Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä hemmettiä te lihavat oikein syötte??!!!

Vierailija
26.04.2011 |

Miten joku voi olla 30kg ylipainoinen?!! Ymmärrän jos kesällä tulee pari kolme kg grillimakkarasta ja kaljasta mutta ne pitäisi syksyllä pudota pois! Itsekuria nyt hyvät läskit jo!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...toi mukanaan ylimääräistä. Lääkitys aloitettiin n. vuosi sitten ja sen jälkeen olen laihtunut n. 20 kiloa ja syönyt kuitenkin samalla tavalla samoja määriä.

Vierailija
42/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ihan tutkittu myös, että se vaikuttaa. Edelleen ei tietenkään niin että vettä juomalla on lihava, mutta niin, että se henkilö, kellä on huono aineenvaihdunta, laihtuu hitaammin ja lihoaa taas herkemmin. Hyvällä aineenvaihdulla varustettu taas voi usein syödä mitä lystää. Minä tosi hoikka en liho koskaan ja syön kuin sika, sen voi kuka tahansa todistaa, joka kanssasi elää. Mieheni syö paljon vähemmän ja lihoo tosi herkästi. On lihonutkin +15 kg ja on syönyt paljon vähemmän kuin minä, + liikkuu. Itse en harrasta liikuntaa. Koko suku tällaisia läpipaskoja.

tosi moni lihava aliraportoi syömisiään. Aliraportointi voi olla tiedostettua tai ihan tiedostamatonta. Ja jos ei yhtään liiku, niin pitkällä aikavälillä sitä lihoo vaikka vaan 1200kcal:lla, jos perusaineenvaihdunta on sen alle. Eli kukaan ei edelleenkään liho ilman sitä inaktiivisuutta sekä liikaa, vääränlaista ruokaa.

joten ei aliraportoinut.

Miten selität senkin, että minä olen syönyt tänään

Kaakaota, 5 leipää voilla

1 iso pizza lisäjuustolla

sipsejä 300 gr

1 suklaalevy

+ hiukan salaattia

Näin syön joka päivä suurin piirtein ja laiha olen, vuodesta toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin lihavilla on lihavuusgeeni, fto. Ja se tarkoittaa, että samaa ruokaa, sama annoskoko, niin toinen lihoo, toinen ei. Eli geenin omaava joutuu taistelemaan enemmän sen eteen, ettei paino nouse/tai saada se pysymään samana. En tietenkään väitä, että pelkkää porkkanaa syömällä lihoaa, mutta se laihtuminen vaatii ponnisteluja. Joillekin se on vielä vaikeampaa kuin toisille. Jotkut taas eivät lihoa millään, vaikka söisivät mitä, ja ovat jo tosi laihoja.

Lihavuuteen vaikuttava geeni on tilastollisesti kolmella Suomalaisella.

Loput ovat vain veteliä herkkusuita.

Vierailija
44/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 päivässä. Lääkäritkin olivat ihmeissään(olin kahden lääkärin valvonnassa olevalla dieetillä)ja paino ei ennen lähtenyt putoamaan grammaakaan, ennenkuin kalorit olivat nuo. Ilmeisesti lihavuusgeeni + uskomattoman huono aineenvaihdunta.

Kuinka moni mamma teistä jaksaisi elää 800 kalorilla per päivä? Joka ikinen päivä?

Helppo huudella, kun mistään ei mitään tiedä.

Itse laihduin lopulta, mutta voitte uskoa, mitä kituuttamista se oli.

läski av- mamma väittää ylittävänsä geeneinensä luonnonlaitkin !

HUONO PROVO.

Vierailija
45/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, olenkin aina ihmetellyt niitä onnekkaita, jotka oikeesti voi kesällä lipitellä kaljaa, syödä namia ja makkaraa, ja saavat sen pari kiloa, jotka lähtevät sitten huomaamatta syksyn tullen. Mulla kun tulee saman tien lisäkiloja enemmänkin.

Se on niin kovin helppo sanoa, jos sattuu omaamaan sellaisen elimistön, joka ei kerää sitä rasvaa. Kuulostaa ihan samalta ap:n itsekuri kuin esim meikäläisen, mutta tulos on eri.

Nimim 10 kg ylipainoa..

Vierailija
46/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on ihan tutkittu myös, että se vaikuttaa. Edelleen ei tietenkään niin että vettä juomalla on lihava, mutta niin, että se henkilö,

kellä on huono aineenvaihdunta, laihtuu hitaammin ja lihoaa taas herkemmin. Hyvällä aineenvaihdulla varustettu taas voi usein syödä mitä lystää. Minä tosi hoikka en liho koskaan ja syön kuin sika, sen voi kuka tahansa todistaa, joka kanssasi elää. Mieheni syö paljon vähemmän ja lihoo tosi herkästi. On lihonutkin +15 kg ja on syönyt paljon vähemmän kuin minä, + liikkuu. Itse en harrasta liikuntaa. Koko suku tällaisia läpipaskoja.

tosi moni lihava aliraportoi syömisiään. Aliraportointi voi olla tiedostettua tai ihan tiedostamatonta. Ja jos ei yhtään liiku, niin pitkällä aikavälillä sitä lihoo vaikka vaan 1200kcal:lla, jos perusaineenvaihdunta on sen alle. Eli kukaan ei edelleenkään liho ilman sitä inaktiivisuutta sekä liikaa, vääränlaista ruokaa.

joten ei aliraportoinut.

Miten selität senkin, että minä olen syönyt tänään

Kaakaota, 5 leipää voilla

1 iso pizza lisäjuustolla

sipsejä 300 gr

1 suklaalevy

+ hiukan salaattia

Näin syön joka päivä suurin piirtein ja laiha olen, vuodesta toiseen.

ja lihapiirakka kahdella nakilla ja juustolla.

Vierailija
47/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 päivässä.Kuinka moni mamma teistä jaksaisi elää 800 kalorilla per päivä? Helppo huudella, kun mistään ei mitään tiedä. Itse laihduin lopulta, mutta voitte uskoa, mitä kituuttamista se oli.

Vierailija
48/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

800 päivässä. Lääkäritkin olivat ihmeissään(olin kahden lääkärin valvonnassa olevalla dieetillä)ja paino ei ennen lähtenyt putoamaan grammaakaan, ennenkuin kalorit olivat nuo. Ilmeisesti lihavuusgeeni + uskomattoman huono aineenvaihdunta.

Kuinka moni mamma teistä jaksaisi elää 800 kalorilla per päivä? Joka ikinen päivä?

Helppo huudella, kun mistään ei mitään tiedä.

Itse laihduin lopulta, mutta voitte uskoa, mitä kituuttamista se oli.

läski av- mamma väittää ylittävänsä geeneinensä luonnonlaitkin !

HUONO PROVO.

kuitenkin näin Kauneus ja Terveys lehdessä jutun, jossa jättilihava mummu, siis tosi lihava, alkoi vasta laihtua 800 kalorin dieetillä. Syynä oli ilmeisesti jättimäinen paino. Lääkärit sanoivat ja tämä mummu, että enemmillä kaloreilla tämä mummu ei laihtunut. Lehti oli 90-luvun lehti, että aika vanha, mutta jäänyt todella mieleen. Mietin, miten mummeli jaksoi tollasella kalorimäärällä olla ja elää. Laihtui kyllä lopulta.

Vierailija
49/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli viikon lomalla muiden tahtiin syöden tulee minimissään 3kg, yleensä 5kg, eli varmaan omaan lihvageenin, mutta, siis ;MUTTA, en anna sen vallita, eli syön pääsääntöisesti liian vähän, jotta pysyn ihmisten koossa.

Vierailija
50/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en syö lihaa mutta syön kalaa useamman kerran viikossa.

Aamupala: kaurapuuroa, oivariini silmällä, lasi appelsiinimehua ja teetä.

lounas: paistettuja munia 2-3, tomaattia, paprikaa, kurkkua, soijamaitoa

Välipala: soijajugurttia (maustamatonta), teetä ja omena

päivällinen: uuniriisipuuroa, kanelia ja sokeria, soijamaitoa.

iltapala: soijajugurttia ja teetä.

Tämän lisäksi olen syönyt tänään 100g geishaa ja puolet 21g kinder maxi patukasta. saatan syödä illalla vielä jäätelöä..

painoindeksi 31,4. eli eiköhän mulla se 30 kg ylipainoa ole.

Mielestäni perusruoka mitä syön on suht normaalia ja sillä en näin isoksi olisi lihonut mut ne herkut.. suklaa ja jätski.

Vierailija
51/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisessa apteekissa.

Painoindeksi 25,2

kehon rasvaprosentti 38!!!!

luustolihasprosentti 26,6 eli ok

sisäelinrasvan taso 5 eli normaali

lepoaineenvaihdunta 1577kcal

Olen laihduttanut -20kg, ja ihan päin persusta, kun on melkein norm BMI ja aivan törkee rasvaprosentti!

Puolen vuoden päästä uus mittaus ja toivottavasti parempi tulos, mutta pointtini on, että tällä rasvamäärällä en kovin hirveästi kaloreita kuluta ja on pakko syödä aika hiiskatin vähän, jottei paino nouse.... tarvitsen lisää lihasta kuluttamaan energiaa.

t: ex-lihava, edelleen rasvakasa!

Vierailija
52/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo lihavuusgeeni EI SILTI selitä sitä 30kg: ylipainoa. Se tarkoittaa vain siis, että normaalipainossa on vaikeampi pysyä. Eli siinä kyllä pysyy, kunhan huolehtii energiatasapainosta! Ja energiatasapainossa pysyminen tarkoittaa sitä, että syö yhtä paljon kuin kuluttaa. Tätä perusfysiologiaa ei muuta mikään eikä kukaan. Ei edes Antti Heikkilä ;)! Kukaan ei siis liho pelkällä kortisonilla tai lihavuusgeenillä! Kyllä suomalaisten, varsinkin naisten lihavuus lisääntyy ihan vaan siksi, että ollaan liian mukavuudenhaluisia eikä viitsitä huolehtia omasta terveydestään. Syödään ihan liikaa, vääränlaista ruokaa ja liikutaan liian vähän. Kaikki muut syyt lihavuudelle on pelkkiä tekosyitä. Sairaudet nimittäin selittää lihavuudesta vain 1-2%!

Osoitit moukkamaisuutesi lauseella; Kukaan ei liho pelkällä kortisonilla.Mene käymään lastenklinikan kymppiosastolla ja palaa takas kertomaan mikä lääke lihottaa ja mikä ei.

Eikä ihan pienellä annoksella. Sairauden vaiheista riippuen päivittäiset annokset on 10-40mg/vrk. Suurimmat annetaan yleensä tiputuksessa. Lähipiiristä löytyy myös muutama leukemian sairastanut lapsi. Heille kortisoni aiheutti tosi pahaa kuukasvoisuutta mutta varsinaista ylipainoa/läskiä siitä ei kyllä tullut. Jokainen myös palautui "omiin mittoihinsa" sairauden parannuttua eli ehkä se kaikki oli enempi turvotusta kuin ihan sitä sellaista läskiä, mistä tässä ketjussa mielestäni puhutaan.

Moukka itse on myös entinen LÄSKI! Ylipainoa minulla oli n. 30kg ja kaikki oli hankittu ennen tätä sairautta. Ja se kaikki hankittiin täysin vääränlaisella ravinnolla ja liian vähäisellä liikunnalla. Tai siis liikuntaakin tuli jossain vaiheessa harrastettua ihan reilusti mutta sen vaiktuksen saa kyllä sillä vääränlaisella ja liialla ruoalla tuhottua. Pitää myös myöntää, että omasta mielestäni silloin sairastin jos jonkinlaista aineenvaihduntasairautta. Kilpirauhasessakin oli mielestäni vikaa ja kaipa mä niillä perintötekijöilläkin lihavuuttani puolustin. Kaikki vaan ihan pelkkää paskaa. Helpompi vedota johonkin ulkopuoliseen tilanteessa, jossa luonto ei annan periksi myöntää, että mun elintavat vaan oikeesti on perseestä ja olen itse oman lihavuuteni aiheuttanut. Se on muuten paljon helpompaa nykyään. Tosin ei sitä kauheen kovaan ääneen vieläkään muille huutele mutta itselle sen pystyy jo myöntämään.

Sairauden aikana, oireiden ja kortisoniannoksen ollessa juuri tuo yli 30mg/vrk laihdutin 35kg. Nykyään painoindeksi on 19,2 ja se on pysynyt siinä samassa viimeiset 5vuotta. Vaatii sitä, että syön kunnolla (ja ihan virallisterveellisesti) mutta kiinnitän huomiota valintoihin. Herkuttelua ei muulloin kuin juhlapäivinä ja silloinkin on osattava pysyä kohtuudessa. Liikuntaa on harrastettava päivittäin mutta niinhän ne sanoo ne suosituksetkin. Aikaa sille kyllä löytyy, kun vaan haluaa. Ja joo, moukalla on myös kolme lasta ja olen ihan työssäkäyvä mutta niittenkin kanssa se liikunta kyllä onnistuu, kun vaan haluaa.

Niin, että edelleen olen lihavuudesta ihan sitä samaa mieltä kuin olin ekassa kommentissakin :)!

