Nyt tärppäs ja mies järkyttyi :(
Olen hyväkuntoinen nelikymppinen ja meillä on kaksi ala-aste-ikäistä lasta. Ollaan oltu 7 kk ilman ehkäisyä ja tein reilu viikko sitten positiivisen raskaustestin. Olen todella onnellinen tulevasta pikkukolmosesta, koska olen aina toivonut kolmea lasta. Erinäisistä syistä johtuen sopivaa aikaa kolmoselle ei ollut aiemmin, joten lasten ikäeroksi tulee 8 ja 10 vuotta.
Nyt harmittaa, kun mies olikin yllättynyt ja näkee raskaudessa vain negatiivisia piirteitä. Jauhaa siitä, miten kaikki pitää aloittaa alusta eikä päästä elämässä eteenpäin ja että ei hän tällaista tulevaisuutta kuvitellut jne. Raskaudesta ei saa kertoa kenellekään moneen kuukauteen ja hän varoittelee jo nyt lihomisista ja syömisistä, vaikka itsellään on hieman ylipainoa. Lisäksi hän on koko ajan huonotuulinen eikä suostu keskustelemaan mistään.
Kauankohan miehellä kestää toipua shokista ja onko muilla samanlaisia kokemuksia? Luulin, että vauvatoive oli yhteinen ja kai kahden lapsen isä tajuaa, että jos ei käytä ehkäisyä, niin siitä voi tulla lapsi. Ja kyllä vauvasta monesti oli puhekin, vaikka en halunnut liikaa asiasta hehkuttaa.
Taloudellisesti meillä pyyhkii hyvin ja talossa on tilaa pienokaiselle, joten siitä ei ole kyse.
On kovin paha mieli siitä, että miehen suhtautuminen on noin negatiivinen sen sijaan, että voisimme yhdessä nauttia odotuksesta. Toivottavasti ei mene kesken.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy on naisen vastuulla.
Ai, että väkisin se kortonki vaan miehen heppiin vaikka se kieltäis ja vaikka ois sovittu, että yritetään vauvaa 🤔
Miten voi olla shokki ja järkytys jo tietoisesti harrastettu seksiä 7kk ilman ehkäisyä eikä sinulla ole vaihdevuodet alkaneet? Painosta kommentoisin aina takaisin muistuttaen hänen ylipainostaan niin eiköhän tajua lopettaa.
Miten mahtoi mennä ap: n kohdalla? Aloitus on vuodelta 2011? Tule kertomaan jos luet.
Myöhäiset onnittelut siitoksen johdosta.
Ajatteli että et varmaan raskaudu enää tuossa iässä ja luuli pääsevänsä helpolla (ei kumia)
Ap ja miehensä ovat jo viisikymppisiä ja tuo sikiökin on jo alakoulun tokalla. Ja ne vanhemmat lapset ovat 19 v ja 17 v.
Aloitus on siis lähes 9 vuoden takaa.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se ennenkuin sinua petetään. Tuollaisen pettymyksen jälkeen mies varmasti pettää viimeistään vauvavuosina.
Huono neuvo ja 8 v myöhässä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hormonikierukassa tuli aika täyteen enkä halunnut uutta, kun siitä tuli niin paljon näppyjä naamaan ja selkään. Lisäksi toivoin lasta. Käytettiin muutaman kerran kumiukkoa ja sanoin, että mun puolesta sen voisi jättää pois, koska toivoisin vauvaa. Ja hän ei sitten enää sitä päälle laittanut. Ja oli vauvasta monesti puhettakin; tosin hän silloinkin koitti olla realistinen ja muistutteli yöheräämisistä yms., mutta ei kuitenkaan laittanut kumiukkoa, vaikka niitä oli yöpöydän laatikossa. Eli kyllä olin siinä käsityksessä, että tämä oli yhteinen juttu.
Alkuun kävi vielä sellainen homma, että luulin olevani raskaana, mutta en ollutkaan, joten luulisi, että jo tästä tilanteesta mies olisi tajunnut, että lapsi voi tulla.
Mies on hyvä isä lapsillemme ja touhuaa ja harrastaa heidän kanssaan paljon. Tällä hetkellä hänellä on liikaa töitä ja kova työpaine, varmasti sekin vaikuttaa mielialaan ja johtaa innottomuuteen.
Mitä helvetin kumiUKKOA?? :DD Miksei voi puhua asioista niiden omilla nimillä? Miten olis ihan vaikka vaan...KUMI?
Mikä kumi? Jos nyt kerta puhutaan oikeilla nimillä...
Olisi kiva tietää miten tässä kävi :)
Ehkä sitten ok jos yllätysvauvan putkauttanut nainen huolehtii itse lapsesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten mahtoi mennä ap: n kohdalla? Aloitus on vuodelta 2011? Tule kertomaan jos luet.
HYVÄ HUOMIO. Taisi olla fake muutenkin. Ihan samalla kirjoitustyylillä vastaili tuolla heti ekasivulla itselleen. Siis muotoilu , paljon kappaleiden väliin kätetty tyhjää jne.
Mitä tarkoitat?
Kappaleen jälkeen tuleekin olla tyhjää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitten ok jos yllätysvauvan putkauttanut nainen huolehtii itse lapsesta.
Juuri näin!
Ehkäisy on naisen vastuulla.