Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää! 8 vuotta työelämässä ja nyt 12 kerran yt-neuvottelut.

Vierailija
23.04.2011 |

Miten jaksaa, kun työsuhteet katkeaa aina yt-neuvotteluihin?9

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan voimia kuitenkin. Pidä mielessä, että vika ei ole sinussa.

Vierailija
2/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadattuhannet ihmiset ovat kokonaan ilman töitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräaikasuuteen tai konkurssiin.

Vierailija
4/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen vaihtamaan julkisen sektorin puolelle.

t:yksi jatkuvaan 3 kk:n välein piinanneeseen yt-paskaan kyllästynyt

Vierailija
5/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi tietysti opettajat, hoitajat jne. eli ne, joilla ei yksityisellä olekaan töitä juuri.

Kaikki muut julkisen työpaikat menee suhteilla ja aina hoetaan, kuinka julkisella on pian työvoimapula, kun palkat ei ole kilpailukykyisiä. Ihan puppua: palkat on todellakin kilpailukykyiset ja julkisen työpaikkoihin on kymmeniä, hyviä hakijoita. Mikään yksityinen ei maksaisi noinkaan hyvää palkkaa, jos kerran hakijoita riittää. Kysynnän ja tarjonnan -laki ei toimi julkisella. Nyt puhutaan toimistotöistä, teknisistä töistä, muista hallinnollisista asiantuntijatehtävistä ja sen semmoisista.

Vierailija
6/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne pääse... Paitsi tietysti opettajat, hoitajat jne. eli ne, joilla ei yksityisellä olekaan töitä juuri.

Kaikki muut julkisen työpaikat menee suhteilla ja aina hoetaan, kuinka julkisella on pian työvoimapula, kun palkat ei ole kilpailukykyisiä. Ihan puppua: palkat on todellakin kilpailukykyiset ja julkisen työpaikkoihin on kymmeniä, hyviä hakijoita. Mikään yksityinen ei maksaisi noinkaan hyvää palkkaa, jos kerran hakijoita riittää. Kysynnän ja tarjonnan -laki ei toimi julkisella. Nyt puhutaan toimistotöistä, teknisistä töistä, muista hallinnollisista asiantuntijatehtävistä ja sen semmoisista.

Kyllä mä ainakin pääsin. Ilman suhteita. Toimistotöihin. Palkka on pienempi kuin yksityisellä puolella, mutta minulta ei myöskään vaadita jatkuvaa ylitöiden tekoa, eikä ole työpuhelinta kotona, saati kannettavaa. Ihana vapaus! :D Otan mielelläni pienemmän palkan ja varmuuden jatkuvuudesta, kuin sen jatkuvan epävarmuuden ja pelon ilmapiirin, mikä syö pienen työntekijän sisältä päin.

t: se julkiselle sektorille siirtynyt

Vierailija
7/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana työuraa noin 30 vuotta, määräaikaisia työsuhteita jokseenkin yhtä monta, tähän mennessä pisin niistä 2v3kk.

Ei tämä sen antoisampaa ole kuin jatkuvat yt-neuvottelut.

Vierailija
8/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olet pudotuslistalla? Nimittäin työelämä nyt vain on sellaista että yt-neuvotteluita tulee ja menee... Itse olen ollut työelämässä 32vuotta, puolet siitä on ollut sellaista että organisaatiot (ja samalla tehtävät, esimiehet) vaihtuu 2x vuodessa, yt neuvotteluja vuosittain jne. Olen päättänyt murehtia vasta sitten kun mulle ilmoitetaan että työt loppuu - toivon sitä suorastaan koska se pakottaa tekemään muutoksia elämässä:)

t yt:t tulossa

Vierailija
9/9 |
23.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskin tälläkään kertaan kyseessä on vain turha hälyytys, kun koko osasto lakkautetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi