Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TULIN NIELURISALEIKKAUKSESTA:O

Vierailija
27.04.2011 |

Kauanko tämä turvotus ja kipu kestää? Kenelle se oli tehty aikuisiässä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukaiden päivät vie paraneminen kokonaisuudessaan.

Vierailija
2/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö nyt saa syödä luvan kanssa jäätelöä..

t. jäätelön suurkuluttaja :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon vedin panacodia ja ketorinia. Ja söin nestemäsiä ruokia. Seuraava viikko jo oli parempi. Minulle tehti kolme vuotta sitte leikkaus, olin silloin 28. Lääke tosin piti ottaa heti kun kipu alkoi tulemaan takaisin..

Vierailija
4/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka luulisi etta se menisi pehmeana hyvin alas. *kele jaa kiinni kurkkuun kuin takiainen.

t. karvas kokemus.

Vierailija
5/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

särkylääkkeitä ja ennen kuin kipu alkaa tuntua. Tsemppiä paranemiseen! Itse ottaisin ennemmin vaikka 6 sektiota kuin tuon nielurisaleikkauksen uudelleen :/

Vierailija
6/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan turvotukseen? Pelottaa hirveästi

t: ap

Vierailija
7/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap...

Vierailija
8/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai tunnet itse jos ei henki kuljekaan enää niin kuin pitäis. Se turvotus pitäs kyllä kadota ihan parissa päivässä, vain kipu jää. Suu on nopea paranemaan.

Vierailija
9/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kipu pääse päälle. Laita yöllä kello soimaan ja ota lääke silloin myös. Ota Panacodia maksimimäärä, jonka saat päivässä ottaa. Jos esim. saat ottaa 4 panacodia, ota ne aina 6 h välein. Panacodin kivunlievitys parhaimmillaan n. 4-5 tuntia, se loppuaika voi olla aika kitkuttelua, silloin kannattaa katsoa, että Ketorin on päällä maksimiteholla.

Kipulääkkeitä kannattaa oikeasti ottaa se 7-10 päivää nielurisaleikkauksen jälkeen, tuossa 7 pvän kohdalla peitteet lähtevät ja silloin kurkku voi olla erityisen kipeä ja vereslihalla.

Vierailija
10/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluat saada vähän energiaa samalla.

Kylmän p itäisi auttaa turvotukseen ja vähän kipuunkin.

Jos kurkku turpoaa entisestäänkin ja haittaa hengitystä, on paras lähteä päivystykseen.

Nukkuminen voi olla helpompaa vähän puoli-istuvassa asennossa, laita tyynyjä selän taakse.

Tsemppiä, ekat päivät ovat hankalimpia!

Vierailija
11/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kipu kesti kaksi viikkoa. Tänä aikana en syönyt juuri mitään (jotain vauvasoseita vähän) enkä juuri puhunutkaan. Elämäni karsein kokemus. Olin 19v. kun leikattiin. Mutta sen jälkeen ei ole ollut kurkku juuri kipeä!

Vierailija
12/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja mulle ei sopinut panacod ollenkaan, menin siitä niin sekasin ja tulin huonovointiseksi.

Vierailija
13/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta leikattiin pari kuukautta sitten, kova kipu kesti reilu viikon. Turvotus muistaakseni vain leikkauspäivän. Puoli-istuvassa asennossa nukkuminen helpotti. Itse en pystynyt jäätelöä syömään ollenkaan kun siitä tuli kurkkuun limaa. Säilykepersikat muussattuna oli melkein ainoa mitä pystyin syömään, menivät liukkaasti alas :) Panacod kovettaa vatsan, yhdistettynä vähäiseen syömiseen ainakin minulla meni vatsa niin kovaksi, että vessassa käynti oli loppuviimeksi suurempaa tuskaa kun leikkauksesta toipuminen. Kannattaa siis käyttää jotain ulostuslääkettä, movicolia tms. Ja särkylääke kannattaa todellakin ottaa kellon tarkkuudella ennen kuin kipua alkaa edes tuntua, myös öisin. Muuten pelkkä särkylääkkeen ottaminenkin alkaa tuntua mahdottomalta. Pikaista paranemista :)

Vierailija
14/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahin kipu (järkyttävä kipu!) 10 päivää ja sitten vielä viikko päälle siedettävää kipua.

Vierailija
15/27 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti ottaa särkylääkettä niin paljon kuin saa. itse muistan että 7 tuntia oli maksimiaika, mikä saattoi olla nappien ottamisen välissä - muutoin kipu kävi sietämättömäksi. Paljon siis lääkettä ja lepoa. Kyllä se siitä :)

Vierailija
16/27 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacod on vähän eri asia kun Parasetamoli... Panacod on morfiinijohdannainen ja vaikuttaa keskushermostoon.

Vierailija
17/27 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin kun oli tulehdus päällä ja paise kurkussa. Kipu jopa helpotti entisestä, pärjäsin aika vähällä lääkkeellä. Eniten varoin sitä ettei haava ala vuotaa, kun tikkejä ei ole. Eli älä lintsaa niistä litkuruoista. Avokadotahna oli kylmänä ihanaa. Ja kaikki smoothiet.

Vierailija
18/27 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2011 klo 19:55"]vaikka luulisi etta se menisi pehmeana hyvin alas. *kele jaa kiinni kurkkuun kuin takiainen.

t. karvas kokemus.

[/quote] ja kirvelee aivan helvetisti :/

Vierailija
19/27 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodin maksimiannos on 8 tablettia vuorokaudessa. Niitä voi ottaa joko yhden tai kaksi kerrallaan.

Vierailija
20/27 |
14.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi päivää kesti itsellä tosi paha kipu. Viikon olin syömättä kiinteitä ruokia. Muistat huolehtia särkylääkkeiden oton, älä turhaan edes yritä olla ottamatta. Kylmä teki minulla hyvää, join kylmää vettä/mehua ja imeskelin jääpaloja. Välillä hengittelin pakkasen ääressä. Nielurisaleikkauksen jälkeinen kipu on pahinta mitä olen kokenut. Tsemppiä <3