+++Ensikoiden torstai!!+++
Kommentit (43)
Eipä pitkään jaksa keskittyä muuhun! =) No, pieni tauko tekee poikaa...
Pepsi: Toivottavasti simpat löytää oikean osoitteen!!! Luulis nyt ettei se niin vaikeeta voi olla! =)
Diotima: Jänskäilen mukana! Voi että, kunpa nyt tärppäis! bd bd bd!!!
PauliNea: Iiiik!!!! Sullahan on todella piinaavat päivät! Kyllä nyt kuulostaa mun korviin niin lupaavalta, ettei tosikaan! Sullahan on jo niin paljon selkeitä oireita, et jo on kumma jos toi ei oo nyt SITÄ!!!! bd bd bd!!!!
Tuli kuulkaas naiset sellanen mieleeni kun kuulin että Multitabsit ois aikamoista myrkkyä vatsalle... Niin mietin vaan et onko muut tällasesta kuulleet? Ite syön Multivitaa, onko sama juttu? Aattelin ku mulla toi vatsa on jo valmiiksi niin huonossa kunnossa, etten ehdoin tahdoin sen tilaa enää haluis pahentaa... On se kumma ettei tollasista asioista site varoteta! Tuttuni oli tästä asiasta parilta lääkäritutultaan kuullut... Kertokaahan omia kokemuksia!
Diotima,mulla menossa kp25/24-28,enkä ole uskaltanut mennä vessaan...pelkään tätiä!
Naksu:en ole kuullut,että MultiTabs olis vatsalle myrkkyä.Tarkoitatko,että se ärsyttäisi vatsan limakalvoa?Itse olen tässä kierrossa syönyt MultiTabs special 2+:aa,josko helpottais raskautumista.Jos raskaaksi tulen,niin lopetan pillereiden popsimisen siihen paikkaa,koska rauta ei tee hyvää alkuraskaudessa:vasta sitten kun Hb laskee liian alas.
Mun mielestä noi monivitamiinit on aika saman sisältöisiä kaikki,joten ei kait väliä,mitä käyttää.Oletko joutunut paljon syömään kipulääkkeitä,niihin Fys-vaivoihin?Kysäse apteekista,mitä vatsaa suojaavaa lääkettä voisit syödä,sellasta,mitä voi ottaa myös raskaana ollessa.!? ;)En edes tiedä,onko sinulla vaivoja ja silti tällasia pulisen...sorry...
Q; tulehan kertomaan, mitä siellä väestöliitossa tapahtui! *jännää*
PauliNea ja Diotima; tsemppiä piinailuun!
Oon@, kiva, että oot kohtalotoveri...heitän luget nurkkaan, niin piinailen sun kanssa yhdessä seuraavan kerran!
+++++++tuulia ensikoille!
-mooli
Nii just sitä vatsan limakalvojen ärsytystä tarkotin. Mun vatsani tila on siis sellanen, että sairastan refluksitautia sekä barrettin ruokatorvea. En jaksa tarkemmin selitellä, mutta limakalvot on jo valmiiksi heikossa kunnossa ja ruokatorven ja mahalaukun välinen portti on toooosi suuri eli tavara pääsee virtaamaan ylös melkolailla vapaasti mahalaukusta. Mahahapot siis syövyttävät myös mun ruokatorveani... Onpa varmaan selkeetä! =) No, kuitenkin, vatsa on heikossa kunnossa. Noihin olkapään vaivoihin en siis voi syödä mitään tulehduskipulääkettä tai muuta mikä auttais asiaan, eli fysioterapia on ainoa hoitokeino. Siks mietin vaan et pitää varmaan kysyy lääkäriltä voinko ylipäätään syödä noita monivitamiinivalmisteita... Toisaalta sellaset poretabletit vois olla hellempiä vatsalle... Mene ja tiedä! Ärsyttää vaan jatkuvasti olla soittelemassa sille mun lekurille, pitää mua varmaan ihan vajaana! =) Että tällasta! Kiitos sulle PauliNea kiinnostuksesta!!!
Voi pee mooli ja Oon@!!!!Miksei niitä lussia tuu?!Lohtuhaleja teille!!!!
Peukutuksia PauliNealle ja oisko ollu Diotimakin joka piinaili!!!!!!
Tänneppä ei ihmeempiä,en nyt tiiä joko ovis on tapahtunu,mulla tuli niin ihmeen vähän limaa nyt,että en tiiä jos jotai vialla.No simppoja pitäs ainakin olla asemissa nyt.Jos viel tänään tai huomenna varmistelis.Sitä mäkin oon aatellu että onko se tosiaan nii vaikeeta niitten siimahäntien löytää oikeeseen osotteeseen ku kellää ei tunnu tärppäävän?Pitää laittaa osotetarra mukaan tonne ni jospa sitten älyäisvät mihi suuntaan täytyy porhaltaa!!!!
Tulee mietittyy jo etukäteen sitä jos menkat taas alkaa.Ku toivo hiipuu kierto kierrolta......rupee jo jännittää et missä vika ...:(
Kirpsakkaa torstaita enskarikamut!!!!
-pepsimax12/25...wauu...
että Heinäsirkoissa on jo 6 plussannutta??Meille kans!!!!!!
Aamusella sen verran koneella ehdin pyörähtää, että huomasin Naksun aloittaneen pinon, mutta sitten tuo aika vierähtikin ja nythän täällä on jo monikin käynyt kertomassa kuulumisiaan.
Q:n käyntiä siellä Väestöliitossa kyllä täälläkin jännätään.
Toivottavasti tuut pikaisesti kertomaan mitä siellä tapahtui.. =)
PauliNealle haluan heittää sellaisen kysymyksen niistä multitabseista, että niissähän nimenomaan lukee että raskaana oleville, imettäville ja raskautta suunnitteleville!?? Niin miksi ne sitten olisivat haitallisia alkuraskaudessa?
Mun eräs tuttavakin söi niitä ihan alkuraskautensa aikana, kun oli väsymystä ja ihan terve nyytti syntyi.. hmm..
..kunhan pohdin vain..
Pahoittelut tädin piinaamille. =(
Missä se PLUSSA luuraa.....???
*koittaa huutaa, jos se plussa-aalto lähtis sen voimasta vyörymään tänne päin*
Niin juu, ja tervetuloa munkin puolesta Ullmaj! =)
Nauttikaahan enskat torstaista, huomenna alkaa viikonloppu!! Jippee!!
Voi, ette arvaakaan, miten hyvin kaikki meni tänään Väestöliitossa! Lääkäri oli todella ystävällinen ja empaattinen, eikä ne opiskelijatkaan meitä häirinnyt, olivat tosi mukavia. Vähän oli sellainen koekaniiniolo, mutta yritin vaan ajatella, että nehän on kohta jo lääkäreitä...
Mutta sitten siihen tärkeimpään: lääkäri sanoi, että [color=magenta]meillä on ihan hyvät mahdollisuudet saada lapsi, jopa
ihan luomukeinoin! :D :D :D ♥[/color]
Jos et jaksa lukea pitkää sepustusta, voit lopettaa tähän. :)
Lääkärin mielestä miehen spermatestin tulosta oli arvosteltu hieman liian jyrkin sanoin. Ei se ihan priimaa ollut, mutta hedelmöityskykyä voisi kohtuudella sanoa vain hieman alentuneeksi, eikä " nämä seikat alentavat huomattavasti hedelmöityskykyä" , niinkun labran tuloksissa luki.
Kuulemma eri labroissa käytetään eri viitearvoja, esim. Felicitaksessa katsotaan, että on normaalia jos 15% siittiöistä on normaalinmuotoisia, Väestöliitossa 10% ja jossain muualla vaan 4%. Ja kauneus on tässäkin tapauksessa katsojan silmässä, nimittäin se, kuinka suuri osa siittiöistä liikkuu milläkin tavalla, katsotaan kuulemma ihan silmämääräisesti. Eli jos yksi ihminen on saanut meillä tulokseksi 41%, joku toinen voisi hyvinkin arvioida saman näytteen ja antaa tulokseksi 50%, joka on se normaalin raja-arvo. Eli aikasta häilyväistä tuntuu olevan, ja kun sperman laatukin vaihtelee hyvin paljon eri päivinä kuulemma...
