Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako päivää pärjäät noin 4-6h yöunilla? Kivat univelat itsellä, kuin kännissä olis.

Vierailija
26.04.2011 |

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:38"]Olen mennyt 4-5h yöunilla jo 5v. Yläasteen ensimmäiseltä luokalta lähtien. Viikonloppuisin voin nukkua 6-7h, usein 6h.

t. 17v
[/quote]

En väitä, että pärjäisin tällä unimäärällä, koska tämä on yhtä helvettiä, mutta jatkuu ainakin siihen asti, mitä täytän 18-v ja pääsen muuttamaan pois kotoa lähemmäksi koulua.

Vierailija
22/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:31"]

Suomessa nukkuminen ja uni on yliarvostettu käsite. Olen koko ikäni joutunut elämään minimiunella. Joinakin öinä maksimiuni yhteensä mitattuna, muodostuen eri pätkistä on kolme tuntia yhteensä, yleensä unta tulee yhteensä puolitoista tuntia yössä. Viime viikolla viimeksi olin lääkärintarkastuksessa, ja tämä oli jo toinen peräkkäinen lääkäri joka sanoi että ei kuntoutujalla unirobleemaa. On se vaan kornia tämä vähäunisuuden hoito täällä suomessa, mutta näillä mennään ja poeskutellaan, joten eipäs vali valiteta tyhjästä.

[/quote]

Samat kokemukset mullakin, lääkkeitä tuupattais mutta kun ne ei sovi. Mitään muuta ei oikein viitsitä tehdä syyn selvittämiseksi

20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tuntia. 

Vierailija
24/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 08:38"]Olen mennyt 4-5h yöunilla jo 5v. Yläasteen ensimmäiseltä luokalta lähtien. Viikonloppuisin voin nukkua 6-7h, usein 6h. t. 17v [/quote] En väitä, että pärjäisin tällä unimäärällä, koska tämä on yhtä helvettiä, mutta jatkuu ainakin siihen asti, mitä täytän 18-v ja pääsen muuttamaan pois kotoa lähemmäksi koulua.

[/quote]

Miksi et muuttaisi jo aiemmin?

Vierailija
25/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on 4 viikkoa vanha, ja tähän asti joka yö pätkissä unta n. 2-6h. Pärjää kyllä kun on pakko, minkäs teet. Väsyttää kyllä.

Vierailija
26/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni noin kaksivuotta tuolleen. Lapset heräs joka yö parikertaa, ja usein siis eriaikaan, vaimo oli sairas joten minä hoitelin yöt + päivät töissä, saatanan raskasta...

Vierailija
27/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö 6h unta ole jo ihan hyvä määrä?
Itse herään aamulla klo 7, käyn suihkussa, laittaudun ja kokkaan päivälle jotain ruokaa mukaan, sitten töihin joka päivä klo 9-20 ja kotiin. Kotona vielä juoksulenkki/sali, ruoanlaittoa, pyykinpesua tai muita kotitöitä. Tarvitsen myös päivässäni edes tunnin katsoa tv-sarjoja rauhassa, sillä koko päivän suorittaminen ja kiirehtiminen on todella raskasta. Aikaisintaan nukahdan siinä klo 01 aikaan.

Miten saisin uniaikaani pidennettyä?

Vierailija
28/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pari viikkoa menee, sitten alkaa tuntua aika väsyneeltä ja tarvii pari yötä peräkäin pitkät unet.

Vierailija
29/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 09:27"]

Eikö 6h unta ole jo ihan hyvä määrä? Itse herään aamulla klo 7, käyn suihkussa, laittaudun ja kokkaan päivälle jotain ruokaa mukaan, sitten töihin joka päivä klo 9-20 ja kotiin. Kotona vielä juoksulenkki/sali, ruoanlaittoa, pyykinpesua tai muita kotitöitä. Tarvitsen myös päivässäni edes tunnin katsoa tv-sarjoja rauhassa, sillä koko päivän suorittaminen ja kiirehtiminen on todella raskasta. Aikaisintaan nukahdan siinä klo 01 aikaan. Miten saisin uniaikaani pidennettyä?

[/quote]

Normalisoimalla työajan. Suomessa normaali (lakisääteinen) työpäivä on 7,5-8 tuntia, ei 11h.  Tuon kun muutat niin nukkumiselle jää jo 3 tuntia enemmän aikaa.

6 tuntia olisi ruhtinaallinen uniaika.....

20

Vierailija
30/49 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minä oikeasti laskin sen 1,5 vuotta että saisin raavittua kasaan sen 4 tuntia vuorokaudessa, edes pätkissä.

Siitä tuli hysteria kun pelkäsi että ei saa sitäkään. Tärisin, olin sekaisin kuin seinäkello, en muista siitä ajasta yhtään mitään. Laihduin aika paljonkin kun en jaksanut enää syödä.

Ja joo, se ei todellakaan riitä kenellekään. Eikä kukaan sillä pärjää. Mutta joskus on sellaista että sitä ei voi valita nukkuuko 4 tuntia vai 8 tuntia. Todistetusti jäin henkiin, mutta velat painaa vieläkin, parin vuoden jälkeen. En tiedä toipuuko kroppa siitä ajasta koskaan.

Vierailija
31/49 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat valvottaneet ja olen muutenkin kärsinyt unettomuudesta.

Olo toki on ollut kamala. Mitään ei oikein olisi jaksanut.

Vierailija
32/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Itken, pinna palaa heti, reuhaan, tulen melkein väkivaltaiseksi, jos unet jäävät alle 6 tuntia! Tämä on tosi. Ja muuten olen rauhallinen, neuvotteleva aikuinen.

Vierailija
33/49 |
04.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten todettu, kaikkeen tottuu. Reilut viisi vuotta on nyt menty alle kuudella tunnilla ja pääsääntöisesti sekin pätkissä. Kerran - pari kk:ssa saa nukkua enemmän ja muutamana päivänä kk:ssa kaikki lapset nukkuu päikkärit yhtä aikaa niin, että saa itsekin nukahtaa. Pää on kuujuustoa, eikä ilman kalenteria ja muistilappuja edes kannata koittaa elää. Välillä pitää puhelun jälkeen tarkistaa puhelimesta kenen kanssa jutteli, ja soittaa perään kysyäkseen oliko asia jotenkin tärkeä tai sovittiinko jotain. Kofeiinia ja sokeria menee varmaan 10 hengen suositeltavan käytön verran, mutta ne on ainoat jotka pitää tolpillaan. Ja aamulla herättyä ei pidä pysähtyä ennen iltaa, muutoin käy heikosti. Näillä mennään ja valittamaan en ala, koska ihan itse olen lapseni halunnut ja se, että pienet valvottaa ei ole kenenkään syy ja huonosti nukkuminenkin loppuu joskus. Välillä väsyttää niin että itkettää, mutta onneksi naurun aiheita on vielä enemmän. Lapset on 5 v, 3 v ja 6kk:ta. Esikoinen valvoi yönsä ensimmäiset kaksi ja puoli vuotta. Mä olen päättänyt, jotta nukun sitten kun lapset on teinejä, nehän tunnetusti nukkuu paljon ja kunnolla. :)

Vierailija
34/49 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsesta asti km. 5 tuntia/vrk. Joskus 3 tai 4 tuntia. Joskus yli 2 vrk yhtäjaksoisesti hereillä. Silloin saattaa herkästi mennä 10 tuntia unessa. En kärsi tokkurasta, muisti- tai keskittymisongelmista. Koulutkin sujui hyvin. Nyt 50 v.

Vierailija
35/49 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin pitkään ihan parin tunnin nukkumisella per yö. En vain saanut nukuttua. Pärjäsin mielestäni ihan hyvin mutta ei se hyvää tehnyt. Nyt olen epilepsialääkityksessä kun sain pari kohtausta jotka neurologin mukaan eivät johtuneet aivojen epänormaaliuksista vaan unettomuuden, stressin ja kaiken muun yhdistelmästä.

Vierailija
36/49 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yöllä saa putkeen nukuttua sen 3-4 tuntia, niin pärjää hyvin. Se tuntui vauva-aikana ihan juhlavalta määrältä. Nyt on vakiintunut yöuniksi noin 0.00 - 6.00, jolla on ihan pirteä koko päivän. Joskus viikonloppuisin saattaa mennä jopa kahdeksaan, jolloin lapset viimeistään heräävät. Tosin viikonloppuna tuo nukahtaminen lipsahtaa monesti myöhempään, kun parin viinilasillisen ja hömppäohjelmien jälkeen kummasti seksitouhut kiinnostaa. 

Vierailija
37/49 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamia päiviä ehkä, riippuu pitääkö jaksaa tehdäkin jotain. Viime kuussa meni joku reilu viikko noin viiden tunnin unilla yössä, ja olin lopulta aivan mielettömän uupunut ja itkuinen. 

Vierailija
38/49 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tiedä...

Herään klo. 6 joka aamu ja vien koiran lenkille, ja yleensä pääsen nukkumaan lähempänä puolta yötä. Viikonloppunakaan univelkaa ei saa nukuttua pois kun ainakin toinen lapsi herää n. klo 7. Yritän antaa vaimon nukkua pidempään viikonloppuna vauvan kanssa jos mahdollista.

Mä olen viimeiset pari päivää ollut ihan tokkurassa  töissä ja meinannutkin nukahtaa työpöydän ääreen. Täytyisi vaan pakottaa touhuamaan ne iltatoimet nopeasti jotta pääsisi sänkyyn viimeistään klo 22. Mutta yleensä tulen noihin aikoihin vasta iltalenkittämästä koiraa.

No, ehkä sitten joskus eläkkeellä ehtii nukkumaan tarpeeksi...

Vierailija
39/49 |
10.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaksi vuotta mennyt niin, että 2-3 tuntia unta, 1-2 tuntia valveilla ja taas 2-3 tuntia unta.

Tämä on ruhtinaallista aikaisempaan, jolloin en saanut nukuttua kipujen takia juuri ollenkaan, pitkällään pystyi olemaan 5 minuuttia kerrallaan, kyllähän sitä sitten nukkui hiukan vaikka istualtaan, meinasi pää seota ihan lopullisesti.

Vierailija
40/49 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun normaalisti 6-7 tuntia. 6 tunnin yö unet eivät tuota koskaan ongelmaa itselleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yhdeksän