Onko 30v liian vanha ollakseen laiha?
"Pitääkö" mielestänne 30 ikävuottaan lähentelevän naisen jo olla normaalipainoinen/pyöreähkö?
Ongelmana tässä se, että juuri kun laihdutus tuntuisi helpolta, pelkään olevani jo liian vanha ja näyttäväni rumalta laihana :P
Mitat 162cm ja 46kg. Ihanin olo olisi 42-43kg painoisena, mutta painoindeksin mukaan olisin aika lailla alipainoinen (BMI 16,0-16,4). Mieheni ei tosin moittinut 43-kiloisena, mutta mutta.. Murehdinko turhaan ja luottaisin vain omaan helppoon olooni riukusäärenä?
Kommentit (14)
Vauva vielä rintamaidolla, joten tässä painossa pysyttelen vielä. Mut jotenkin se vatsamakkaraton olemus on niin ihana. Ei siis haittaisi vaik painaisin enemmänkin, mut paino vaan kerääntyy vatsalle renkaaksi :(
Kääks, näytänköhän siis kauheelta?
Saisit painaa aika paljon enemmänkin että olisit lähelläkään pyöreää.
ollenkaan liikuntaa? Nimittäin voit olla vatsamakkaraton ja kiinteä 15 kiloa painavampanakin mikäli kilot koostuvat lihaksista enemmän kuin läskistä ja se olisi miljoona kertaa terveellisempi ja paremmannäköinen tapa olla ilman makkaroita.
Onko ensimmäinen lapsesi? Ei ne makkarat kuule kaikilta lähde koskaan jos on raskaudessa venynyttä nahkaa eikä läskiä (ei voi olla noilla mitoilla). Koita treenata vatsalihaksia, vois auttaa jos se onkin löysää lihasta.
44kg. Anoreksiaa sairastin. Ja pituutta 157cm. Eli ap:lla on pahasti häiriintynyt kehonkuva. Kannattaisi käydä luuntieheysmittauksessa. Veikkaan että osteoporoosi jo kolkuttelee. Millaise hampaat ap sinulla on?
Kiitos, on minulla itsetunto ;)
Ei ole ensimmäinen lapsi ja urheilen. Vatsalihaksia en ole vielä aloittanut treenaamaan. Otan aika rennosti tän vauva-ajan.
Tiedän kyllä olevani hoikka, mutta kukaan ei ole siitä koskaan maininnut, joten tuskinpa olen anorektisen näköinenkään.
Mutta pointtini tässä aloituksessa on siis tuo IKÄ, ei niinkään tietty kilomäärä.
Alkaako siis 30-vuotiaana olla jo niin "vanha", että olisi syytä vaikka väkisin pysytellä korkeammassa painossa? Edellisten lasten jälkeen olen siis ollut tyytyväinen n.43kiloinen.
Oletteko itse/onko teillä tuttuja riukuja jotka jo iän vuoksi näyttää pahalta?
Huoh, vaikea selittää :)
näytät varmaan nyt jo kamalalta ja nälkiintyneeltä. Tulet näyttämään vielä hirveämmältä kun vanhenet.
Jos taas olet ns. luontaisesti alipainoinen, eli et liho vaikka söisit mitä, niin et näytä edes riutuneelta, olet vaan todella laiha, mutta sulla on silti hyvä iho, aineenvaihdunta toimii, syöt joka päivä paljonkin.
Toi ihanin olo- juttu kyllä viittaisi anoreksiaan.
varmasti olet anorektisen näköinen tuolla kilomäärällä. Veikkaanpa että olet sitä sen verran, että ihmiset eivät kehtaa sitä päin naamaa tulla ihmettelemään, eihän kukaan varmaan syöpäsairaallekaan mene kyselemään, että minkäs takia sulla ei ole hiuksia. On ihan sama minkäikäinen on, sairaalloinen laihuus näyttää aina pahalta.
voit hakea itsellesi apua psykiatrian polilta!Et näytä nyt ymmärtävän että olet sairas
t.psyk.sh
Siis järkyttävää! Toisaalta ettehän ole nähnyt minua.. mutta miksi neuvolassakaan ei sitten ole puututtu vähäiseen painooni? Oonko mä nyt kuolemankielissä?
Syön lasten kanssa aamiaisen, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Lisäksi juon kahvia ja joka ikinen päivä piirakkaa/pullaa. Syön imetysaikana myös lisävälipaloja jottei heikota. Annokseni ovat aivan normaaleja. Ja tänne en siis jaksaisi tällaisia valehdella =)
Pitääkö mun nyt oikeasti hankkiutua lääkäriin? Mitä mä sanon? "Ei mulla mitään vaivaa ole mutta painan aika vähän"? Mielestäni kaverini ovat suurinpiirtein samankokoisia. Joku on kauhistellut painoani, mutta rivien välistä sanonut 'ettei uskoisi'.
toki on olemassa ihmisiä, jotka eivät vaan liho, mutta tuo kilomäärä kuulostaa vain niin uskomattoman vähältä, että sinuna kävisin lääkärissä. Ei siis sen takia, että olisitkin tietämättäsi anorektikko, vaan jos sinussa on jotain fyysistä vikaa.
Voi APUA! Tää keskustelu on nyt kääntyny ihan toiseen suuntaan ja olen nyt todella huolissani mikä mussa on vikana. Miksi miehenikään ei ole sanonut mitään tai lähimmät tuttavat? Kyllä mä ainakin kysyisin vaikka että oletko sairastellut jos joku näyttäisi kurjalta.. :(
Kylläpäs nyt kädet tärisee. Itku.
minä joka ehdotin lääkäriä olen vain yksi ihminen mielipiteineni ja voi olla ihan mahdollista että olet vain luonnostaan noin laiha. Jos kerran olet kaksi kertaa synnyttänytkin, niin eiköhän ne siellä neuvolassa tai muualla olisi puuttuneet painoosi. Ilmeisesti se on ihan normaali jos sinulle ei koskaan kukaan ole siitä huomauttanut. Mutta ei sulla kyllä ole mitään tarvetta laihduttaa, mikä oli alkuperäinen kysymyksesi. Ja fyysisellä vialla tarkoitin esim. kilpirauhasen liikatoimintaa, joka hoituu lääkityksellä.
Siis miksi haluat painaa noin vähän? Olen samanpituinen ja painan 56 kg ja olen tyytyväinen että lihoin takaisin tähän painoon 53 kilosta..nytkin saan kuulla miten pieni ja laiha olen. En toki tuomitse mutta oletko varma ettet näe peilistä ihan jotain muuta kuin miltä oikeasti näytät?