Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusallisin vaivasi raskausaikana?

Vierailija
26.04.2011 |

Minä kärsin todella kiusallisesta vaivasta.Alapääni tuoksuu voimakkaasti. Vaihdan alkkarini n.kolmesti päivässä ja samalla suihkutan alapääni vedellä. Mitään tulehdusta minulla ei ole ja valkovuoto normaalia. Onkohan tämä joku hormonikikka.

Lisäksi hikoilen kainaloista runsaasti.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin raskaus lisää riskiä bakteerivaginoosiin, josta epäilen omien vaivojeni johtuvan. Muita oireita ei juuri tulehduksesta ollut.

Vierailija
2/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kamalaa, kun ei meinannut kenkä mahtu jalkaan eikä kättä saada nyrkkiin puristettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaana voi myös hajuaisti herkistyä aika lailla.

Mutta jos alapää haisee, niin on syytä mennä lääkäriin. Kyseessä voi olla bakteerivaginoosi.

Mulla kiusallisin vaiva on kestomigreeni.

Vierailija
4/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisessa rskaudessa, ei oikee rennietkää jeesannu ja sitä oli raskauden alusta loppuun. Myös hikikainalot rupes mun mielestää haisee aivan kamalalle, jotenki tosi voimakkaalle, yök.. Nyt kolmas raskaus puolessa välissä ja tuntuu että taas on superällöttävä kainalohikihaju.

Vierailija
5/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt neljännessä sitten pamahti: Ihan KA-MA-LA suonikohju koko oikean jalan pituudelta. Sellainen, jonka vuoksi lääkäri käski pitää reisipituisia (stay-up) tukisukkia KOKO RASKAUDEN AJAN - eli toisin sanoen koko tulevan hellekesän elokuulle asti! GREAT!!!! :-(

Vierailija
6/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä mitään erityisen kiusallisia vaivoja ilmennyt. Aluksi hikoilin enemmän ja pahanhajuista hikeä (mä en oikein osaa käyttää dödöä, joten oli ongelma), mutta nyt on tasaantunut. Valkovuotoa tulee paljon, eikä se ole aina ihan väritöntä, mutta ei sekään musta mitenkään kauhean kiusallista ole.

Ehkä kiusallisen puolelle menee se, että mulle on tullut vasta nyt ihan vähän vatsaa, mutta oon ollut tässä jo pitemmän aikaa aika kömpelö, aivan niin kuin mulla olis iso vatsa. Vatsalihaksiin on tosi vaikea saada kontaktia, nivuset, alaselkä ja -vatsa on jotenkin arat ja kipeät. Mun pitää välillä ähkiä liikkuessa.

Vierailija
7/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt muista sen oikeaa nimeä. Oireili niin, että kädet olivat koko ajan puutuneet, varsinkin kaksi keskimmäistä sormea. Paheni raskauden loppua kohden, niin että en pystynyt loppuvaiheessa enää tekemään esim. käsitöitä. Se nyt ei vielä olisi haitannut, mutta öisin käsiä särki ihan julmetusti, enkä halunnut vauvan takia syödä särkylääkkeitä.

Vaiva helpotti vasta muutama kuukausi synnytyksen jälkeen. Ei se ihan pienen vauvan käsittelykään ollut mukavaa puutunein ja voimattoman tuntuisin käsin :-(

Vierailija
8/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puutuminen alkuraskaudesta. Olin ihan varma, että halvaannun kunnes lääkärile päästyäni käskettiin syömään multivitamiinitabletteja. Jokusen viikon vaiva vielä vaivasi, mutta lähti lopulta. Loppuraskaudesta olivat kivuliaat peräpukamat ja lähes koko raskausajan kovat liitoskivut.

Vierailija
9/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Join" muutaman pullollisen Gavisconia. Otin hörppyjä pullon suulta.

Vierailija
10/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko ajan kutisi tai oli megavalkovuodot päällä. Pikkarit oli kirjaimellisesti märkinä koko ajan..........

Vierailija
11/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suonikohjut häpyhuulissa.

Vierailija
12/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

maha oli tosi iso omaan kokooni nähden ja painoi loppuraskaudessa rakkoa tosi pahasti. sai kaikki aivastuksetkin miettiä tarkkaan. :)

Vierailija
13/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mainitsen kaikista kummalliseksi vaivaksi oman pigmentin muuttumisen. Mulle tuli kasvoihin ruskeita maksaläiskiä, linea negra vatsassa oli tosi mojova, ja kainalot, pimpsa ja nännipihat muuttuivat ihan tummanruskeiksi o_o

Luonnostani olen hiirenharmaa suomiblondi pisamilla.

Vierailija
14/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans toisessa jalassa kauhee suonikohju polvesta reiteen, mutta tukisukkahousut tuntuu tosi ikäviltä, stay upit olis kivemmat.

Vierailija
15/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kivuliaat on.

Vierailija
16/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakka on tästä sitten aivan pikimustaa ja supersottaavaa. pelkkä pyyhkiminen ei riitä, vaan pitää pestä saippualla. lisäksi kakan koostumus on omituista ja se räjähtää ulos tullessaan pitkin, ja pytty on aivan kamalan näköinen aina + mustia tahroja tulee pitkälle reisillekin. pitää aina peilistä tarkastaa olenko pessyt kaiken pois.

toinen juttu on megavalkovuoto. 4-5 pikkarit päivässä menee. jos poistun kotoa, mukana on vaihtopikkarit, ja tietysti käytän paksua sidettä. side vain hiostaa ja hiertää niin pahasti, etten haluaisi sitä käyttää, koko "vaippa-alue" ärtyy. alkuraskaudessa mulla oli bakteerivaginoosi- ja hiivatulehduskierre nelisen kuukautta, mutta nyt kumpikaan ei vaivaa. ihan tavan valkovuotoa kuulemma.

sanomattakin selvää lienee ettei meillä juurikaan ole seksiä. mies haluaisi, eikä välitä mun ällöttävistä vaivoista, mutta itseäni häiritsee ja tunnen itseni koko ajan saastaisen likaiseksi :(

Vierailija
17/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsin mieheni apua, jopa yöllä kyljeltä toiselle kääntymiseen. Esikoisen hoitaminen oli työlästä kipeänä. Välillä liitokset jäivät väärään asentoon ja oli vaikeaa jatkaa esim kävelemistä.

Vierailija
18/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja närästys, eli ne pikku röyhtäisyt...

Hikoilu ja rautatablettien aiheuttama ripuli. Kuorsaaminen ja runsas valkovuoto.

Kömpelyys, lihavuus ja lyllertäminen.

HAJAMIELISYYS, eli se kun ei ihan oikeasti muista enää YHTÄÄN MITÄÄN.

AAaargh!

Terv. 8kk raskaana ja jo riittää.

Vierailija
19/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja närästys, eli ne pikku röyhtäisyt...

Hikoilu ja rautatablettien aiheuttama ripuli. Kuorsaaminen ja runsas valkovuoto.

Kömpelyys, lihavuus ja lyllertäminen.

HAJAMIELISYYS, eli se kun ei ihan oikeasti muista enää YHTÄÄN MITÄÄN.

AAaargh!

Terv. 8kk raskaana ja jo riittää.

Ja ne yhtäkkiset "kohtaukset" jolloin lonkka menee ikäänkuin pois paikoiltaan. Miksi sitä nyt sanotaan? Lonkkanivelet ovat ikään kuin löystyneet ja yhtäkkiä tulee kirkaistua, että aaauuts.

Ja huom. esikoista odottaessani minulla ei ollut yhtäkään näistä vaivoista. Tämän toisen lapsen jälkeen tuskin teen enää kolmatta :D

Vierailija
20/22 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tunnissa saatoin käydä 5-6 kertaa, mitän pissatulehdusta ei ollut ja näin mentiin alusta loppuun.. sitten loppuvaiheessa oli perse niin kipeä, että en voinut kävellä, mies kantoi mut esim, vessaan, luut taisivat levetä niin nopeasti, närästys oli myös loppuvaiheessa niin paha, että nukuin istualten, hikoilua oli...

ja valkovuotoa tuli enemmän kun lakiu sallii, oli ällöttävää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi