Montako päivää pärjäät noin 4-6h yöunilla? Kivat univelat itsellä, kuin kännissä olis.
Kommentit (49)
jossain vaiheessa 6 tuntia on joillekin tarpeeksi mutta 4h on aivan liian vähän kenelle vaaan
Niin pitkää jaksoa ei ole tullut vastaan, etten pärjäisi. Iltapäivällä vo väsyttää, mutta virkistyn taas iltaa kohti.
Niin pitkää jaksoa ei ole tullut vastaan, etten pärjäisi. Iltapäivällä voi väsyttää, mutta virkistyn taas iltaa kohti.
viikonlopulla on sen jälkeen saatava vetää 8 h per yö unta palloon.
Minkäs teet kun et ehdi nukkua enempää. Kaikkeen tottuu ja kahvi on keksitty.
mutta ensimmäisenkin yön jälkeen olen jo ihan tokkurassa, törttöilen kuin kunnon kännissä ja nukahtelen pystyyn
olen nukkunut sen katkonaisesti, en sitten tiedä, jos putkeen nukuisin... JOtkuthan pärjäävät, minä en todellakaan, hengitys muuttuu vaikeaksi, sairastun yms. Näin siis taas tän kakkosen alkuaikana. Sekin vähä, mitä olisi voinut nukkua, ei sitten yhtäkkiä enää pystynyt.
Jos tässä on vauvasta kyse, nuku joka hetki, kun vauva nukahtaa, koska sillä jotenkin pärjää, kun nukkuu niitä pätkiä.
Nekin pätkissä.
Siihen perään noin 1 vuosi kuuden tunnin unilla.
Kamalaa se oli, aivan hirveää, mutta jäin henkiin.
herännyt tunnin välein tai nukkunut vain neljä tuntia. Älä siis todellakaan usko!! Kun näiden ihmisten kanssa juttelee pidempään selviää usein, että liiottelevat. on muutamia luonnonoikkuja, jotka eivät tarvitse enempää unia tietysti.
mut vauva syntyi viime kesäkuussa enkä sen jälkeen ole nukkunut kertaakaan yhtäjaksoisesti yli 4h ja hyvin menee.Särkylääkkeitä tuntuu menevän välillä ihan päivittäin kun "joka"paikkaa särkee.
jossain vaiheessa 6 tuntia on joillekin tarpeeksi mutta 4h on aivan liian vähän kenelle vaaan
mut vauva syntyi viime kesäkuussa enkä sen jälkeen ole nukkunut kertaakaan yhtäjaksoisesti yli 4h ja hyvin menee.Särkylääkkeitä tuntuu menevän välillä ihan päivittäin kun "joka"paikkaa särkee.
4 tuntia yöunia yhteensä ja korkeintaan 4 tuntia yhtäjaksoista unta. Jälkimmäistä jaksaa varmaan koko elämänsä, mutta yhteensä 4 tuntia unta alkaa varmasti keskimäärin olla vaarallista alle viikossa.
herännyt tunnin välein tai nukkunut vain neljä tuntia. Älä siis todellakaan usko!! Kun näiden ihmisten kanssa juttelee pidempään selviää usein, että liiottelevat. on muutamia luonnonoikkuja, jotka eivät tarvitse enempää unia tietysti.
Olin jo alle 5-vuotiaana unitutkimuksissa kun vanhemmat meinas tulla hulluksi kun mä en kuulemma nukkunut ikinä.On todettu et mun unentarve on synnynnäisesti pieni.Mä en kylläkään kärsi siitä mitenkään joten jos joku sanoo nukkuvansa vuosia pari tuntia yössä mut silti väsyttää niin se ei ole hänelle luontaista.Mä oon nukkunut keskiverrosti 4-5h per vuorokaus yli 40 vuotta eikä väsytä.=D
Koskaan en ole nukkunut heräämättä yli viittä tuntia.
Pärjännyt vähän yli puolisenvuotta 6h yöunilla, se on jotain ihanaa jos saa nukuttua sen 7h...
Toisaalta, olen sen verran nuori ja kasvava tyttö, että tarvitsisin enemmän unta, mutta ei vaan kerkeä nukkumaan (tai ylipäätänsä malta) kun on niin paljon tekemistä.
Viikonloppuisin nukutaan sitten hieman pidempään~
31 vuotta on menty max 4h yhtäjaksoisilla unilla, loppu sitten 15 min-2 tunnin pätkiä. Aamulla herään 5.30 - 6.30 vaikkei tarvitsisi - myös viikonloppuisin
Välillä valvon 1-3h. Yritetty hoitaa kaikin tavoin mutta tilannetta pahentaa vielä uniapnea (vaikka olen laiha). Toissaviikolla olin taas yön sairaalassa tämän takia, tutkimukset jatkuu edelleen....
Suurin haaveeni on jonain päivänä päästä 6h uniin!!
En tiedä tarkoitatko ap yhtäjaksoista unta mutta itsellä meni 3v niin että heräsin joka tunti lapsen kanssa. Pahimpana aikana jopa 2 kertaa tunnissa. Minulla se yö kesti n. 8h jolla ajalla nuo heräämiset tapahtuivat. Päivällä en voinut nukkua päikkäreitä kun oli isompia lapsia joiden kanssa täytyi olla. Sumussa meni nuo vuodet mutta hengissä selvisin.
Suomessa nukkuminen ja uni on yliarvostettu käsite. Olen koko ikäni joutunut elämään minimiunella. Joinakin öinä maksimiuni yhteensä mitattuna, muodostuen eri pätkistä on kolme tuntia yhteensä, yleensä unta tulee yhteensä puolitoista tuntia yössä. Viime viikolla viimeksi olin lääkärintarkastuksessa, ja tämä oli jo toinen peräkkäinen lääkäri joka sanoi että ei kuntoutujalla unirobleemaa. On se vaan kornia tämä vähäunisuuden hoito täällä suomessa, mutta näillä mennään ja poeskutellaan, joten eipäs vali valiteta tyhjästä.
Melkein 6 vuotta pärjäsin kun lapset (allergiat vaivasi) olivat pienempiä. En myöskään nukkunut päiväunia silloin. Nykyään olisin varman ihan zombie yhden viikon jälkeen.
Olen mennyt 4-5h yöunilla jo 5v. Yläasteen ensimmäiseltä luokalta lähtien. Viikonloppuisin voin nukkua 6-7h, usein 6h.
t. 17v
yöt. Hyvin pärjää jos välillä saa nukuttua vähän pitempään.