Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tärppäs ja mies järkyttyi :(

Vierailija
19.04.2011 |

Olen hyväkuntoinen nelikymppinen ja meillä on kaksi ala-aste-ikäistä lasta. Ollaan oltu 7 kk ilman ehkäisyä ja tein reilu viikko sitten positiivisen raskaustestin. Olen todella onnellinen tulevasta pikkukolmosesta, koska olen aina toivonut kolmea lasta. Erinäisistä syistä johtuen sopivaa aikaa kolmoselle ei ollut aiemmin, joten lasten ikäeroksi tulee 8 ja 10 vuotta.

Nyt harmittaa, kun mies olikin yllättynyt ja näkee raskaudessa vain negatiivisia piirteitä. Jauhaa siitä, miten kaikki pitää aloittaa alusta eikä päästä elämässä eteenpäin ja että ei hän tällaista tulevaisuutta kuvitellut jne. Raskaudesta ei saa kertoa kenellekään moneen kuukauteen ja hän varoittelee jo nyt lihomisista ja syömisistä, vaikka itsellään on hieman ylipainoa. Lisäksi hän on koko ajan huonotuulinen eikä suostu keskustelemaan mistään.

Kauankohan miehellä kestää toipua shokista ja onko muilla samanlaisia kokemuksia? Luulin, että vauvatoive oli yhteinen ja kai kahden lapsen isä tajuaa, että jos ei käytä ehkäisyä, niin siitä voi tulla lapsi. Ja kyllä vauvasta monesti oli puhekin, vaikka en halunnut liikaa asiasta hehkuttaa.

Taloudellisesti meillä pyyhkii hyvin ja talossa on tilaa pienokaiselle, joten siitä ei ole kyse.

On kovin paha mieli siitä, että miehen suhtautuminen on noin negatiivinen sen sijaan, että voisimme yhdessä nauttia odotuksesta. Toivottavasti ei mene kesken.

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä on huijattu, luonnollista että pohtii eroa.

Vierailija
22/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eroamisjutut on ihan älyttömiä tässä vaiheessa. Mies on stressaantunut kuten ap kertoo ja siksi varmaan reagoi noin. Stressin takia oli ajatellut edes kotona rauhallista tasaista elämää ja sitten tulee vauva. Kyllä se järkytys on ja se on ihan ok se ilmaista. Uskoisin että mies kuitenkin sopeutuu asiaan, mutta jos ei, niin sitten se ero varmaan tulee ihan itsestään. Mutta ei mitään järkeä pikaistuksissaan ensireaktion takia itse häipyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheltä ei ole kysytty mielipidettä ja sitten on "yhteinen toive"...

Vierailija
24/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska mies oletti että elämä alkaa 10 vuoden päästä ja oli luottanut siihen että et enää raskaudu. No tulikin kakkuun lisää 18 vuotta kerta rysäyksellä. Totakai siitä tuskastuu.

Vierailija
25/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tuohtumus on kyllä aiheesta.

Vierailija
26/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertainen kysymys, joka sisältää vastauksen samalla:

Onko mies aina haaveillut, että lapsia olisi kolme?

Niinpä.

Vierailija
27/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta meillä on juuri tämä sama tilanne.

Miehelle seksi ilman ehkäisyä kelpaa mutta kerran kun oli menkat myöhässä,mies oli ihan hermona ja samoja asioita puhui kuin aloituksen mies.

No miespä ei vielä tiedä että nyt sitten olen raskaana 😅😅 heippa vaan hänen elämänsuunnitelmat mitä aikoo tehdä nelikymppisenä kun nykyiset lapset on isompia.

Syy miksi mies ei halua ehkäisyä on häneltä itsekäs. Tuntuu paremmalta ilman. Liian laiska mennäkseen laittamaan piuhat poikki tai onko sitten kuitenkin sisäinen toive vielä lapsesta.

En kerro ennen joulua koska en halua jouludraamaa

Vierailija
28/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska mies oletti että elämä alkaa 10 vuoden päästä ja oli luottanut siihen että et enää raskaudu. No tulikin kakkuun lisää 18 vuotta kerta rysäyksellä. Totakai siitä tuskastuu.

Mitäs luotti!

Meillä varmaan sama syy? Mun suvun naiset on tehny luomusti lapsia vielä 45-vuotiaana

Vierailija
29/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse eroaisin tuossa tilanteessa mutta hitaasti miehet yleensä nuo jutut hyväksyy.Mutta on moni nainen jätetty myös kolmatta odotettaessa ihan viimeisillään.Kannattaa varautua kaikkeen!Eihän miehen mikään pakko ole olla mukana.Ei ketään voi pakottaa mihinkään.

Eroaisit? :D Sinähän olet nainen! Mitä hittoa. Sinut on varmasti jätetty monta kertaa vaikka miehet yleensä sinnittelevät liitoissa periaatteesta.

Naiset sinnittelee periaatteesta. Miehet siihen asti että uusi pipari on löytynyt ja vanhan voi jättää.

Vierailija
30/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää. Et kerro vaikka tiedät? Miehenäsi ottaisin eron.

Vierailija
31/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ehjä perhe ja lasten hyvinvointi on tärkeämpi kuin oma itsekäs unelma 3 lapsesta. Vielä se on vaan pikkupallura

Mies saattaa olla jo lähdössä, jos on noin negatiivinen. Abortti ei sitä muuta.

Ja minusta sisarukset parantaa lasten hyvinvointia. Meillä ainakin ovat toisilleen tärkeitä.

Vierailija
32/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja kerron ennen joulua. Sitä en aio kertoa, että mies ei ole lapsen isä.

Vierailija
33/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mulla meni ohi? Miten mies oli luottanut siihen, ettei ap tulisi raskaaksi jos harrastivat seksiä ilman ehkäisyä? Vai oliko ap uhannut hakea siemenen muualta jos mies ei suostuisi? Enpä usko. Minusta uskomatonta uhkapelaamista harrastaa seksiä ilman ehkäisyä lapsia saaneen 40-vuotiaan naisen kanssa. Vain koska ei halua keskustella omista toiveistaan tai sovittaa toiveita yhteen. Ajatteli, että helpommalla pääsee kun ottaa riskin, että jos sitä lasta ei sitten tulisikaan. Vaikka 8 vuotta sitten nainen tuli raskaaksi ihan helposti, varmaan melkein heti kun alettiin yrittämään toista esikoisen jälkeen. Niin tuskin sama nainen ihan steriili on 8 v päästä 40-vuotiaana! Jos ei lasta halunnut niin on kyllä TYHMÄ mies :D

Vierailija
34/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten asian kertominen muuttaa tilannetta?

Vierailija
35/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ukko tulee todennäköisesti etsimään sitä elämää suhteen ulkopuolelta

Vierailija
36/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kertoa kun pilaisin sillä miehen joulun?

Pilaisin myös lasten joulun koska kun mies on pahalla tuulella, sen huomaa kaikki.

Pilaisin myös oman vanhan isäni joulun, koska mies ei suostuisi lähtemään sinne joulun viettoon. Mies joisi kaljaa kotona kun minä yritän lasten kanssa viettää joulua.

Hänen kykynsä käsitellä yllättäviä negatiivisia asioita on nähty aikaisemmissa kriiseissä ja se on kaikkien kannalta parempi, että mies käsittelee asiaa loma-ajan ulkopuolella kun lapset on koulussa ja minä ja mies töissä.

Vierailija
37/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen raskaana ja kerron ennen joulua. Sitä en aio kertoa, että mies ei ole lapsen isä.

Eiköhän jokainen ymmärrä sen verran biologiaa, että lapsen isä on aina mies...

Vierailija
38/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä mulla meni ohi? Miten mies oli luottanut siihen, ettei ap tulisi raskaaksi jos harrastivat seksiä ilman ehkäisyä? Vai oliko ap uhannut hakea siemenen muualta jos mies ei suostuisi? Enpä usko. Minusta uskomatonta uhkapelaamista harrastaa seksiä ilman ehkäisyä lapsia saaneen 40-vuotiaan naisen kanssa. Vain koska ei halua keskustella omista toiveistaan tai sovittaa toiveita yhteen. Ajatteli, että helpommalla pääsee kun ottaa riskin, että jos sitä lasta ei sitten tulisikaan. Vaikka 8 vuotta sitten nainen tuli raskaaksi ihan helposti, varmaan melkein heti kun alettiin yrittämään toista esikoisen jälkeen. Niin tuskin sama nainen ihan steriili on 8 v päästä 40-vuotiaana! Jos ei lasta halunnut niin on kyllä TYHMÄ mies :D

Sama tilanne meillä. Mies varmaan luulee etten ole enää hedelmällinen. Itse olen kannustanut häntä vasektomiaan tästä syystä kun viime kerralla säikähti niin paljon kun olin myöhässä.

Nyt on myöhäistä.

Vierailija
39/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä tietysti väittää vain lihovansa.

Vierailija
40/75 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen tuohtumus on kyllä aiheesta.

Jos harrastaa seksiä ilman ehkäisyä ja vielä oikein sovittu, että yritetään vauvaa, niin mikä oikeus on suuttua jos onnistuu??

Käsittämättömän epäloogista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi