Facebookissa synnärilläkin=D
Jo on aikoihin eletty, kun pitää jo pari tuntia synnytyksestä päivitellä facebookiin ja siitä sitten säännöllisesti muutaman tunnin välein. Itselleni ei tullut naamis mieleenkään kun synnärillä olin. Voi jeesus sentään tätä nykyaikaa. Ja aika yleistä näköjään.
Kommentit (34)
mä ainakin heti samana iltana puhelimella kävin fb:s päivittämässä että vauva on syntynyt.. Se on helppoo ku kaikki kyselee kuitenkin että joko on syntyny, paljon oli mitat yms. niin sinne kun kirjottaa niin ei tuu niitä turhia puheluita ja tekstareita niiiin paljoa. Tottakai niitä jonkin verran tulee, eihän kaikki ole fb:ssä..
Ja kuka hemmetti ottaa vauvan mukaan vessaan..?! haloo, jos vauva nukkuu ja mulle iskee vessahätä niin enhän mä rupee sitä sinne pieneen vessaan ottamaan mukaani. Siellä sairaalassa ei oikeesti ole mitään tekemistä, ja mä en ainakaan tykkää kauheesti olla yksinäni. ja en mä ole sen takia huono äiti että olen koneella sen aikaa kun vauvani nukkuu. ei se vauva siitä mitenkään kärsi.
mä "raahasin" puhelimen mukaan synnärille. Ei tullut etukäteen edes mieleen, että se pitäisi jättää kotiin, jottei tulisi houkutusta tietää maailman menosta :O Kaikenlaista...
Luin Hesariakin synnärillä. Olen varmaan tooosi huono äiti.
viestinnän väline, kuin puhelinkeskustelut ja tekstiviestit aikanaan.
äidilleni heti, kun pääsin osastolle, että vauva on syntynyt. Sitten aika pian menin facebookiinkin. Olin niin kierroksilla, ettei nukuttanut yhtään.
Itselläkin oli miniläppäri mukana neljännen lapsen synnärillä. Kyllä siellä aika käy hiton pitkäksi ja vauva kuitenkin nukkui suurimman osan ajasta niin oli ihan kiva surffailla netissä kuin vain lukea naistenlehtiä ;)
ja miksi en ottais?
Entuudestaan tiedän että siellä on ihan helvetin tylsää kun vauva vaan nukkuu ja vieraitakaan ei nykyään enää isää ja sisaruksia lukuunottamatta saa käydä.
En ihan ymmärrä että miksi jotakin nyppii se että jollakin on synnärillä tietokone tai älypuhelin mukana?! vai onko tässä nyt vaan kyse siitä että lapsen syntymä päivitetään välittömästi statukseen? Tuskin sitä kukaan sentään sieltä salista päivittää, eiköhän se päivitys tehdä vasta sieltä synnyttäneiden osastolta, kun synnytyksestä alkaa olla jo useampi tunti aikaa...
fb:hen että vauva syntyi viime yönä! siis puhelimen selaimella. muutoin en koskaan kirjoita statuksia eli tuo sama siellä on roikkunut nyt 10kk.
sitä kautta oli ihana lukea sängyssä ne 100 onnittelua ja viestiä:)
Onko kaikki tylsistyneet äidit sektiopotilaita, vauvalla jotain häikkää, tms. että joudutte väkisin sinne sairaalaan jäämään ikävystymään? Miksi ette lähde kotiin?
taitaa olla nyt kulttuurierosta kyse: Jotkus surffaavat vain isolla pöytäkoneella kotona eivätkä tule ajatelleeksi iPhoneja ja miniläppäreitä.
Vaikeahan se on ymmärtää kännykän näppäryyttä netin suhteen, jos on tapana aloittaa surffailu modeemin käynnistämisellä :)
Kai ap sentää kännyä käyttää vai soititko vauvauutiset sukulaisille vasta kotoa lankapuhelimella? Vai laitoiko miehesi kaikille faxin?
vauvalla oli keltaisuutta, joten oltiin synnärillä nelkjä päivää. Ekan lapsen kohdalla oli pakko olla kolme päivää, se oli minimi ihan tavallisessa tilanteessa.
En tiedä, onko kaikkialla näin.
Onko kaikki tylsistyneet äidit sektiopotilaita, vauvalla jotain häikkää, tms. että joudutte väkisin sinne sairaalaan jäämään ikävystymään? Miksi ette lähde kotiin?
tutuille vauvasta kertominen ole tylsyydestä kiinni. Eikö ole ihan tavallista kertoa kaikille, kun vauva syntyy? jotkut laittaa tekstarin ja jotkut soittelee. Jotkut kertoo sitten netin kautta.
Vai missä vaiheessa on ok kertoa vauvasta muille?
joillain synnärillä parempaakin tekemistä kuin kertoa muille vauvauutisia. Vielä kun tietäisi, mitä tämä muu tekeminen on niinkin virikkeellisessä paikassa :)
Suurin osa ei tosiaan pääse heti kotiin, vaikka kaikki olisi ihan hyvinkin. Yleensä siinä menee se pari-kolme päivää. Itselläni ei ollut nettiä, mutta se olisi ollut tosi hyvä, jouduin tyytymään tekstailuun ja naistenlehtiin.
tutuille vauvasta kertominen ole tylsyydestä kiinni. Eikö ole ihan tavallista kertoa kaikille, kun vauva syntyy? jotkut laittaa tekstarin ja jotkut soittelee. Jotkut kertoo sitten netin kautta.
Vai missä vaiheessa on ok kertoa vauvasta muille?
yksi oli käskenyt kaverinsa käydä ilmoittamassa hänen seinällään että on nyt synnyttämässä.Kotiuduttuaan latasi n50 kuvaa kattaen portatiivilla? istumisesta siihen kun hänelle laitettiin epiduraalia :D Ei sentään värkistä laittanut kuvaa ;DD
Toinen päivitteli paljonko on auennut ja missä ajassa. 20min lapsen syntymästä oli jo ilmotus että tyttö tuli :DD
tuo käy niin näppärästi nykyisin. Kivahan se on, kun on vauvasta niin innoissaan, vai meinaako nyt joku, että ei rakasta lapsiaan kun heti ovat fb:ssä :D