Vierailija
53/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan harhaa kuvitella, että ylipainoiset syövät jotenkin jatkuvasti jotain suklaata ja sipsiä. Annoskoko on yksi asia (siitä tavallisesta ruuasta) ja tietysti päälle se herkuttelu aina mahdollisuuden tultua. Pienistä valinnoista kasvaa virta. Pieni valinta voi olla se kakunpala lauantaina kaupungilla, kun poikkeaa kahvilla tai Hesessä isommat ranskalaiset. Joskus laskin, että 500 kcal/vko yli kulutuksen tekee 26 000 kcal/vuodessa eli melkein 4kg. Muutamassa vuodessa kerääkin jo mukavan ylipainon. Se 500 kcal/vko tulee siitä, että esimerkiksi aina lauantai-iltana mössöttää 100g sipsejä enemmän kuin pitäisi. Muun viikon syö sitten ihan kulutuksen mukaan. Harva niitä kiloja paukauttaa hetkessä 30 ylimääräistä vaan se on vuosien kertymän tulos.

Nyt laihtuneena olen onnistunut pitämään painon sillä, että sen sipsipussin tai ranskisten jälkeen pidän kitupäivän tai pari puolikasta kitupäivää. Aikaisemmin jatkoin syömistä normaalisti ja se liika energia jäi roikkumaan vyötärölle.

Vierailija
54/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan harhaa kuvitella, että ylipainoiset syövät jotenkin jatkuvasti jotain suklaata ja sipsiä. Annoskoko on yksi asia (siitä tavallisesta ruuasta) ja tietysti päälle se herkuttelu aina mahdollisuuden tultua. Pienistä valinnoista kasvaa virta. Pieni valinta voi olla se kakunpala lauantaina kaupungilla, kun poikkeaa kahvilla tai Hesessä isommat ranskalaiset. Joskus laskin, että 500 kcal/vko yli kulutuksen tekee 26 000 kcal/vuodessa eli melkein 4kg. Muutamassa vuodessa kerääkin jo mukavan ylipainon. Se 500 kcal/vko tulee siitä, että esimerkiksi aina lauantai-iltana mössöttää 100g sipsejä enemmän kuin pitäisi. Muun viikon syö sitten ihan kulutuksen mukaan. Harva niitä kiloja paukauttaa hetkessä 30 ylimääräistä vaan se on vuosien kertymän tulos.

Nyt laihtuneena olen onnistunut pitämään painon sillä, että sen sipsipussin tai ranskisten jälkeen pidän kitupäivän tai pari puolikasta kitupäivää. Aikaisemmin jatkoin syömistä normaalisti ja se liika energia jäi roikkumaan vyötärölle.

Ja täyttä faktaa.

Vierailija
55/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on 20 kg kevyempi kuin minä , ollaan samanpituisiakin mistäs se johtuu. Mies liikkuu jonkin verran enempi.

Vierailija
56/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on perimässään yksi FTO-geenin haitallinen muoto, hän on 30 prosenttia alttiimpi lihavuudelle kuin sellainen, jolla tätä haitallista muutosta ei ole lainkaan perimässään. Vastaava prosenttiluku nousee 70:een, jos henkilöllä on perimässään kaksi FTO-geenin haitallista muotoa, tutkimusta tekemässä ollut Oulun yliopiston kansanterveystieteen professori Marjo-Riitta Järvelin selvitti STT:lle puhelimitse Lontoosta

Ja tässä, lukekaa TARKKAAN

Käytännössä tutkimustulos tarkoittaa sitä, että saman verran rasvaa, leipää ja puuroa syövät henkilöt voivat lihoa ihan eri tavalla.

- Toinen heistä voi lihoa siitä syystä, että hänellä on niin sanottu epäedullinen geneettinen muoto perimässään. Ehkä hänen elimistönsä käyttää näitä ruoka-aineita eri tavalla, Järvelin havainnollistaa.

Mulle on kerran yksi lääkäri sanonutkin, ruokapäiväkirjani luettuaan, että mulla on vaan TOSI hyvä hyöty-kulutusuhde. Ylipainoa ei ole kuin viitisen kiloa, mutta jos söisin niin kuin ihmiset yleensä niin olisin tosi iso. Olen kuin kopio sukuni naisista, jotka kaikki ovat pieniä ja pyöreitä :)

Ennen jaksoin olla tarkempi, mutta nyt olen päättänyt että voin olla pikkaisen pyöreämpi ja nauttia hyvästä ruuasta välillä. Urheilen PALJON joten kunto on ok, ja pienestä pyöreydestä ei ole kuitenkaan mitään erityistä terveydellistä haittaakaan.

