Asuisitko mieluummin rivi- vai kerrostalossa?
Kommentit (23)
koska haluan edelleenkin asua Helsingissä kantakaupungissa eikä täällä muita taloja olekaan (tai on joo Ruoholahden villat, siellä voisin asua ja ne on rivitaloja.
ja lukuunottamatta 3 vuotta opiskeluaikoina kerrostalossa olen jatkanut okt-linjalla.
Rivarissa asuminen voi olla painajaista, jos kohdalle osuu rasittavat naapurit...
rivariin en enää lähde enkä omakotitaloon
Tykkään, että kaikki huoneet on samassa tasossa. Enkä tykkää asua maantasolla. Omakotitaloa on kokeiltu, ei meille sopiva.
Mutta kaikista kodeistani olen pitänyt. Nykyään asun omakotitalossa, ja se sopii mielestäni hyvin tähän pikkulapsivaiheeseen. Voisin myöhemmin kyllä asua taas rivi- tai kerrostalossa mielelläni.
Just muutettiin ketrrostalosta rivariin ja johan alko minullakin aika kulumaan kotona. Olen aiemminkin molemmissa asunut. Mutta haaveissa siintää se ihan omakotitalo..sitten joskus.
kahdesta ehdottomasti rivari. En tajua kuka voi vapaaehtoisesti asua kerrostalossa. Mutta eipä mun tarvi kaikkea tajutakaan.
mäkään en tykkää ajatuksesta maantasolla asumisesta. Näköjään en olekaan poikkeus, kun aiempia vastauksia katsoo :)
Mulla ei oo lisäksi mitään intressejä puutarhan/pihan hoitoon, parin parvekekukankin hoitaminen ottaa välillä pannuun :D
Ei ole kiinnostusta pihan hoitoon ja laittamiseen.
Itse pohdiskelen asiaa paljon, eikä minulle ole tuollainen argumentti tullut mieleenkään.
Itse pohdiskelen asiaa paljon, eikä minulle ole tuollainen argumentti tullut mieleenkään.
Nyt asutaan kolmannessa kerroksessa, joka on ylin tässä kerrostalossa.
Eikä tänne tule hiiriäkään, eikä muurahaisia tms.
tietyn helppouden vuoksi, pihatöitä teen mielelläni, mutta en hankalien naapureiden kanssa.
Toisaalta okt on se paras, rivari sit hyvä, jos naapurit ovat ok, mutta kerros käy myös.
Ei tarvi turhaa törmäillä naapureihinkaan esim. hississä :)
tämä on kuitenkin se meille paras asumismuoto. Pidän yhteisöllisyydestä, mikä kerrostalossa on. Parasta on kuitenkin se ettei ole enää muurahaisia, hiiriä, hämähäkkejä, lumitöitä, haravointia, eikä nurmikon leikkaamista.
Pienet taloyhtiöt on pelottavan kamalia. Jos niissä sattuu asumaan jotain idiootteja, ei järki voita päätöksissä. En halua, että koko ajan saa pelätä mitä uusia maksuja on taas tulossa. Sellaista elämäni oli ennen.
Kerrostalossa ja ei siinä alimmassa asunnossa sillä pelkään että kadulla kävelijät kurkkivat sisälle ja katsovat mitä teemme. Täytyisi pitää aina verhoja kiinni enkä pidä siitä, haluan valoa kotiin. En halua myöskään omakotitaloon enkä rivitaloon.
Pelkään, että roistot tulevat ikkunoista tai parvekkeelta tai terassilta sisään.
Kerrostalon toisessa tai kolmannessa kerroksessa en pelkää yhtään! Se on minulle ihanneasumismuoto. Ja kaikki huoneet on samassa tasossa, ei portaita. Vihaan portaita asunnon sisällä!