stressiä rahasta
oikeasti mulla menee välil ihan urpoksi rahankäyttö.
ostan leluja joita ei oikeasti lapset tarviis ja dvd.eitä...
huoh...
neuvokaa mua miten hillitsisin shoppailuani.
Kyse ei ole etteikö rahat riittäisi,vaan siitä
että miks ostaa turhuuksia joita ei tarvitse???
Kommentit (5)
pidä vaikka päivän ostolakko silloin tällöin. Kun onnistut tässä pidä pidempi ostolakko. Ei muuta kuin ruokaa kaupasta.
Mieti miten kiva olisi kun saisi rahaa säästöön pahan päivän varalle, matkaan, etc. Mieti kuinka paljon sun pitää tehdä töitä jonkun härpäkkeen kustantamiseksi ja onko se sen arvoista.
Itse olin ennen kova tyttö hamstraamaan kodin sisustusesineitä, mutta nyt käyn tuskin koskaan shoppailemassa. Totesin että en todellakaan tarvitse joka viikko uusia verhoja/sohvatyynyjä/kynttilöitä/pyyhkeitä kun entisiäkin on ihan tarpeeksi. Tosi vapauttavaa kun ei ole minkäännäköistä pakkoa mennä kaupoille. Puhumattakaan säästyneistä rahoista.
Saanko kysyä, mikä siinä on, että on pakko ostella kaikkea? Minäkin ennen ostin sisustuskamaa ihan liikaa, ei tarpeeseen. Sitten tuli tilanne, että oli pakko alkaa säästää ja lopetin ostelun, muuten en olisi lopettanut.
Nyt olisi taas tilanne, että olisi mahdollisuus ostella, mutta yritän pysyä kaupasta poissa. Mikä se juttu on että pitäis ostella?
kai se on jossain määrin sisäänrakennettu ominaisuus että ihminen pyrkii keräilemään kaikkea kivaa mistä tykkää. Ja siihen etsimisen ja löytämisen iloon voi jäädä todella koukkuunkin. Lisäksi kaikki sisustus- ja naistenlehdet luovat tarpeita, esitellään aina jotain uutta haluttavaa joka on PAKKO saada vaikka ei oikeasti tarvitsekaan.
Onneksi tuollaisesta voi myös oppia pois.
kai se on jossain määrin sisäänrakennettu ominaisuus että ihminen pyrkii keräilemään kaikkea kivaa mistä tykkää. Ja siihen etsimisen ja löytämisen iloon voi jäädä todella koukkuunkin. Lisäksi kaikki sisustus- ja naistenlehdet luovat tarpeita, esitellään aina jotain uutta haluttavaa joka on PAKKO saada vaikka ei oikeasti tarvitsekaan.
Onneksi tuollaisesta voi myös oppia pois.
Poisopettelu tosiaan kannattaa, vaikka se alkuun onkin raastavaa. Kyse on varmaan jostain elämäntavasta. Mutta mitä järkeä on kaapit täynnä jotain sisustuskamaa, kun ei ne kaikki kerralla voi esillä olla eikä edes sovi toisiinsa... ja lisää vaan pitäis haalia. Onneksi pääsin eroon tuosta. Mielikin on keventynyt, kun ei ole pakko enää ostella.
pidä vaikka päivän ostolakko silloin tällöin. Kun onnistut tässä pidä pidempi ostolakko. Ei muuta kuin ruokaa kaupasta.
Mieti miten kiva olisi kun saisi rahaa säästöön pahan päivän varalle, matkaan, etc. Mieti kuinka paljon sun pitää tehdä töitä jonkun härpäkkeen kustantamiseksi ja onko se sen arvoista.
Itse olin ennen kova tyttö hamstraamaan kodin sisustusesineitä, mutta nyt käyn tuskin koskaan shoppailemassa. Totesin että en todellakaan tarvitse joka viikko uusia verhoja/sohvatyynyjä/kynttilöitä/pyyhkeitä kun entisiäkin on ihan tarpeeksi. Tosi vapauttavaa kun ei ole minkäännäköistä pakkoa mennä kaupoille. Puhumattakaan säästyneistä rahoista.