Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilö vastaa kysymyksiinne jonkin aikaa :)

Vierailija
21.04.2011 |

Jos mielessänne on jotain, mihin haluatte vastauksen, niin kysykää rohkeasti :) Yritän auttaa teitä kaikkia :)

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet roskaväkeä kuten hoitajatkin. Luuletko että on unohtunut se kun uhkasitte alkaa tappaa vauvoja, ellei naurettaviin palkankokortusvaatimuksiinne suostuta?

miten edes kehtaat tulla tänne näyttää naamaas

niin fiksu ihminen, että älykkyysosamääräsi riittää ehkä juuri ja juuri kirjoittamaan em. kaltaisen tekstin av:lle.

Roskaväki on roskaväkeä. Itsehän itsensä alensivat. Varmaan kuvittelivat, että kyyyyyllä ihmiset kohta unohtaa. Nehän on vain vauvoja, kyllä niitä voi tappaa, jos sillä saa lisää rahaa

Vierailija
22/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet roskaväkeä kuten hoitajatkin. Luuletko että on unohtunut se kun uhkasitte alkaa tappaa vauvoja, ellei naurettaviin palkankokortusvaatimuksiinne suostuta?

miten edes kehtaat tulla tänne näyttää naamaas

niin fiksu ihminen, että älykkyysosamääräsi riittää ehkä juuri ja juuri kirjoittamaan em. kaltaisen tekstin av:lle.

sekä ajatusmaailmasi, että tekstisi perusteella. Keksi joku muu paikka, jossa voit lapsellisesti provoilla tai kasva aikuiseksi.

t-eiap

Roskaväki on roskaväkeä. Itsehän itsensä alensivat. Varmaan kuvittelivat, että kyyyyyllä ihmiset kohta unohtaa. Nehän on vain vauvoja, kyllä niitä voi tappaa, jos sillä saa lisää rahaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ensviikon tiistaina on sairaalaan meno, liekkö ottavat jo sisään? tänään verenpaine oli mulla ekaa kertaa korkeella..

lapsen painoarvio laskettuna aikana arvioitiin 3400 g miten paljon kahden viikon ylitys nosta yleensä painoa?

Vierailija
24/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua jäi vaivaamaan toisessa synnytyksessäni seuraavat asiat.

Synnytys käynnistettiin. Ennenaikainen vedenmeno (kalvon yläosassa reikä tms.). Sunnuntaina menin sairaalaan, maanantaina lapsi tuli.

1. Miksi mua ei uskottu, kun su-aamuna soitin, että tuntuu, että lorahti lapsivettä. Tihutteli pitkin päivää ja illalla alkoi supistella (n. 6 minsan välein). Eivät olisi ottaneet sairaalaan, vaan käskivät tarkkailla kotona. Sanoin tulevani joka tapauksessa näytille, koska asumme sairaalan vieressä. Liuskatestin otto n. 1 minuutti ja tulos, lapsivettä oli. Kysymys siis siitä, miksi ensin aina epäillään synnyttäjän tuntemuksia ja pitää vaatia, että ottavat helpon liuskatestin?

2. Synnytys käynnistettiin ma-aamuna kalvojen puhkaisulla. En kuitenkaan saanut pyynnöistä huolimatta epiduraalia vaan vasta sitten, kun kivut oli niin saatanalliset, että vaadin leikkuria.

3. Miksi en saanut liikkua, vaan piti maata paikallaan koko synnytys (kalvojen puhkaisusta)?

4. Kipuihin sain ilokaasua, mutta kätilö oli vääntänyt sen melkein kokonaan hapelle. Hengittelin sitä tosi reippaasti, kun ei auttanut. Miksi se sen hapelle käänsi? Onko ilokaasu jotenkin vaarallista?

Kiitos vastauksista. On jäänyt vaivaamaan. Lähinnä se, etten kokenut, että kätilö mitenkään yritti auttaa. En myöskään kokenut tulleeni kuunnelluksi tai saaneeni vaikuttaa asioihini mitenkään. Olen tosi pettynyt ja koitan olla ajattelematta toista synnytystä, nytkin kihoaa vedet silmiin. Loppu meni sitten hienosti epiduraalin jälkeen.

Vierailija
25/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut mukana vesisynnytyksessä?

