Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa,voiko jännitysniska todella oireilla näin??

Vierailija
26.04.2011 |

4 vkoa kestänyt päänsärky!Särky on omituista,vihloo,pistää ja repii lähinnä vasemman korvan takana mutta myös molemmin puolin takaraivoa.Kuin kaistaleet menisivät aina ohimoille saalla,joissa kipuilua.Aamut ovat helpoimpia mutta tunnin-parin kuluttua heräämisestä kipuilu alkaa.Se ei ole jatkuvaa vaan vihlaiseen kymmeniä kertoja päivän mittaan.LÄhinnä epämielyttävää.

Nyt uusi oire on myös vasemman käden elohiiri hauiksessa.alkoi viikonloppuna nykimään.Ja siis samalla puolella kroppaa kuin pääkipu.

Olen käynyt lääkärissä,kerran fysioterapiassa ja hierojalla-ei auta.Fysioterapian antamia jumppaohjeita tehnyt nyt viikon tuloksetta.TUntuu että kipuilu vaan lisääntyy ahdistuksen myötä.KOhta en voi ajatella muuta kuin pääkipua ja mistä se johtuu.Tk-lääkäriä vaivasin uudelleen puhelimitse viime vkolla ja hän jo melkein hermostui,kun kyse "vain" niskavaivasta.

Vaiva on siis todettu,ja sijaitsee viimeisen nikamavälin ja kallonppohjan seudulla.Myös muuta kränää oli lavan seudulla jne.

Mutta pelko esim.aivokasvaimesta on kova,kun MIKÄÄN ei tunnu auttavan tähän!En ole koskaan kummemmin kärsinyt päänsäryistä ennen tätä.

Edeltävästi ennen oireiden alkua oli kauhea stressitilanne ja muuta kuormitusta.

Nyt en tiedä enää mitä tekisin,en kehtaa soittaa tk:hon kun lääkäri ei välitä,yksityisellä oloen joutunut muutenkin ravaamaan viime aikoina.Hierojalle menossa tänään.

Päivystykseen ei varmaan oteta pääkivusta kärsivää?Toisaalta eipä tee mieli raahautua sinne 3 lapsen kanssa.

Olen aivan hukassa enkä tiedä mistä enää hakea apua!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiavuksi voin suositella lääkärikäyntiä. Lääkäriltä saat särkylääkkeitä ja vaikka relaksantteja (mutta ne eivät sitten todellakaan auta kaikille, eivät tee esim. mulla mitään). Mulle Panacod on ollut hyvä lääke, koska myös rentouttaa.

Fysioterapiaksi suosittelen osteopatiaa tai OMT:tä, mielestäni perinteinen hieronta ei ihan riitä.

Jos puret hampaita yhteen, kannattaa hommata purukisko.

Tässä ketjussa joku sanoi, ettei hikiliikunta auta, mutta itse olen aivan päinvastaista mieltä. Mulla pysyy niska ja selkä kuosissa liikunnalla, ja parasta liikuntaa on semmoinen, joka hiottaa ja väsyttää (omalla kohdallani esim. circuit training, rankka pilates, astangajooga, sulkapallo). Toki akuutti kipu ja jopa tulehdus täytyy hoitaa ensin pois.

Fyssari voi määrätä myös aktivoivia pieniä lihasliikkeitä, jotka herättelevät niskan syviä lihaksia.

Mutta mä kyllä sanoisin, että liikunta on kaikkein parasta jännitysniskan hoitoon pitkällä tähtäimellä.

Jos sulla muuten ei ole piikkimattoa, kannattaa hommata semmoinen. Pieni rentoutumishetki ennen nukahtamista tekee hyvää.

Vierailija
22/46 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiavuksi voin suositella lääkärikäyntiä. Lääkäriltä saat särkylääkkeitä ja vaikka relaksantteja (mutta ne eivät sitten todellakaan auta kaikille, eivät tee esim. mulla mitään). Mulle Panacod on ollut hyvä lääke, koska myös rentouttaa.

ja lähetteen fysioterapiaan saa lääkäriltä myös!

T: sama

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista syistä yksityisille lääkäreille satoja euroja joten ei kiinnosta sekään vaihtoehto.Pään kuvaaminen ei taida olla ihan halpaa.

Vierailija
24/46 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekee huimausta,samoin dolan.sirdalud reseptin sain mutten ole vielä kokeillut.

Vierailija
25/46 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muista syistä yksityisille lääkäreille satoja euroja joten ei kiinnosta sekään vaihtoehto.Pään kuvaaminen ei taida olla ihan halpaa.

Mä olen kyllä maksanut yksityiselle, jos oma terveys ollut kyseessä.

Mutta kärvistele ahdistuksessa edelleen

Vierailija
26/46 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikesta huolimatta,etten "turhaan" kantaisi tolkuttomia määrää rahoja yksityiselle,kuten olen tähän asti tehnyt.Pohdin kyllä asiaa parhaillaan..

Minulla on voimakas taipumus ahdistua pienistäkin ja kuluneena vuonna olen diagnosoinut itselleni rintasyövän ja melanooman.Siispä on omakustanneisesti poistettu luomia,käyty ultrissa ja mammossa.nyt sitten tämä.Kotiäitinä ollessa khh ei aina riitä naihin tutkimuksiin..

Vierailija
27/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku kerto mikä auttaisi tähän toisen puolen puutumiseen jos siis johtuu niskajännityksestä? Alkaa usein levossa.

Venytellyt olen päivittäin, ja suihkussa kuumaa niskan alueelle.

Mitä eroa on urheiluhieronnalla ja tavallisella hieronnalla, osaisiko joku kertoa?

