Robotti imuri, kokemuksia?
Harkinnassa robon osto. Mutta mikä? Pääseekö se esim. noin 1cm korkean takaneduslaatan päälle? Entäs kynnykset, kuinka korkean pystyy ylittämään? Eksyykö se jos latausasema ei ole "näkyvissä" koko ajan? Minkä merkkisiä malleja teiltä löytyy?
Meille asennettiin talvella ilmalämpöpumppu, ja sisäyksikön suodatinta saa olla pesemässä turhan usein, aivan pölyssä. Eihän sen pitäisi olla imuri, vaan lämmitin. Eli pohditaan olisko roboimuri helppo ratkaisu.
Kommentit (30)
Kunhan lattioilla ei ole tavaroita. Soykeutuu myös johtoihin, jää niihin kiinni junnaamaan. Ei mahdu kaikkien huonekalujen alle. Voi joskus jopa kaataa tuolin.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan lattioilla ei ole tavaroita. Soykeutuu myös johtoihin, jää niihin kiinni junnaamaan. Ei mahdu kaikkien huonekalujen alle. Voi joskus jopa kaataa tuolin.
Me saatiin robo lahjaksi ja meillä hoitaa eteisen ja tuulikaapin. Muut alueet imuroidaan itse, mutta tuo hiekan ja kuran täyttämä eteinen (lasten ja koirien jäljiltä) oli mulle sellainen inhokki että suuri helpotus kyllä tämä järjestely.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole varaa kuin halvimpaan, niin kannattaakohan edes ostaa?
Luulisi että käytettynä voisi löytyä? Itse olen saanut käytettynä vähän parempilaatuiset imurin ja pesukoneen, joihin ei ollut muuten varaa
Vierailija kirjoitti:
Oon kuullu että koiran paskan kanssa voi tulla aika kohtalokkaita ongelmia.
Nimimerkki sutii
Hahhah, totta! Työkaveri kertoi traagisen tarinan robotti-imurin ostosta ja miten se jäi hommiinsa ekana työpäivänä kahden pikkuräksyttäjän kanssa. Robo teki hyvää työtä koko päivän. Harmi vaan, että rekut pelkäsi ja pääsi jännäruikku..
Minulla on Neato Botvac. Neatoa pidetään tällä hetkellä parhaana roboimurina hyvin laajasti. Oman mallini voi käynnistää kännykällä ja pidän yllättävän paljon siitä piirteestä.
Minulla pn 2,5 cm korkea kynnys jonka Neato ylittää 98 kertaa sadasta. Se ei riitä, joten laitan kynnysmaton sillaksi huoneiden väliin. Verkkokauppa.comissa näkee hintoja.
On ihanaa tulla imuroituun kotiin!
Miten mahtaa tekniikka olla kehittynyt ketjun aloituksesta?
Joo, lisää kokemuksia kaivataan!
Itse vihaan imurointia ja taloudessa on 2 kissaa, erittäin huono yhdistelmä!
Mutta kun kyseessä on pieni ja vanha sokkeloinen asunto oviaukkoineen ja kynnyksineen ja haluan myös pitää mattoja lattialla niin ei maksane vielä vaivaa. Näyttävät niin valtavan kokoisiltakin että eiväthän ne tosiaan pääse esim. sängyn ja seinän väliseen tilaan makuualkovissa tai pysty pujottelemaan keittiön tuolien ja pöydän jalkojen välissä. Lähinnä se robo sitten kai pyörisi olkkarissa sohvan ja telkkarin välissä ja eteisessä, ei ihan riitä..Tällainen käsitys minulla on,
Mulla on Roomba, käytän melkein joka päivä. Uskollinen apuri joka mun kämpässä mahtuu kaikkialle eikä yleensä missaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Joo, lisää kokemuksia kaivataan!
Itse vihaan imurointia ja taloudessa on 2 kissaa, erittäin huono yhdistelmä!
Mutta kun kyseessä on pieni ja vanha sokkeloinen asunto oviaukkoineen ja kynnyksineen ja haluan myös pitää mattoja lattialla niin ei maksane vielä vaivaa. Näyttävät niin valtavan kokoisiltakin että eiväthän ne tosiaan pääse esim. sängyn ja seinän väliseen tilaan makuualkovissa tai pysty pujottelemaan keittiön tuolien ja pöydän jalkojen välissä. Lähinnä se robo sitten kai pyörisi olkkarissa sohvan ja telkkarin välissä ja eteisessä, ei ihan riitä..Tällainen käsitys minulla on,
Meillä Roomba ja mahtuu hyvin pujottelemaan tuolinjalkojen välissä. Mittasin että jalkojen etäisyys 40 cm. Osaa myös kömpiä taitavasti aika korkeidenkin kynnysten ylitse esim vessaan ja sieltä pois. Yllättävän näppärä pikku apulainen, en antaisi pois. Roomba siivoaa meillä 3 kertaa viikossa ajastetusti ja itse imuroimme 1-2 kertaa kuussa ne paikat joihin robotti ei pääse (sohvan päältä + tiettyjen kalusteiden takaa). Niin että aika vähän tulee enää imuroitua. Jos on paljon ohuita kevyitä puuvillamattoja niin niitä Roomba ryttää, mutta villamatot ja kaikki vähän paksummat tai painavammat matot toimivat hyvin robotti-imurin kanssa.
Jos ei ole varaa kuin halvimpaan, niin kannattaakohan edes ostaa?