+++Ensikoiden torstai!!+++
Kommentit (43)
mä muuten ajattelin, että tässä kierrossa en tikuta ovista ollenkaan - on sit milloin on. Ja touhuillaan miehen kanssa milloin touhuillaan - oliko se PauliNean gyne, joka oli sanonut, että jos simpat on ookoo, riittää ihan hyvin, että esim. lauantaina ja keskiviikkona touhuaa. Mä oon niiiiiiiiiiiiin väsynyt yrittämiseen, että haluan vähän relata siitä.Liityn sit plussa-aaltoon mukaan:=)
-mooli
ihanaa kun tääl saa näin kivan vastaanoton :) syyslomaa täs vietän ja uuden tietsikan kimpussa vähän välii.on tää niin kiva ku vihdoinki saatiin netti,tuun varmaan riippuvaiseks täst palstast.mut eipä haittaa.
aurinko meni pilveen..aattelin koht lähtä pienelle lenkille,ku on niin kiva ilma.tosin aika kylmä..
Kokonaisen eilisen päivän olin täältä pois, olin koulutuksessa ja sit illan menossa. Kivan pinon ootte saanu tälle päivälle jo!!!
Mooli ja Oona: pahoittelut tädistä!!! Ymmärrän moolin ajatuksen välillä vähän henkisesti huilata tästä vauvantekorumbasta.. Ja voihan se omalla painollaankin alkunsa saada. Rutistus ja iloista mieltä!!
Q: tosi kiva kun saitte hyviä ja rohkaisevia uutisia!! Jospa niitä tulee jatkossa lisää ++++ :)
Diotima; peukkuja, että olivat kiinnittymiskipuja...
Ja PauliNealla kuulostaa tosi hyvältä!
Naksu: En oo vitamiineistä kuullut, itsekin niitä kyllä syön, myös sen foolihapon takia, kun sitä vauvatouhuihin joku suositteli.
Mä testasin tiistaina toisen negan :( kp nyt vissiin jo *laskee* 36/28-30. Mahan nippailut on loppu, olo oireeton. En tiedä yhtään mitä pitäisi ajatella.. Ja eikös se moolin gyne ollut tyrmänny plussa-ajatukset jos negan testannu. :( Ei kovin hyvä mieli kyllä oo....
Tervetuloa tyttöset mustikkapiirakalle!!!!Olispa kiva istahtaa oikein kasvotusten ja jutskata....oisko aihetta joskus.......vaikka kokoontua...?
Justagirl:luulempa,et aikas moni mies masentuisi,jos saisi eteen simppatestien tulokset.Meilläkin siis menossa jo 7.yrityskierto ja mies 40 v eikä yhtään plussaa takana.Joten olen varma,et ei munkaan miehen testi priima ole!Älä siis masennu vaan luomuvauvaa yritätte niin kuin tähänkin asti.Noi Q:n uutisetkin on niin toivoa antavia,et kyllä tässä itsekin taas jaksaa masentumatta yrittää.
Jonnelille pahoittelut tädistä!! :( ja Marinda:pahoittelut negasta,mut onhan vielä toivoa,onhan...ovis myöhempään kuin luulit...?
Moolin kanssa samoilla ajatuksilla olen.Tämä joka kuukautinen toivominen ja uuteen piinaviikkoon lataaminen vie voimia.Seksistä on kadonnut spontanius.Oman kropan oireiden kuunteleminen oviksestä lähtien alkaa jo tympiä!Haluun tavallisen elämäni takaisin!!!!
Kuten huomaatte,niin taas olen toivottomapi ja tätiä odottelen.Nyt nämä kropan oireet ovat samoja kuin ennen tätiä,joten...taas turuttaa,joten täti mulle on tulossa eikä mitään muuta...lämpö sentään vielä koholla...mut silti toiveet tästäkin kierrosta nollilla... :(
Tervetuloa joukkoon mukavaan Laralei!
++++++enskoille++++++
nyt mie onnistuin hävittämään pitkät pätkät hyviä juttuja.. en kyllä jaks auudestaan kirjoittaa kaikkea..
Q:lle piti sanoa että ONNITTELUT!!! liityn kanssasi iloitsemaan upeista uutisista! itsekkin olen vielä aivan ekstaasissa omista hyvistä uutisista :) tämä päivä onki menny aivan vain miettiessä että ensi syksynä meilläkin on oma nyytti jos kaikki menee hyvin :)
ja siitä puheen ollen, aurora, mekin alamme rakentamaan ensi kesänä ja ilmeisesti ollaan (toivottavsti..) raskaana viimosia aikoja silloin.. saa nähdä mitä siitä tulee.. :)
niin ja tämä minun pco ei ole oireillu ainakaan tiettävästi, en ainakaan yhtään osannut sitä epäillä ja siksi se tuliki vähä yllätyksenä...
mutta mieli on nyt katossa kun sai reippaat lääkitykset ja komennon labraan 3:n viikon kuluttua kun katsotaaan onko jotku arvot nousseet (siis olenko ovuloinu..), ja sitten kovasti taas piinaillaan. nyt olen aloittanut myös aamulämmön mittaamiset ja aion myös tikuttaa " oikeilla päivillä" ovista. hauska kun lääkäri määräsi " perhe-elämää" kp:lle 12-16 :) oli kyllä ilo käydä sillä tohtorilla :) (eka käynti hänellä..)
no mutta näin sitten kohti viikonloppua. kovasti ++++++tuulia ja tädin karkottajille jaksamisia :) yritän itsekkin vielä eukkoa häätää..
fio, kp5 (eka clomipäivä :))
Johan ootte plikat olleet kerkeeväisiä tällekin päivälle :) ! Ihania nää meidän pinot.
Q: Hieno homma! Kuulostaa tosi lupaavalta ja kiva kuulla, että käynti oli kaikinpuolin onnistunut! On ihanaa, että joku ottaa oikein asiakseen ja tekee jonkinlaista suunnitelmaa miten edetään.
Mooli ja Oon@: käskekää se tätskä nyt pian pois kimpustanne! Perhana kun tuli sotkemaan hyvät suunnitelmat! Ja sanokaa sille, että ei sitten tartte lähtee suotta tulemaan tännepäin. Ei ole tervetullut!
Laralei: Tervetuloa, tää on ihan ykkösporukka! ;)
Täällä sitä vielä kärvistellään, kp 27/28-32. Olo on mitä normaalein, ei minkäänlaista outoa tunnetta, nippailuja tai aristeluja. Huomenna varmaan viimeistään alkaa tätiennakot, ja eiköhän se mokoma tänne kaarra viimeistään viikonloppuna. (Ellei sitten Mooli tai Oon@ yrittäis sitä kovasti estää...) Oon kyllä valmistautunut henkisesti aloittamaan taas uuden kierron, koska en jaksa uskoa tärppäämiseen. Mutta katsellaan...
Kuka sitä mustikkapiirakkaa teki? Jos on vielä jäljellä ni tännekin kelpaisi :) Voisin aloittaa jo lohtusyömisen menkkojen esioireena...
Kiukuttaa, olo todella räjähdys altis... Aika malttamattona täällä plussa uutisia odottelen, niin teiltä, kuin itseltäni... Testaamaan vasta 6.11. :P
Vaan tuntuu että ei se ole tärpänny vielä :(
Tännehän oli kertyny taas oikeen läjien läjä:) Voi hitsi kun täti on hyökänny niin monelle kylään:/ ..mut siitähän alkaa taas uus yritys ja mahdollisuus:)
Mulla nyt kp 37/29-30..tuossa viimeksi valittelin että oireet on kadonnu mutta nyt on taas nippaillu mahaa, tänään ku nousin autosta kantamusteni kans niin vihlas ihan kunnolla tuolta vasemmalta puolelta..no lauantaina se selviää..voi kun plussais *huokaus* :)
Ihanaa, huomenna on perjantai..me kun ei miehen kanssa kumpikaan käydä baareissa/ käytetä alkoholia niin on otettu tavaks käydä aina vkloppuna syömässä tai elokuvissa ym..huomenna illalla ois tarkotus mennä italialaiseen,nam! Jotenki pitää tuo duuniviikko nollata ja tuo tapa sopii meille..tuli nuorena rällättyä vähän liikaa tuon viinan kans ja sama juttu on miehellä..
Tulipa tuosta jonkun mutkan kautta mieleen semmonen juttu että tiedättekö miten pitkän vauvakuumeen tuloksena ootte itse saaneet alkunne? tai missä tilanteessa ym.? vai ootteko ylipäätään tuommosia iljenny porukoilta udella;)
Meikäläinen on kuulemma pistetty alulle liki 10v yrityksen jälkeen pikkujoulujen jatkoilla hirmusessa humalassa:D
Mies sai alkunsa samalla viikolla, myös pikkujoulujen seurauksena, samassa kaupungissa yhdenyönjutusta..luultavasti oli kuitenki eri bileet kyseessä:D Mutta meiän molempien la oli samana päivänä!
Pitäkäähän kanssatoverit peukkuja mun plussan puolesta lauantai aamuna:)
*puhaltaa plussatuiverruksen liikkeelle*
plussaonnee piinailijoille - QueenBzzz, lauantainako testaat??*jännää*
Ja marinda, mikä se sun tilanne on?
mooli on nyt väsy ja lähtee hampipesulle...:=)
QueenBzZ: Mä tiiän sen verran,et meiän äippä oli saanu keskenmenon ennen minuu (oon esikoinen) ja sit vaa oli yritetty äkkiä uudestaan.ja ite laskeskelin,et joskus tammikuisena pakkaspäivänä mut on ilmeisesti alulle pantu. :)
juu-u..jäi se lenkkikin väliin,mitä tos aikasemmin suunnittelin,ku mentii vaihtaa autoon talvirenkaat..no ehkä sit huomenna :)
nii piti kysyy,et pystynks mä jotenki lisätä itteni tonne nimilistaa??
Voi että, sullakin on sitte jännät paikat!!!! Pidän kovasti peukkuja lauantaille!!!
Oon kyllä utelemattakin kuullu miten on alulle " pantu" ... =) Hyi kauheeta! Noh, äiti on vaan niin innoissaan aina kertonut, miten ne oli iskän kanssa jo useita vuosia yrittäneet saada vauvan... Kaks isosiskoo mulla tosin on ja toisen kanssa on sama isä. Mun kohdalla ei kuitenkaan ollu tärpänny niin helposti. Sitte porukat oli päättäny ottaa vähän välimatkaa vauvastressiin ja lähteneet Kreetalle. Isosiskot oli tehneet tulitikkurasiaan pienen vauvan, peiton ja kaikki. Onnea tuomaan siis... Sitten sillä Kreetan reissulla olin minä saanut alkuni. Kun porukat oli kertonu siskoille että vauva on tulossa, oli ne sanonu että paras olla poika, muuten myyvät sen torilla! No, toistaseks oon välttyny " orjakaupalta" ! =) Äiti on niin liikuttava näky aina ku kertoo tota tarinaa...
Mutta arvatkaas oliko juorut lähteny meijän perheessä liikkeelle ku tossa elokuun alussa lähdettiin miehen kanssa Kreetalle! Iskäki oli äitille todennu että mahtaako olla vauvantekoloma kyseessä! Ja isä on aika juro suomalainen miäs! Ei tosin oltu näillä asioilla vielä sillon..
Tällanen tarina jos jotain kiinnostaa...
laralei:
nii piti kysyy,et pystynks mä jotenki lisätä itteni tonne nimilistaa??
Vastaat vaan normaalisti siihen viestiin ja kirjottelet omat tietosi, niin mä päivitän listan vaikka huomenna.
Olikos Ull-maij jo listassa? Nostan sen teitä varten taas ylemmäs.
Mulla ei ole hajun palaa siitä, miten olen saanut alkuni ja kauanko oli yritetty... Joulun taikaa ollut kuitenkin ilmeisesti pelissä, kun olen syksyn lapsi :)
Öitä!
-Q-
Jo taas on pari viikkoa vierähtäny viime visiitistäni, mutta olimme viime viikon etelässä rentoutumassa.
Oon käyny juttujanne aina välillä lukemassa kunhan vaan on ollu aikaa.
Tädin pahoittelut sen luuskan vierailusta, tänne se paukkas viime torstaina kesken reissun ja pakkas laukkunsa vasta tiistaina lopullisesti.
Joten nyt mennään sitten taas ihan alkupäivillä kp8/25-30. Kylvöt ovat päässeet jo käyntiin vaikka mitään en oikeestaan uskokkaan(näyttihän sen jo viime kierron jtp- ja jp-taktiikka ja ne muut 18 kiertoa) mutta vielä se tuntuu mukvalta eikä puuduttavalta(mies ei oviksen ajankohdista tiedä, eikä tarttekkaan) joten pitää yrittää vielä kun se maistuu.
Q oli saanu mukavia uutisia lääkäriltä ja lääkärikäynti oli muutenkin onnistunut, kyllä se siitä kun asiat lähtevät rullaamaan tiedä vaikka jo kohta ilmottaisit plussasta!
Antaa tuommoinen viesti ja tarina itellekin vähän uskoa parempaan, meillä vaan mies ei suostu meneen testeihin koska uskoo olevansa kyvytön saamaan lapsia.
Joku siellä piinaili ja oli lauantaina plussaamassa(anteeks nikit unohtuu).
Joku myös kyseli omasta alkuunsaannista. Sen verran tiedän, että ennen minua oli äidilläni yksi keskenmeno(olen esikoinen), mutta sen jälkeen aika nopeasti olen saanut alun ja se on tapahtunut toukokuun tietämillä. Veljeni on ns. kierukka lapsi, mutta jo puhetta ollut toisesta äiti ollut menossa poistattaan kierukkaan kun jo veljeni oli saanut alkunsa(kierukka oli jotenkin edellisellä gynekäynnillä siirtyny pois paikoiltaan) ja siskoni on myös lähtenyt nopeasti aluilleen.
Mieheni on myös lähtenyt heti kun on suunnitelti aluilleen kuten siskonsakin ja nuorin sisko on tullut matkalla kun pillerit oli unohtunu kotiin ja jäänyt ottamati.
Joten geenit pitäisi vanhemmilta olla hyvät, mutta eipä vaan ole meillä toiminut...
Tässä vähän näitä kuulumisiani, nyt pakko mennä nukkuun jotta pääsee aamulla ylös ja töihin.
Lumista ja talvista syksyä kaikille ja tuokoon talven kylmät illat niitä kauniita viivoja jokaisen tikkuun!
Ekaa kertaa ekana täällä!! Tai toivottavasti en missannut pinoa, yritin kyllä tihrustaa enkä teitä täältä vielä löytäny...
Mitäs enskoille kuuluu näin talvitorstaina? Täällä ainakin lunta maassa ja pikkupakkasta, kunpa pysyis pitkään! Vaan taitaa tuo plussan puolelle heittää, ainakin säätietojen perusteella...
Voi Oona, älähän luovuta! Uutta yritystä vaan, kyllä se sieltä se plussa tulee!!!
Omassa navassa ei sitten niin mitään ihmeellistä, ovista ei vielä näy eikä kuulu (kp 11/26-33???), mutta vatsan sivuilta vihloo vähän väliä... Tiedä sitten mitä siellä tapahtuu... Greippimehua oon juonut niin paljon kun vaan suinkin kykenen eli n. lasi/pvä, mikä on jo riemuvoitto sinänsä kun en kyseisestä tavarasta pidä! Nii ja helokkikapseleita popsin, tahtovat vaan aina jäädä kurkkuun kiinni! Kamalan tahmeita mollukoita...
Nyt alan tekeen esseetä (yäk!), joten pirtsakkaa torstaita kaikille! ja tietysti +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
++++++++++++++++++++++++++!!!!!
Jäikin eilen tuo pinoutuminen kokonaan väliin, kun kiirettä piti. Nyt näyttäisi tahti hieman rauhoittuneen!
Ihan ekaksi tervetuloa Ull-Maij mukavaan joukkoon! Täällä tosiaan odotellaan plussa-aaltoa alkavaksi.
Olen kyllä ihmetellyt, että miten on tilastollisesti mahdollista, ettei muka kukaan saa sitä plussaa (ainakaan kestävää) aikaiseksi? No sittenpähän rysäytetään varmaan kaikki kerralla! :)
Pepsi: toivotaan, että simpat viilettivät suoraan munikseen, joka on nyt matkalla kiinnittymään kohtuun!
Fiorella: varmaan helpottavaa, kun jotain todettu ja hoitokin alkaa! Mullakin epäiltiin pco:ta, mutta ei sit ihan kriteerit täyttyneetkään, mikä tavallaan oli pettymys. Oisin toivonut tälle epäsäännöllisyydelle jotain selitystä! Onnea vaan! Kehoitettiinko sua muuten seurantaultraan kun syöt clomeja? JOskus kesällä täällä oli kova keskustelu siitä aiheesta.
Quiero: tulehan heti kertomaan kuinka kävi lekurissa!
Oon@ ja Mooli: pahoittelut tädistä! Uutta yritystä vaan kehiin!
Miikö vielä piinailee? Entäs Jessica, Marinda ja Jonneli? Olikos vielä muita? Nyt ++++säteitä sinne päin!
Oma tilanne on seuraavanlainen: kp29/26-46, oletettavasti tässä kierrossa 34-35, mikäli ovis oli silloin kun oletin sen olevan. Ensi viikolla siis piinaillaan. Ajoitus ainakin oli hyvä tässä kierrossa. Se mikä on outoa, niin tissit mulla kipeutyi vasta toissapäivänä, kun oletettuun menkkojen alkuun viikko! Aiemmin aina kipeytyneet 2 viikkoa ennen. Mitähän tuo mahtaa tarkoittaa?
Suhtaudun yleensä kriittisesti noihin kiinnittymiskipuihin, mutta viime viikonloppuna kyllä nippaili hassusti oik. alavatsalla ja tietty heti mietin, että oisko sitä! Tosin eikö kiinnittymisen pitäisi tapahtua viikko oviksesta, joten oli vähän aikaista, jos ovis oli viime viikon tiistaina. Tietääkö kukaan noista kiinnittymiskipuasioista?
Päivänjatkoja, ajakaa autoilijat varovaisesti ja kävelijät astelkaa rauhallisesti, ettei tuu haavereita!
D.
Täällä etelässä maa valkoisena ja pari astetta pakkasta:) Sen verran lämmintä ilmaa kuitenkin luvattu viikonlopuksi, että varmaan sulaa lumi pois muutamassa päivässä. Ja toivottavasti sulaisi, sillä meillä talon rakennus alkamassa ja kaivattaisiin vielä muutama lämmin viikko, jotta saisi talon perustukset tehtyä.
Löytyisikö joltain kokemuksia miten rakentaminen odotusaikana tai pienen vauvan kanssa mennyt? Kun tuppaa samaan aikaan olemaan molemmat projektit käynnissä, eikä kummastakaan haaveesta olla luopumassa:))
Naksulle opiskeluintoa!!!!!
Täälläkin lunta sen verran et näkee sitä maassa olevan.En voi mitään,mut mulle tuli heti joulufiilikset!!!Olen auttamattomasti höyrähtänyt jouluun!En kyllä ite kokkaa enkä hirveesti leivo,kun meitä kuitenkin vain kaksi on,mutta siihen joulun tunnelmaan olen niiiin tykästynyt!Onko muita jouluihmisiä Ensikoissä?
Kävin lukemassa eilisen pinon...paljon taas olitte kerinneet!Tervetuloa Ull-Maij!
Queirolle onnea ja jaksamista sinne Väestöliittoon.Ei itkeminen mitään haittaa.Itse olen kanssa tavan itkijä,ja kyllä se aina välillä häiritsee itseäkin,mutta en ole muiden huomannut häiriintyvän,joten älä välitä!Onneksi asiat lähtivät rullaamaan näin vauhdilla ja pääasia,et hoidot pääsee alulle nopeasti!Onnea siis matkaan!!!!!
Fiorellallakin oli isoja uutisia.Lohdutukseksi voin sanoa,että työkaveriystävällä on sama diagnoosi.Ensimmäinen lapsi sai alkunsa toisesta clomikierrosta ja toinen yhtä nopeasti,jotne ei ehkä mene aikaakaan,kun masuasukki on sinun matkassa mukana!!!Nyt vaan tädin hätistät kiireellä pois!++++säteitä sinulle++++
Tekisi mieli kirjoitella muillekin,mut mulle tulee ystävä tänään kylää ja pitäis lähteä hommiin!++++++säteitä kuitenkin teille lähetän++++
Moolille ja Oon@lle pahoittelut tädistä!!!Kerätkää voimia uuteen kiertoon,vaikka tossa vaiheessa tuntuukin tosi pahalta...halauksia ...
Oma napa:olen ihan piinassa!Maanantaina kp22 tuli tuhrua ja kerran kirkasta vuotoa-oli ollutkin koko aikaista jomottelua viikonlopun.Hetkeksi masennuin,kun pelästyin tota kiertojen lyhenemistä joka kuukausi.Mut menkat ei alkanutkaan,ainakaan vielä.Eilen testasin Acon10:llä mut nega se oli (kp24/24-28).Silloin kiiinnitin huomiota pissan kirkkaan keltaiseen(neonkeltaiseen) väriin,joka esiintyy raskausoirelistalla.Joku kuitenkin sanoo,et B-vitamiinikin värjää pissan,jota saan niistä Multitabseista.Tiedä mihin tässä enää luottaa.Mittasin kuumeen illalla ja sain 37,2 enkä luopunutkaan toivosta!Rinnat on tosi kipeät ja raskaat,ei aiemmin ehkä näin kipeet.Nännipihoista en ole varma,siis niiden laajenemisesta.Alamahaa jomottelee hetkittäin,kovastikin:menkkajomotukset eivät mene pois,mutta nämä jomotukset menee.Ja nytkin aamulla oli lämpöä 37,0,joten en varmasti luovuta vielä.Kyllä se täti ehtii vielä tulla.Maanantaihin asti annan sille aikaa,sit testaan kp29-28,jos siis enää tarvii testata.
Tämän viestin kun saan lähtemään,niin täti kurvaa tänne tietenkin vauhdilla.Pessimistiksi täti on opettanut ja aikas nöyräksi....
Mut yritän pitää tädin loitolla....auttakaa mua kiltit enskat!!!!
Diotima:mulla kävi samalla tavalla tässä kierrossa noiden tissikipujen kanssa.Ennen mulla oli oviksen aikaan jo tissit kipeät ja menkkakipuja ja nippailuja toisella puolella munasarjoissa.Tässä kierrossa ovis antoi itsensä ilmi limalla (tuli vähän,mut yleensä mulla ei tule ollenkaan) ja vasemmalla nippaili.Mites sun ovis ilmoitti itsensä?Tissit tuli mullakin kipeeksi vasta noin 5 päivää oviksesta ja kipu senkun kovenee.Itse en tuntenut mitään kiinnittymistä (kiinnittyy hedelmöittymisestä noin 6. päivänä).Vaihtelua siinäkin varmasti on.Itse vasta tajusin,et mun maanantainen vuoto saattoi olla kiinnittymisvuotoa-toivon niin!!Nyt vain jomottelee kohtua ja nippailee vasemmalta munasarjassa ja tissit kipeet ja läpöä.Ei meidän auta muu kuin piinailla ja pudotaan sit korkealta ja kovaa!! ;) Toivottavasti yksikään Enska ei enää putoa!
Diotima: kuulostitpas varmalta. Toivottavasti se kirja siellä kaapin hyllyllä toisi sitä plussaonnea oikein roppakaupalla. =)
Oishan se tosiaankin kiva kirjotella siihen sitten tuntemuksiaan ja muuta sellaista ekaan kertaan liittyvää (siis kun oottaa ensimmäistä kertaa).
Itse olen sen verran taikauskonen, etten oikeen uskalla ostella mitään mikä liittyisi raskautumiseen tai vauvoihin.
Hmm.. tai oonhan mä kyllä tilannu vauvalehteä parisen vuotta (sekin loppuu nyt sitten vuoden alusta)... ettei se vaan oisi syy tähän plussaamattomuuteen..
..joopa joo... ;)
Ulkonahan on aivan mahtava ilma!!
Aurinko paistaa.