Vierailija
28/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin tarvitsee huolia. Ne ovat todella harvinaisia ja lisäksi sellaisesta johtuva päänsärky tulee yleensä illalla nukkumaanmenon jälkeen, kun paine aivoissa kasvaa makaamisen seurauksena.

Tai jotenkin näin se mulle joskus selitettiin, kun sellaista pelkäsin.

Vierailija
29/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tehoaa joihinkin kiputiloihin, joihin mikään muu ei tunnu auttavan. Kannattaa kokeilla ainakin ennen kuin menetät toivosi.

Vierailija
30/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan, kun alotettiin beetasalpaaja, kun eräs fiksu lääkäri hokas, että kyse on migreenistä. 20 vuotta mua hoidettiin just tensionnekkinä eikä mikään auttanu. Beetasalpaaja on sydän/verenpainelääke, jota käytetään myös migreeninestoon ja voi luoja se on ihana lääke. syön jopa 10mg annosta, "onneksi" oli vähän liikaa verenpainetta, niin ei huimaa, verenpaine ei mene liian alas.

Vierailija
31/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkärin lähetteellä pään magneettikuvaus maksaa Kelan korvauksen jälkeen n. 190€ (Helsingissä). Käynti neurologilla on sitten helposti saman. Ei kyllä vaikuta minunkaan mielestäni tarpeelliselta, mutta jos et huolistasi muuten pääse eroon.

Vierailija
32/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jännitysniskan vaivat olivat aivan samanlaisia. Onneksi oli valmiina asiakassuhde fysioterapeutille ja menin kyselemään mielipidettä. Hän halusi ottaa neljä käsittelykertaa pienen ajan sisään, kyllä lähti aukeamaan!

Vierailija
33/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana 600 + Panadol 400 + Sirdalud 2mg, viikon ajan kuurinomaisesti, sekä tietysti myös sairaslomaa viikko tai kaksi, tolla lääkesetillä ei kauheasti heiluta ja pitääkin levätä jotta jännitys niskassa laukeaa.

Unohda kaikki venyttelyt ja jumpat nyt akuuttivaiheessa. Kun päähän ei enää satu, voit aloittaa varovaisen liikunnan, laji vapaa mutta sellainen että lapaluiden väliin tulee liikettä.

Vierailija
34/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen ja toivon että olisi vain niskajännitystä. Niskatkin kipeät, varsinkin toinen puoli.

Kävin lääkärilläkin asian vuoksi ja nyt kun ei lomalla ollut stressiä ei ollut huomattavaa puutumista mutta nyt taas alkoi..

Hierojalle täytyisi mennä ja katsoa että auttaako.

Nettiä kun lukee niin tulee MS tautia ym. ja niiden lukeminen pahentaa ja ahdistaa entistä enemmän.

Vierailija
35/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

epäilen ja toivon että olisi vain niskajännitystä. Niskatkin kipeät, varsinkin toinen puoli.

Kävin lääkärilläkin asian vuoksi ja nyt kun ei lomalla ollut stressiä ei ollut huomattavaa puutumista mutta nyt taas alkoi..

Hierojalle täytyisi mennä ja katsoa että auttaako.

Nettiä kun lukee niin tulee MS tautia ym. ja niiden lukeminen pahentaa ja ahdistaa entistä enemmän.

Vierailija
36/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytätkö reppua, onko uutta tyynyä, onko mikään muuttunut tavanomaisessa elämässä ennen näitä päänsärkyjä?

Vierailija
37/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen auttaa liikunta ja säännöllinen hierojalla käynti (urheiluhieroja). Kallonpohjan lihakset saattaa olla niin jumissa, että ne oikeesti voi aiheuttaa ihmeellisiä kipuja.

Luulisin, että osteopaatista/fysioterapeutista vois olla apua?

Vierailija
38/46 |
20.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä tohon alkuperäiseen kysymykseen voiko oireilla noin, niin todella niskavaivat aiheuttaa juuri sen vihlomisen takaraivoon ja korvien taakse. Itselläni on ollut jo muutaman vuoden, ja aina välillä tuntuu kuin joku heittäisi kivellä päähän aina muutaman minuutin välein, eli HYVIN epämiellyttävä tunne ja sattuu aivan s****sti. Mulla puutuu myös naaman toinen puoli ja menee leuat lukkoon, niin etten saa suuta auki.

Yleensä päätetyöskentely aiheuttaa jännitysniskan, samassa asennossa oleminen päivät pitkät ei ole hyväksi.

Jos ja kun ymmärsin tekstistäsi että olet äitiyslomalla/hoitovapaalla, niin tuo on myös saattanut tulla siitä jos joudut paljon nostelemaan ja kannattelemaan lapsia käsivarsilla.

Vierailija
39/46 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin hekutumaan neurologille! Lhete  sinne ja mngneettikuvaus,sekä hermorata.Kuuostaa Servikaaliselta Dystonialta,jot aluullaan aina jännitysniskaksi.Kuitenkin 2 eri sairautta!!Itselläni ollut vuodeta 2009 ja olen nyt eläkkellä ollut vuodesta 2011. kroonen parantumaton sairaus.Hoidetaan botuliiinillä,fysillä ja relaksanteilla ja hyvä olisi,jos pystyisi jotain liikuntaa harrastamaan.Vesi aika hyvä elementti.Kivuton liikkua ja pystyy liikkumaan paremmin,kuin kuivalla maalla. Hankala kivulias sairaus : (

Vierailija
40/46 |
25.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi kirjoitusvirheet! Kuuluu vähän tähä n sairauden piikkiin,kun on hankala kirjoittaa muttenkin koneella saati käsin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä