Vai lihavuus on itsekurin puutosta! Anna mun kaikki kestää!
Samoin itsekurin puutetta on tupakan poltto, alle 4-5krt/vkossa liikunnan harrastaminen, terveellisimpien ruokavalioden tuoreruokineen noudattamatta jättäminen, työmatkojen käveleminen tai auton jättäminen vähin 1-2km:n päähän jne. Itsekurin puutetta on myös lasten ja lastenlasten vietetty vähäinen aika, perheenjäsenten laiminlyönti työn varjolla.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Aika harvalla on varaa arvostella toisia itsekurin puutteesta sillä jokaiselta sitä puuttuu joltain elämän alueelta.
Kuka nyt haluaisi olla lihava! Joku himoitsee berliininmunkkia kun "olis kiva syödä jotain pientä makeaa". Joku toinen himoitsee berliininmunkkia yhtä paljon kuin narkkari heroiiniannostaan ja syö niitä niin monta kunnes oksentaa. Ongelma on siinä että ihmiset pyörivät omien napojensa ympäri niin että ajattelevat, että jos minä pystyn kieltäytymään siitä munkista niin kaikille se on yhtä helppoa, koska minä, minä minä tiedän, tiedän, tiedän!!! Voi rassukoita, astukaa jo todelliseen maailmaan!
Kommentit (129)
Mäkin oon katsellut mun parhaan ystävän kamppailua painonsa kanssa ja tajunnut jo aikaa sitten että kyse on jostain riippuvuuden kaltaisesta jollaista mulla ei tosiaan ole. Hänen paino ei nouse hitaasti vuosien saatossa, vaan hän lihoi esim. viime syksynä 15kg kolmessa kuukaudessa. Tyhmempikin tajuaa ettei kyse ole parista ylimääräisestä pullasiivusta. Tuntuu että hän on ollut liki aina laiharilla, mutta paino tulee rytinällä takas jos hän hetkeksikään herpaantuu.
Itsekuria tarvitsee eri ihmiset eritavalla samoihin asioihin. Aika suppeakatseista ettei joku ymmärrä että joku itselle helppo asia on toiselle vaikeaa. Sama kun sanottaisiin että kouluarvosanat ovat itsekurista kiinni. Pitkälti näin onkin, mutta on vain ihmisiä jotka ei vain saa kasia parempaa vaikka lukisi triplasti enemmän kuin kympin oppilas.
Sama kun sanottaisiin että kouluarvosanat ovat itsekurista kiinni.
Ei kai tyhmyys ole itsekurista kiinni, toisin kuin läskiys?
Tarinan opetus oli kaiketi se että ei sillä itsekurillakaan aina ihmeitä tehdä.
toisilla siitä, ettei ole itsekuria avata sitä koulukirjaa ja lukea kokeisiin.
käyttäisitte yhtä paljon energiaa laihdutukseen kuin tällaisen ilmiselvän asian spinnaukseen miten päin milloinkin, niin ette ihan niin tanakoita lainkaan olisi kuin nyt olette.
Kaikki saavat olla sellaisia kuin haluavat mutta hyvin monen mielestä läski ei ole kaunista ja huomattavia terveyshaittojakin sillä on. Kuka lisäksi jaksaa kantaa sellaista ylikuormaa joka paikkaan?
Toisilla on luonnostaan taipumusta ylipainoon ja toiset taas saavat syödä mitä vaan siltikään lihoamatta, varsinkin nuorena. Kaikki ei siis suinkaan ole pelkästään itsekurista kiinni mutta itsekuri on välttämätöntä jos haluaa laihtua.
Niin, ja miksi käytin sanaa paksukaiset? Britannian terveysministeri Ann Milton on sitä mieltä, että se hyssyttely saisi loppua ja asiosta pitäisi puhua niiden oikeilla nimillä:
Doctors should stop mincing their words and tell the overweight they are fat, the public health minister has said.
Anne Milton called on the NHS to ban terms such as 'obese', because they do not have the same emotional impact.
käyttäisitte yhtä paljon energiaa laihdutukseen kuin tällaisen ilmiselvän asian spinnaukseen miten päin milloinkin, niin ette ihan niin tanakoita lainkaan olisi kuin nyt olette.
Kaikki saavat olla sellaisia kuin haluavat mutta hyvin monen mielestä läski ei ole kaunista ja huomattavia terveyshaittojakin sillä on. Kuka lisäksi jaksaa kantaa sellaista ylikuormaa joka paikkaan?
Toisilla on luonnostaan taipumusta ylipainoon ja toiset taas saavat syödä mitä vaan siltikään lihoamatta, varsinkin nuorena. Kaikki ei siis suinkaan ole pelkästään itsekurista kiinni mutta itsekuri on välttämätöntä jos haluaa laihtua.
Niin, ja miksi käytin sanaa paksukaiset? Britannian terveysministeri Ann Milton on sitä mieltä, että se hyssyttely saisi loppua ja asiosta pitäisi puhua niiden oikeilla nimillä:
Doctors should stop mincing their words and tell the overweight they are fat, the public health minister has said.
Anne Milton called on the NHS to ban terms such as 'obese', because they do not have the same emotional impact.
on paljon muutakin vialla, kun ylipaino-ongelma. Ja moni lihava palstallakin on sanonut, että itsestä kiinni, kun ei laihdu.
Moni täällä näkee suunnattomasti vaivaa toisen kiloista. Miksi? Jos oma elämä ja vartalo on kuosissa, miksi nähdä vaivaa toisen kiloista?
Ja on MONIA asioita, mitkä liittyvät itsekurin puutteeseen
-nettikiusaaminen
-koulut jäävät kesken
-tupakointi
-alkoholin juonti
jne jne.
Minä arvostan ihmisessä sitä, millainen hän on luonteeltaan. Ulkokuori on kuitenkin aina ulkokuorta ja rapisee ennemmin tai myöhemmin. Vain sisin on se, mikä merkitsee.
Olen ollut ylipainoinen. Itsekurilla sain painon alas ja pysymään siellä.
Itselläni 10kg ylipainoa juuri siksi
Ei kukaan kiellä syömästä väliin yhtä berliininmunkkia. Mutta jos et pysty hillitsemään itseäsi, vaan läskistyt niitä syömällä, on se nimenomaan itsekurin puutetta.
monia asioita on jotka liittyvät itsekurin puutteeseen mutta eikös tuo olekin juuri se alkuperäinen pointti?
niin kyllä se on ihan omasta päätöksestä ja itsekurista kiinni syökö sen.
että lihavuus on itsekurin puutosta
Vain läskit väittävät muuta
eniten ylipainoisten itsekurista ja sen puutteesta huutaa ne, jotka itse saava (ainakin omien sanojensa mukaan) syödä sitä mitä haluavatkin.
Näin ainakin minun lähipiirissäni näyttää olevan.
kommentoitu ilkeään sävyyn henkilökohtaisesti vaan asioista on keskusteltu yleisellä tasolla.
Ainoat joiden kohdalla on menty henkilökohtaisuuksiin ovat Hägglund ja vaimonsa. Heissä on monenlaista vikaa havaittu.
"Moni täällä näkee suunnattomasti vaivaa toisen kiloista. Miksi? Jos oma elämä ja vartalo on kuosissa, miksi nähdä vaivaa toisen kiloista?"
tottakai se on itsekurin puutosta! Nytkö sen vasta keksit?
kommentoitu ilkeään sävyyn henkilökohtaisesti vaan asioista on keskusteltu yleisellä tasolla.
Ainoat joiden kohdalla on menty henkilökohtaisuuksiin ovat Hägglund ja vaimonsa. Heissä on monenlaista vikaa havaittu.
"Moni täällä näkee suunnattomasti vaivaa toisen kiloista. Miksi? Jos oma elämä ja vartalo on kuosissa, miksi nähdä vaivaa toisen kiloista?"
Kymmeniä aloituksia ja haukkumaviestejä lihavista
"Miksi läskit haisee" "osaako läski harrastaa seksiä?" "Läskit on paskoja" Että tällaista.
Samoin itsekurin puutetta on tupakan poltto, alle 4-5krt/vkossa liikunnan harrastaminen, terveellisimpien ruokavalioden tuoreruokineen noudattamatta jättäminen, työmatkojen käveleminen tai auton jättäminen vähin 1-2km:n päähän jne. Itsekurin puutetta on myös lasten ja lastenlasten vietetty vähäinen aika, perheenjäsenten laiminlyönti työn varjolla.... Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Aika harvalla on varaa arvostella toisia itsekurin puutteesta sillä jokaiselta sitä puuttuu joltain elämän alueelta. Kuka nyt haluaisi olla lihava! Joku himoitsee berliininmunkkia kun "olis kiva syödä jotain pientä makeaa". Joku toinen himoitsee berliininmunkkia yhtä paljon kuin narkkari heroiiniannostaan ja syö niitä niin monta kunnes oksentaa. Ongelma on siinä että ihmiset pyörivät omien napojensa ympäri niin että ajattelevat, että jos minä pystyn kieltäytymään siitä munkista niin kaikille se on yhtä helppoa, koska minä, minä minä tiedän, tiedän, tiedän!!! Voi rassukoita, astukaa jo todelliseen maailmaan!
Ne ressukat jotka yrittävät itsekurin avulla laihduttaa tms. eivät tule onnistumaan.
Laihduttamisessa olennaisinta on oppia tekemään uusia valintoja ja löytää erilaisia tapoja toimia, ei yrittää kieltäytyä vähän kaikesta itsekurin avulla.
Juu, ihmisen kulttuuri ja asuinympäristö on muuttunut huimasti luolamiesajoista. Ihminen fyysisenä olentona taas ei juurikaan. Tuostahan tässä oli kyse. Joskus muinoin oli elinehto saada runsaskalorista ruokaa, kun taas nykyään makeanhimo yms. ovat lähinnä haitaksi.