Kaikenkaikkiaan lääkäri oli siis sitä mieltä, että miesressukkani jätetään toistaiseksi rauhaan, ja keskitytään siihen, että mulla kierrot on tosiaan aivan päin p:tä! Lääkäri totesi suoraan, että ei tämmösessä kierrossa oikein kannata edes noilla ovistesteillä testata, kun voi näyttää plussaa vähän milloin sattuu, en nyt muista mitä kaikkia syitä siihen oli. Multa otetaan kyllä taas vaikka mitä verikokeita ja arvoja ens kierron alussa, joten kai se siihen liittyy.
Ultrassa näkyi yksi isohko follikkeli ja limakalvo oli " oikein hyvä keskikierron limakalvo" . Maanantaina meen uudestaan ultraan, jotta nähdään, onko se follikkeli lähtenyt kasvamaan ja voidaan arvioida, ovuloinko mahdollisesti ollenkaan. Eli kyllä noi mun muutaman päivän takaiset ovistestiplussa ja suhteellisen runsas valkovuoto ja hormoonijumputukset oli taas huijausta. Mutta onneksi lääkäri totesi, että ihan voi olla vaikka mitä jumputuksia ja oireita, kun näin hullusti menee kierrot, joten siitäs kuuli nyt mieskin, joka on varmaan epäillyt mua jo hurahtaneeksi!
Ensi kierrosta lähtien sitten olen dopaaja, kun mulle määrättiin Clomit avuksi ovulointia varten. Hihkaisin onnesta, kun lääkäri sanoi, että jos yritettäsi vaikka saada se kierto n. 4 viikon pituiseksi, ettei aina tarttis kahta kuukautta odottaa! :D Ja ens kierrossa myös samalla seurataan ultralla sitä ovulaatiota ja kokeillaan inseminaatiota. Samalla saadaan mieheltä siis toinen spermanäyte, ja voidaan vertailla eri päivien tuloksia, että millaista tavaraa se oikein onkaan. Luomustikin kuitenkin siis voisi meillä onnistua ehkä, jos saadaan munasolu ensin irtoamaan.
Lääkäri oli mun mielestä kovinkin positiivinen meidän vauvahaaveiden suhteen, tietysti tietyin varauksin, että jos nyt sitten sattuukin niin, että tutkimusten edetessä tulee uusia asioita ja että tästä tuleekin usean vuoden keikka... Mutta meiltä ainakin iso kivi vierähti sydämeltä! Käytiin Cafe Picnicissä varhaisella lounaalla ja tuntuu, että elämä taas hymyilee!
Onnesta soikeana -Q-
Ja ihana sepustus:=) Miehellekin varmaan tosi rohkaisevaa!!!! Voi, miten jyrkästi ne jotkut voivatkaan noita tuloksia tulkita!!!!!Mutta ihanaa, sä " saat" normaalin mittaset kierrot - ihana lekuri teillä!!!
Oikein paljon nyt vaan onnea yritykseen!!!
-mooli
Viestisi kuulosti niin toiveita herättävältä ja positiiviselta! =)
Todellakin hienoa, että teillä on alkanu pyörät pyörimään ja tiedä häntä vaikka se plussa tulisikin sieltä varsin nopeasti, kun on hieman avitustakin.
Pakko vähä halia *ojentelee käsiään halaukseen*.
-viivi-
viivi99:
PauliNealle haluan heittää sellaisen kysymyksen niistä multitabseista, että niissähän nimenomaan lukee että raskaana oleville, imettäville ja raskautta suunnitteleville!?? Niin miksi ne sitten olisivat haitallisia alkuraskaudessa?
Mun eräs tuttavakin söi niitä ihan alkuraskautensa aikana, kun oli väsymystä ja ihan terve nyytti syntyi.. hmm..
..kunhan pohdin vain..
Kyllä munkin mielestä noita Multitabs special 2+ -tabuja voi syödä raskauden aikana, apteekissakin niin sanoivat. Kokeilepa googlata toi, niin löydät ton valmisteen esittelysivun.
Kun sä PauliNea oireista päätellen olet aloittamassa sitä mahtavaa plussa-aaltoa, niin kysypäs sitten vaikka joltain asiantuntijalta noista tableteista ja kerro meille muillekin! Perästä tullaan! :) Pluusaonnea +++++++++++bdbdbdbdbdbdbd+++++++++
-Q-
Viivi,samaa minä pohdin,että niitä just suositellaan raskaana oleville..No,kun olen lueskellut,opiskellut ja kertaillut naisen anatomiaa ja raskaaksi tulemista,niin...jotkut koulukunnat puhuvat raudasta niin,että jos sitä on äidin elimistössä liikaa (mikä on liikaa),niin se voisi aiheuttaa sikiön verenkierrolle hallaa...korjatkaa jos olen väärässä...siksi joskus useampien keskenmenojen jälkeen aloitetaan pikku-Disperin,minkä tarkoitus olisi kai laskea sekä äidin että sikiön verenhyytymistaipumusta,eli ei tulisi tukoksia sikiön verenkiertoon,eikä tulisi keskenmenoja.No toiset ei tähän usko eikä luota...
Siispä minä luotan terveelliseen ravintoon raudan,vitamiinien ja hivenaineiden suhteen...(mun terveellinen ruoka sisältää myös suklaata ja hampurilaisia ;) ).Sen tiedän,että toisen raskauskolmanneksen alussa hemoglobiinin pitää laskea ihan fysiologisista syistä,jotta raskaudessa olisi kaikki kunnossa.Monesti kohta tämän jälkeen äideille suositellaan rautaa,koska hb laskee liian alas...
Eli foolihapon takia nyt syön vitamiinilisää..
Jep,olen alalla,jos joku sitä jo epäilee....ei siitä enempää,jooko...?
Naksu,nyt muistan sinun tarinasi.Anteeksi,kun en heti muistanut.Voit olla oikeassa,että kaikki ' ylimääräinen' ärsyttää sun mahaa kakasinverroin enemmän kuin meidän muiden.Ja lääkärit ovat sinua varten,joten soita ihmeessä ja kysy.+++säteitä+++
...olen niin hidas kirjoittamaan,kun vielä jään aina mietiskelemäänkin siinä samalla...
Q!!!!!Ihania uutisia!!!!!!! ;) :) Paljon onnea onnea hyvistä uutisista!!!!!
Ja vielä...uskon samoin kuin te,että kyllä niitä vitamiinieja voi turvallisin mielin syödä ja rautaa silloin,kun siihen on tarvis!Itse ainakin syön...no raskaaksi en ole tullut...vielä... ;)
Palaan illalla!Kivaa päivää kaikille!Mustikkapiirakka palaa uuniin!!!
Voi että ku tuli ihana olo tota sun sepustusta lukiessa! Hienoa että homma on hoidossa! Nyt tuli ihan sellanen olo että taidat olla sinä joka oot jos et muuta niin ainaski kärkipäässä meidän plussa-aallossa!!!!! Ei voi muuta sanoo ku onnea paljon hienoista uutisista!!!!
PauliNea: Tänne sitä mustikkapiirakkaa ja heti!!!! =) Vesi herahti kielelle!!!
...kuulostaa ihan järkevältä tuo sun tietosi raudasta ym. =)
mmm.. mustikkapiirakkaa.. tännekin kelpaisi! Nam
Mä oon pitänyt vähän taukoa täältä, kun saatiin muutama viikko sitten vähän kurjempia uutisia spermatestistä. Nyt kun on asiaa kerinnyt sulatella, on jo vähän parempi fiilis.
Me vietiin siis näyte Väestöliittoon, vaikka vuosi tulee täyteen tuolla helmikuun paikkeilla. Mutta haluttiin viedä, ettei sitten epätietoisuus kaivelisi mieltä. Ja meillä kun on todella pitkään käytetty pelkkää keskeytettyä yhdyntää " ehkäisynä" , eikä oo " vahinkoa" tullut. Näytteen lausunnossa luki, että hedelmöityskyky on " jonkin verran alentunut" :( Me oltiin tosi murheellisia ja itkettiin, koska oli järkytys saada normaalista poikkeavat tulokset. No, seuraavana päivänä soitin sitten omalle gynelleni ja kyselin hänen mielipidettään tuloksista. Ja gyne sanoi, ettei ne niin huonoilta hänen mielestään kuulosta. Meillä oli ongelmaa liikkuvuudessa, nopeasti eteneviä ei ole, hitaita on 45%. Eli noin 5 prosenttia alentunut toi liikkuvuus, mutta ei tietenkään oo hyvä juttu, ettei oo nopeasti eteneviä lainkaan. Kokonaismäärä oli ihan hyvä, mutta tiheys jäi jonkin verran alle viitearvojen. Ja normaaleja on 9%, kun 15% tarvis olla...No, gyne sanoi, että uskoo ihan hyvin vielä luomumahdollisuuteen, kun vuosi ei oo täynnä. Mutta mä en itse oikein usko, koska mulla vielä on noita tiputteluja ja kun simpat ei oo kovin hyvät. Mä täällä valmistaudun inseminaatioon, ettei tulis sitten hirveenä järkytyksenä..
Millaiset tulokset Quiero teillä oli?
mä oon ihan uusi täällä..ensimmäistä lasta yritetään.syyskuusta asti vasta yritetty, mutta malttamaton olo on silti.talvi tulee,lumi on peittäny ihan ton maan.mut ois ihana saada tääl jutella muiden kans.jotka yrittää lasta. Mun kaveripiirissä kun ei vielä oikein lapsia ole, niin ei o ketään, jonka kans näist jutuist pälpättää.. mut juu tällasta :)
justagirl:
Meillä oli ongelmaa liikkuvuudessa, nopeasti eteneviä ei ole, hitaita on 45%. Eli noin 5 prosenttia alentunut toi liikkuvuus, mutta ei tietenkään oo hyvä juttu, ettei oo nopeasti eteneviä lainkaan. Kokonaismäärä oli ihan hyvä, mutta tiheys jäi jonkin verran alle viitearvojen. Ja normaaleja on 9%, kun 15% tarvis olla...
Luithan siis ton mun pitkän viestin siitä, miten suhteellista toi tulosten tulkitseminen on? Älä siis vielä turhaan vaivu epätoivoon! Meillä vielä huonommat tulokset kuin teillä, joten kyllä me tästä vielä noustaan ja porhalletaan plussa-aallon kärkipäähän, eikös vaan?
Meillä siis suoraan eteenpäin liikkuvia simppoja (a) kans vaan 1%, kierteleviä ja kaartelevia (b) 40%, joten kun viite arvot on joko a>25% tai a+b=50% niin meilläkin jäi jonkin verran ton jälkimmäisen tapauksen alle, ensimmäisestä puhumattakaan! Kokonaismäärä ja tiheys hyvä, mutta normaalinmuotoisia vaan 6%. Normaalejakin näytteessä oli siis kuitenkin yli 8 miljoonaa, joten kun yksikin niistä riittäisi hedelmöitykseen, niin nyt täytyy sitten vaan uskoa ja toivoa, että se kohtaisi kaverinsa eli munasolun oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa :)
Tsemppiä ja ((((lämpimiä halauksia)))) sulle kohtalotoveri!
-Q-
[color=magenta]Kiitos taas kun olette niin kannustavia! Mitä tekisinkään ilman teitä kultaisia Enskareita?[/color]
[color=darkorchid]Tervetuloa joukkoomme laralei! ♥[/color] (meniköhän nimi sinne päinkään?)
Ja kyllä se PauliNean mustikkapiirakka kelpais tähänkin osoitteeseen :)
no nyt vihdoin poistun täältä tilkitsemään ikkunoita, kun meinaa tuo talvi änkeä kaikista luukuista ihan sisään asti. Melkein on yhtä kylmäkiskoinen kuin kaikkien inhoama täti...
-Q-
Totesin oviksen tikuttamalla eli sain 2 viivaa testiin ja siitä parin pv:n kuluttua nousi lämmöt. Mä en (valitettavasti) noista limoista tai kivuista ovista tunnista. Tikutus on ainoo konsti ennakoida, muuten voin vain jälkeenpäin todeta tosta tissien kipeytymisestä ja lämmöistä.
Toivotaan, että nää meidän oireet on sitä itseään! Mikä kp sulla onkaan menossa? Koska meinaat testata, jos tätiä ei kuulu? Mä ajattelin, että en testaa ainakaan ennen ensi viikon keskiviikkoa, jolloin päivää yli 2 vkoa oviksesta. Jos täti ei siis oo tullut häiritsemään! Tai yritän sinnitelllä pidemmällekin, jos pystyn. Se negan testaaminen on niin
v-mäistä!
++++++++++++++++++++++onnea Enskarit!!!!!!!!