi, että nuo ihmiset ovat aina olleet hoivan ja huolenpidon tarpeessa? Kuvitteletko, etteivät he ole huolehtineet elämästään ja taloudestaan, ja siksi ovat nyt hoitopaikoissa, joista joutuvat lähtemään. Onko sulla usko, että sinun oma asunto pelastaa sinut ikääntymiseltä, tai jo aiemmin ilmaantuvalla ulkopuolisen avun tarpeelta? Niinkö?
Kun on säästöjä niin sitä ulkopuolista apua voi ostaa, pahvi.
Ja tilalle tulee ....tättärää....