Minua myös ihmetyttää se, miten toisten läskeistä tai nbiiden puutteesta jaksetaan olla niin kohtuuttoman kiinnostuneista tälläkin palstalla. Ymmärrän huolestuneisuuden esim. läheisen vakavasta ylipainosta, mutta eipä näissä avauksissa tunnu olevan kyse siitä että aidosti oltaisiin huolissaan ja tahdottaisiin muille hyvää. Eikö teillä, läskien haukkujat ole elämässä mitään muuta millä päteä kuin kauneusihanteiden mukainen painoindeksi?

Vierailija
57/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan harhaa kuvitella, että ylipainoiset syövät jotenkin jatkuvasti jotain suklaata ja sipsiä. Annoskoko on yksi asia (siitä tavallisesta ruuasta) ja tietysti päälle se herkuttelu aina mahdollisuuden tultua. Pienistä valinnoista kasvaa virta. Pieni valinta voi olla se kakunpala lauantaina kaupungilla, kun poikkeaa kahvilla tai Hesessä isommat ranskalaiset. Joskus laskin, että 500 kcal/vko yli kulutuksen tekee 26 000 kcal/vuodessa eli melkein 4kg. Muutamassa vuodessa kerääkin jo mukavan ylipainon. Se 500 kcal/vko tulee siitä, että esimerkiksi aina lauantai-iltana mössöttää 100g sipsejä enemmän kuin pitäisi. Muun viikon syö sitten ihan kulutuksen mukaan. Harva niitä kiloja paukauttaa hetkessä 30 ylimääräistä vaan se on vuosien kertymän tulos. Nyt laihtuneena olen onnistunut pitämään painon sillä, että sen sipsipussin tai ranskisten jälkeen pidän kitupäivän tai pari puolikasta kitupäivää. Aikaisemmin jatkoin syömistä normaalisti ja se liika energia jäi roikkumaan vyötärölle.

Ja täyttä faktaa.

Olen samaa mieltä. Musta on jotenkin huvittavaa mut toisaalta myös jotenkin surullista, kun ihmiset ei tajuu tätä. Mullakin on liuta ex-lihavia (siis yli 20kg ylipainoa) tuttuja, jotka ovat laihtuneet karppaamalla ja liikuntaa lisäämällä. Nyt ne laihduttuaan väittää, että se oli ruisleipä ja kaurapuuro, mikä heidät lihotti. Itse mietin, että olisko se kuitenkin ollut se perhepizza tai kebab ja työkaverien tarjoomat kahvikakut kerran pari viikossa ja se liikunnan puute...

Toisaalta mulle on ihan sama miten kukakin laihtuu mutta ilmeisesti se on vaan aika vaikeeta myöntää itselleen, jos syö jotain epäterveellistä liikaa tai liian usein. Mielellään ja helpompi se on selittää jollain itsestä riippumattomalla tekijällä.

Vierailija
58/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua myös ihmetyttää se, miten toisten läskeistä tai nbiiden puutteesta jaksetaan olla niin kohtuuttoman kiinnostuneista tälläkin palstalla. Ymmärrän huolestuneisuuden esim. läheisen vakavasta ylipainosta, mutta eipä näissä avauksissa tunnu olevan kyse siitä että aidosti oltaisiin huolissaan ja tahdottaisiin muille hyvää. Eikö teillä, läskien haukkujat ole elämässä mitään muuta millä päteä kuin kauneusihanteiden mukainen painoindeksi?

Vierailija
59/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämäänsä tyytyväinen ei näe vaivaa muiden kiloista noin foobisesti, mitä useat täällä palstalla.

Vierailija
60/61 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli raskauksien jälkeen pahimmillaan 25 kg ylimääräistä. Herkkuja en juurikaan syö eikä herkut, sokeri ja valkoinen vilja jättämällä paino ei putoa lainkaan. Ei kyllä sentään sitten nousekkaan. Ongelmana ei ole syömisien laatu eikä määrä vaan ajoitus, syön liian harvoin ja liikaa kerrallaan. Aamusta ensimmäinen ruokailuni voi olla vasta 12-14 välillä, tosien kerran syön jotain illalla. Säännöllinen ruokailurytmi pitäisi saada, työni luonteesta johtuen helpommin sanottu kuin tehty :/ Pikkuhiljaa paino nyt kuitenkin tippunut, 10 kg pitäisi vielä pois saada, mutta pirun tiukassa ovat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän