Miehen mukaan uusperhe on kaksi eri taloutta?!?
Eli on mun rahat ja sun rahat. Molemmat maksaa ruoat, sähköt, vedet ja asumismenot puoliksi. Entä jos mies tienaa huomattavasti paljon enemmän?
Jos mä tästä jäisin kahden lapseni kanssa yksin, eläisin varmaankin herroiksi tuilla. Nyt kidun pienellä palkallani ja koitan tulla toimeen kuukaudesta toiseen.
Jossain menee tässä mielestäni ristiin, vaiko kuvitteelnko vain? Meneekö teistä?
Kommentit (19)
jos asuisitte erillään ja seurustelisitte? Hoitakoon oman kotinsa ja kotityönsä, jos kerran olette kaksi eri taloutta. Sitä paitsi mitä ne mystiset "tuet" on, joilla eläisit herroiksi? En mä ainakaan saanut kuin pikkuisen asumistukea plus ne lapsilisien yksinhuoltajakorotukset (alle viisikymppiä per lapsi), kun olin kahden lapsen yh.
Veikkaisinpa, että jos se menisi niin, että miehellä pienemmät tulot, niin ei mitään puhettakaan sun ja mun rahoista. Silloin kaikki olisi yhteistä. Onhan tuo nyt miehelle kätevää, jää enemmän rahaa kuukaudessa käyttöön. Otahan puhutteluun, itse ainakin olen sitä mieltä, että perhe on perhe - oli se sitten ydin- tai uusi. Törkeätä hyväksikäyttöä se, että on kaksi täysin eri elintasoa perheen sisällä.
miehelle että sitten ette asu yhdessä. En mä ainakaan suostuisi.
Veikkaisinpa, että jos se menisi niin, että miehellä pienemmät tulot, niin ei mitään puhettakaan sun ja mun rahoista. Silloin kaikki olisi yhteistä. Onhan tuo nyt miehelle kätevää, jää enemmän rahaa kuukaudessa käyttöön. Otahan puhutteluun, itse ainakin olen sitä mieltä, että perhe on perhe - oli se sitten ydin- tai uusi. Törkeätä hyväksikäyttöä se, että on kaksi täysin eri elintasoa perheen sisällä.
Kiitos. Tämä oli hyvin sanottu, mieltä lämmitti varsinkin tuo "että on kaksi täysin eri elintasoa perheen sisällä." Kiitos, meillä keskustellaan tänään
avioeron tullessa kaikki menee 50%-50% periaatteella, ellei teillä ole avioehtoa. Eli myös miehen lihonneet pankkitalletukset, osakesijoitukse, hänen nimissään oleva auto ja moottoripyörä sekä purjevene, asunto, mummolta saama perintö, josta vielä ripe jäljellä (ellei mummo tehnyt testamenttia), ...
Jos on tilanne, että mies on ollut töissä ja perheen äiti ollut kotona 10 v lasten vuoksi, niin mies joutuu silti maksamaan 50%, koska vaimo on mahdollistanut kotona olemisellaan sen, että mies on pystynyt uraa tekemään. Eli siihenkään ei voi vedota, että toinen tienannut perheen rahat.
Sellainen poikkeus on, että jos olette olleet alle 2 v naimissa, niin et voi saada toisen omaisuudesta kohtuutonta etua, vaan sitä sitten hieman muokataan ja suuremman omaisuuden omistaja saa pitää isomman osan. Tähän taas poikkeus, siitä oikein myös tässäkin tapauksessa hyvitetään toiselle, jos on ollut lapsenvahtina kotona ja mahdollistanut toisen uralla etenemistä.
Avoliitosta on tullut nyt uusi sääntö, kuinka siitä ero tehdään. Sitä asiaa en vielä tunne.
Jos miehesi maksaa jo puolet asumis- ja ruokamenista, joihin siis lapsesi varmasti vaikuttavat nostavasti, niin kannattaisi olla hyvin hiljaa. Lisäksi hän joutuu elämään lastesi ehdoilla jne.
meillä on uusperhe. Mulla 3 lasta, miehellä 2 ja yksi yhteinen 7v. Ollaan a yhdessä jo 11vuotta. Mies tienaa paljon enemmän kuin minä, minä olen hoitoalalla. Kyllä meillä on omat rahat. Minä maksan mun lasten vaatteet ym, asuntolaina ja vakuutukset jaetaan. Mies maksaa kyllä enemmän laskuja sanoisin, sekä meidän yhteisen lapsen vaatteet ja matkat. Ruokakulut menee ehkä aika tasan sillä mä ostan enemmän viikoilla kun käyn kauupassa ja hän sitten viikonloppuisin tai jos mennään ulos syömään. Et kyllä mies maksaa enemmän vaikka meillä on omat rahat / tilit. Ei voi alkaa kaikkea jakaamaan jos kerran asuu yhdessä, siitä tulee vaan soppa.
miksi sinulla pitää olla kaksi miestä elättäjinä? Tietysti sinä maksat lastesi kulut, maksaahan exä sinulle elatusmaksuja. Ja jos mies jo nyt maksaa puolet kuluista, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi maksaa vieläkin enemmän? En ymmmärrä tätä logiikkaa, ei se mies ole velvollinen kustantamaan lastesi elämää.
, ja hänen lapsiensa ehdoilla tässä on menty koko aika. Hän harrastaa ja ostelee kalliita harrastukseensa liittyviä välineitä.
Kiitos kuitenkin kommentistasi. Ap
meillä on uusperhe. Mulla 3 lasta, miehellä 2 ja yksi yhteinen 7v. Ollaan a yhdessä jo 11vuotta. Mies tienaa paljon enemmän kuin minä, minä olen hoitoalalla. Kyllä meillä on omat rahat. Minä maksan mun lasten vaatteet ym, asuntolaina ja vakuutukset jaetaan. Mies maksaa kyllä enemmän laskuja sanoisin, sekä meidän yhteisen lapsen vaatteet ja matkat. Ruokakulut menee ehkä aika tasan sillä mä ostan enemmän viikoilla kun käyn kauupassa ja hän sitten viikonloppuisin tai jos mennään ulos syömään. Et kyllä mies maksaa enemmän vaikka meillä on omat rahat / tilit. Ei voi alkaa kaikkea jakaamaan jos kerran asuu yhdessä, siitä tulee vaan soppa.
Eikun meillä on juuri niin, että ihan kaikki Pitää jakaa tasan. Ei tule vastaan, eikä jousta missään.
miksi sinulla pitää olla kaksi miestä elättäjinä? Tietysti sinä maksat lastesi kulut, maksaahan exä sinulle elatusmaksuja. Ja jos mies jo nyt maksaa puolet kuluista, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi maksaa vieläkin enemmän? En ymmmärrä tätä logiikkaa, ei se mies ole velvollinen kustantamaan lastesi elämää.
Mutta kas kummaa, sen miehen tulot otetaan huomioon päivähoitomaksua määritettäessä ja vaikuttaapa vielä lapsen opintotukeenkin. Eikö ole ihmeellistä, kun mitään velvollisuutta ei ole?
Jokainsen pitää elää palkallaan ja elättää myös OMAT mukelonsa.
..sulostuttajia eli mukeloita. Hei haloo!!!! Eikö vähempi ois riittänyt!!!
taas rikastuin kun erosin ekasta miehestäni,oltiin ihan ydinperhe mutta kaikki maksettiin puoliksi..mies tienasi 3kertaa enenmän kun minä ja pisti säästöön kaikki rahat..itselleen=(Kun erosin sain asumistuet,yh-korotukset,elarit yms yms ja tunsin olevani rikas=)Nyt olen uusperheessä olut jo 6-vuotta ja se maksaa jolla on rahaa,ei oo tarvinnut rahasta tapella.
kaksi eri taloutta, pitäisi teidän myös asua eri osoitteissa
Eikö miehesi muka tiedä, että hänen tulonsa huomioidaan myös ja ne vähentävät sinun tulojasi.
Elämässä tehdään valintoja, eli kannattaa hetki miettiä, jakaako elämänsä ja kotinsa sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei voi jakaa rahojaan.
Mies varakas ja maksaa lähes kaiken omalle lapselleen, minulle ja lapselleni. Ketään ei erotella, olemmehan yhtä perhettä. Rakastaisin miestäni yhtä paljon, vaikka hänellä ei olisi kuin reikiä taskun pohjalla, joten mistään hyväksikäytöstä ei ole kyse. Ja kohta meidän perhe kasvaa uudella tulokkaalla.
mutta epäreilua se on. Yh menettää vähintään yh-korotuksen lapsilisästä, mahdollisen asumistuen ja pk-maksut nousee kun muuttaa uuden kanssa yhteen. Joten ei se ihan 50/50 vaan voi mennä.