Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut perheet kulkevat kaikki alle 1 km matkatkin aina autolla?

Vierailija
18.04.2011 |

Ihan sama mihin ovat menossa: kauppaan, kirjastoon, uimahalliin, jumppaan jne. niin aina mennään autolla, vaikka matkaa olisi yksi kilometri. Mä en ymmärrä tota ollenkaan! Voisko joku valaista mua, miksi jotkut ovat niin laiskoja ja liikuntakyvyttömiä? Ihan normaaleista ihmisistä kyse ja tosiaan siitä, kun joka paikkaan kuljetaan autolla. Eli selitykseksi ei käy, että on niin painavat kauppakassit tms. kun toi autolla liikkuminen ei liity pelkkään kaupassa käymiseen. Säälittää vaan, kun lapset oppivat pienestä pitäen sen, että yhtään ei voi omin jaloin kävellä ja sitten esim. päiväkodin retkillä ei eskaritkaan jaksa edes sitä kilometriä kävellä =(

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin lasta kuljetettiin 300-400 metrin päässä olevaan eskariin joka aamu autolla - ja haettiin autolla. Kylläpä tämä sitten näkyikin ylipainoisessa pojassa. Perheessä ei ollut nuorempia lapsia, joiden kuljetustarpeet olisivat jotenkin selittäneet autolla kuljettamisen tarpeen (esim. että samalla reissulla olisi pitänyt viedä nuorempia lapsia toiseen hoitopaikkaan).

Lapseni kerhosta eräs isä aina vie tai hakee lapsen autolla ja asuu 100m päässä.. jos äiti hakee lapsen tulee kävellen.. Ise kävelen 1,5km matkan jos ei ihan puukkoja sada taivaalta..

Vierailija
22/24 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on lähikauppaan noin 1,5 km, jaksan kantaa repussa helposti n 12 kg, joten jopa jouluruuat tuli kävellen. Yleensä ajetaan vähintään 3 km/ suunta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen aina ollut tosi epävarma autolla ajaja. Kuitenkin joudun työssänikin ajamaan autoa (asiakaskäynnit, työmatka jne.)

Oikeasti olen siis tosi huono auton ajaja, ja viime äitiysloman aikana ajoin tosi vähän - ja sitten kuin menin takaisin töihin ja jouduin toimeen jossa piti aika paljon ajaa autoa olin ihan stressissä ja paniikissa.

Nyt yritän ajaa autoa aina kun tilaisuus on, vaikka sitten pienenkin matkan (erikseen kun ei oikein tunnu olevan järkevää lähteä ajelemaan / ei ole aikaakaan / menee bensaa ihan hukkaan).

Eli siis ajan autolla sitten edes ne pienetkin matkat, joihin voin jotain muuta yhdistää (kauppamatka, lapsen vienti kerhoon tms.).

Ettei ihan unohdu auton käsittelytaito.

Tässä yksi iso syy.

Muita sitten on se, että monesti pääsee autolla myös nopeammin ja helpommin, jos matkaa alkaa olla jo se 1 km ja yli. Talvella raskasta kahden pienen lapsen kanssa mennä (meillä ei ole tuplarattaita ja seisomalautakin rikki).

Toisaalta inhoan kyllä sitä lasten turvaistuimiin laitto + pysäköintirumbaa, eli mietin kyllä aina kummasta on vähemmän "vaivaa", autolla menosta vai kävelystä.

Vierailija
24/24 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun naapuri. Vie lapsensa lähes joka päivä autolla 200 metrin päässä olevaan kouluun ja tulee takasi kotiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi