Mä en ole koskaan käyttänyt valmiita pakastesuikaleita!
Siis perunaa, juureksia tai mitä niitä nyt sitten onkin. Olen aina kuorinut ja paloitellut/viipaloinut ihan itte :)
Hassu juttu etten jotenkaan osaa edes mennä pakastealtaalle jos olen kaupassa ruokaostoksilla.
Tai no, Ben&Jerry's tötterön bongaan jo kaukaa, mutta noi muut, en edes tiedä mitä kaikkea siellä olisi tarjolla :)
Kommentit (7)
Itse ostan pakastealtaista mm. herkkuja kuten pirkan valkosipulivoipatonkia, pirkan tuulihattuja, mutakakkua (valmistajaa en muista), joitakin paistettavia pullia ja jäätelöä. Lisäksi mukaan tarttuu myös sellaisia pakastettuja tuotteita kuten mustikoita, herneitä, herne-maissi-paprikasekoitusta ja joskus, mutta harvoin perunaknoketteja(?).
ja mustikat ja muut marjat torilta kesällä :) Herne-maissi-paprika on mun inhokki numero I, sitä en koskaan osta, hrr...
Joskus ostan herneitä tai maissia tölkissä, mutta mieluummin tuoreena nekin. Voi ryöpätä ja pakastaa itsekin :)
Minä taas valitsen käyttää aikani muuhun puuhailuun kuin perunateatteriin. Kun vertaa hintoja pakastesuikaleperunan ja multaperunan välillä, jälkimmäinen tulee kalliimmaksi koska siihen pitää laskea myös aika + työpanos. Se 0,7€ maksava suikalepussi kotimaisesta perunasta ei ole mielestäni mikään kamala ostos.
Minä taas valitsen käyttää aikani muuhun puuhailuun kuin perunateatteriin. Kun vertaa hintoja pakastesuikaleperunan ja multaperunan välillä, jälkimmäinen tulee kalliimmaksi koska siihen pitää laskea myös aika + työpanos. Se 0,7€ maksava suikalepussi kotimaisesta perunasta ei ole mielestäni mikään kamala ostos.
Enkä ole edes rikas, mutta ruoasta en säästä koskaan.
Kokkaan mielelläni ja se rytmittää hyvin iltaa kun kuorin ja pilkon milloin mitäkin. Lapset leikkii isänsä kanssa, kertoo päivästään jne. siinä samalla.
Mulla on huonosti tietoa siitä mitä kaikkia peruskasviksia ja juureksia pakastettuina saa. Ben & jerryn tunnistan kyllä ja Frödingen kakut :)
Ei maksa paljoakaan kilon pussi, ja kuka jaksaa pilkkoa perunoita ja sipuleita ison perheen kinkkukiusaukseen? En minä ainakaan..=)
Ei maksa paljoakaan kilon pussi, ja kuka jaksaa pilkkoa perunoita ja sipuleita ison perheen kinkkukiusaukseen? En minä ainakaan..=)
mutta itse laitan aina sellaisen ison Pyrexin soikean vuoallisen, menee yli 10 nyrkinkokoista perunaa. Kiloista en tiedä :) Lisäksi 1-2 pkt kinkkua ja 5 dl kermaa (+suolaa+valkopippuria).
Itse ostan pakastealtaista mm. herkkuja kuten pirkan valkosipulivoipatonkia, pirkan tuulihattuja, mutakakkua (valmistajaa en muista), joitakin paistettavia pullia ja jäätelöä.
Lisäksi mukaan tarttuu myös sellaisia pakastettuja tuotteita kuten mustikoita, herneitä, herne-maissi-paprikasekoitusta ja joskus, mutta harvoin perunaknoketteja(?).