Pitääkö äidin tehdä siinä kaikki yksin ja kukaan ei näe alapäähän? Onkohan se vaikeaa äidille? En ole ekaa synnyttämässä mutta muut on syntyneet kuivalla maalla....

Vierailija
26/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kaipaa roskaväkeä tänne neuvomaan.

Vierailija
27/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Synnärillä yrittävät aina viimeiseen pisteeseen asti pitää synnyttäjät kotona, koska reissu saattaa olla turha. Itse en pidä siitä, kuin päivystyksessä olevat puhuvat.

2. Epiduraali kaikessa tapauksessa hidastaa synnytyksen kulkua. Siksi sitä ei anneta kuin vasta sitten, kuin kivut ovat sietämättömät. Tämäkin riippuu kätilöstä. Kyllä itse pyrin saamaan synnyttäjälle epiduraalin heti, kun näen, että synnyttäjä kärsii. Synnytys saattaa siis ns. "jäädä kesken", eli voidaan joutua tekemään hätäsektio.

3. Tähän en osaa vastata, kyllä itse pidän hyvänä sitä,että äiti jaksaisi liikkua edes jonkin verran.

4. Inhimillinen virhe. Ilokaasusta ei ole haittaa,se saattaa vain aiheuttaa pahaa oloa. Itse kerran unohdin laittaa sen itse kaasun päälle, synnyttäjä ihmetteli kovin kun ei missään tunnu. Näitä sattuu :)

ap

Vierailija
28/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole vielä ollut kertaakaan mukana vesisynnytyksessä, mutta vesisynnytyksessä käytetään käsipeiliä. Ei tietenkään äidin tarvitse tehdä kaikkea itse! Käsipeilillä seurataan tilannetta, äitikin voi pitää peiliä kädessään jos haluaa.

ap

Vierailija
29/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

verenpaine on korkealla, on parempi mennä sairaalaan heti kuin siltä tuntuu.

ap

Vierailija
30/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka nauttimaan niistä niistä rahoistasi

Vierailija
31/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan oikein, vaikka välilihaa ei ole tarvetta aina tukea, tuen silti jos synnyttäjä pyytää. Se helpottaa paineentuntua.

ap

Vierailija
32/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmeen rahoista sinä oikein hourailet? Jos itseäsi ärsyttää, niin lähde itse.

Vierailija
33/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökötä, jos synnyttäjä ulostaa. Se on niin normaalia :) En ala huomauttelemaan,se ei ole se pääasia siinä vaan se,että saadaan pieni ihme syntymään.

ap

Vierailija
34/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta tiedät että on vaikka ryypännyt koko odotusajan tai käyttänyt huumeita? Entä jos vastasyntyneellä todetaan FAS?

Tekeekö ikinä mieli, suoraansanottuna, vetää pataan sitä synnyttäjää?

Vierailija
35/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottuna kyllä, joskus tällaisen kokeminen ottaa koville :( Mutta sellaista tämä työ on. Pitää varautua kaikkeen, myös siihen, kestääkö itse henkisesti tällaista työtä. Kohtukuolemia, poikkeavuuksia, kaikkeen täytyy varautua...Meinasin jättää työni, kun en meinannut päästä eräästä tapauksesta yli. Tähän työhön kasvaa aikanaan..

ap

Vierailija
36/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä mitä tarkoittaa käytännössä välilihan tukeminen?

Vierailija
37/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaisit kysymykseeni repeämisestä. Asia vaivaa kovin.

Terv. 3

Vierailija
38/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syy repeämiseen on se,että kudokset eivät ole tarpeeksi joustavia. Myös nopea ponnistusvaihe voi aiheuttaa pahojakin repeytymiä. Neuvolasta kannattaa kysyä ohjeita ns. välilihan venyttämiseen :) Tarkoittaa päivittäistä pientä hierontaa, joka saattaa vähentää repeämisvaaraa.

ap

Vierailija
39/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ympärileikattuihin naisiin? Onko heitä paljonkin?

Vierailija
40/62 |
21.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se sattui enemmän kuin mikään muu synnytyksessä?

Auttoi taivaallisesti mutta nyt toisen kohdalla pelottaa se laitto..mutta ei taida ilmankaan uskaltaa olla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi