Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä ikäinen osaa/ei osaa matkustaa kaukobussilla?

Vierailija
18.04.2011 |

VIikonloppuna piti mennä mökille. Poikani halusi mukaan kaverin. Koska meillä on pakettiauto, johon mahtuu kolme henkeä, poikani ja hänen kaverinsa suunnittelivat että minä ja mieheni menemme edeltä autolla, viemmme ruoat ja muut tavarat ja he tulevat bussilla perässä. Minä olisin hakenut autolla bussipysäkiltä. Seuraavana päivänä olisin voinut tuoda heidät autolla kotiin kun mieheni olisi joka tapauksessa jäänyt mökille vielä pariksi päiväksi.

Kaverin vanhemmat eivät päästäneet tätä, koska hän on kuulemma liian nuori matkustaman bussilla. Minä ikäisiä te arvioisitte etttä nämä nuoret ovat? Minkä ikäinen on vielä liian nuori tulemaan kaukobussilla, jos hänet haetaan bussipysäkiltä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi siinä on monta muuta asiaa. Olisivatko kaverin omat vanhemmat pystyneet viemään lapsen bussille? Heillä saattaa olla myös epävarmuus siitä, olisitko sinä varmasti vastassa.

Tunnetteko kaverin vanhemmat hyvin? Mulla vaikuttaisi sekin, että en päästäisi kovin helposti, jos en tunne vanhempia.

Eka-tokaluokkalaistani en laittaisi yksin kulkemaan kaukobussissa.

Vierailija
2/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm.. mä ite matkustin mun siskon kanssa kun olin ekalla ja sisko eskarissa. Täti laitto bussiin ja äiti haki periltä.

Riippuu tietysti ihan lapsesta... mut kyl mä varmaan jo fiksun 5-6-vuotiaan voisin antaa matkustaa, jos välillä ei oo pitkiä pysähdyksiä (ts. tilaisuutta häipätä bussista). Jos taas kyseessä on sellanen jonka tiiän ettei jaksais istua paikallaan itekseen vaan alkais tod.näk. juoksennella bussissa ja häiritä kuskia tms. tai olis tosi arka ni en välttämättä edes 10-vuotiaana antais sit yksin matkustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisella kymmenellä olevan kohdalla voisi alkaa miettiä asiaa, jos joku saattaa oikeaan bussiin ja joku on sitten vastassa perillä.

Riippuu ihan lapsesta itsestään, miten hän itse kokee asian, pitääkö bussia vaihtaa jossain jne.

Joillakin pitkän matkan busseilla saattaa olla esim. tauko matkalla jossain huoltamolla, vaatii sekin lapselta jotain, että osaa käydä vessassa tai ostamassa jotain ja huolehtia, että on ajoissa takaisin bussissa.

Lapsen pitää olla myös niin iso, että ymmärtää olla riehumatta jne.

Vierailija
4/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisivat voineet myös soittaa minulle suoraan esim poikani puhelimesta (pojat olivat siellä tätä viimeistä vaihtetta suunnitellessaan, vaikka tietysti sitä oli suunniteltu jo lähes viikko ja kysytty minulta että käyhän se varmasti).

Kumpikaan lapsista ei ole arka. Bussimatka olisi kestänyt noin 30 min. joten ihan hirveän pitkään ei olisi tarvinnut paikallaan istua.

Vierailija
5/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä nämä pojat nyt sitten ovat?

Vierailija
6/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla autolla max 15-20 min.

Olisin tehnyt niin, että olisin vienyt ensin miehen ja tavarat perille ja hakenut sitten pojat. Ja soittanut itse kaverin vanhemmille ja sopimut asian. Jos lapset keskenään sopii, siitä tulee vähän epämääräinen olo (jos eivät ole jo jotain ylä-aste ikäisiä) ja kaverin vanhemmilla on voinut olla epäilys, oletteko te vanhemmat edes tietoisia suunnitelmista tai halukkaita ottamaan vieraan mökillenne.

Vierailija
7/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä nämä pojat nyt sitten ovat?

Vierailija
8/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä shoppailemassa ilman aikuisia 10-11-vuotiaana... Niin ne ajat muuttuvat. Omaani en ehkä päästäisi :P

Ja voisin kuvitella, että aloittajan tapauksessa puhutaan noin 8-13-vuotiaista tenavista.

Vierailija
9/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen ajattelisin, että reipas lapsi voi matkustaa itse bussilla (saatettuna molemmissa päissä) ekaluokkalaisena.

Meidän ekaluokkalainen ei uskaltanut mennä yksin bussilla mummolaan, joten hänet vietiin ja haettiin 150km autolla... reipastumista odotellessa... :D

Vierailija
10/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v.

Vierailija
11/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä laittanut, mutta hyvin varmaan menisi. Lähelle kuskia istumaan ja kuskille ohjeet, missä lapsi pois kyydistä ja muksulle vessakäyntiohjeet.

Vierailija
12/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ton puolentunnin matkan nyt varmasti voi vaik ajaa edestakasinki tai toisne pojan vanhemmat heittää jos se siitä bussista jää kiinni!

Vierailija
13/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin tosi ujo kotityttö. Pelkäsin, etten osaa jäädä oikeassa paikassa pois ja eksyn.

Vierailija
14/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mennyt useamman kerran 2½ h bussimatkan kaverinsa luokse. Ekaa kertaa meni 8-vuotiaana.

Saatetaan tietenkin bussiin ja haetaan toisessa päässä bussista.

Vierailija
15/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sen lisäksi koko matka bussipysäkiltä eteenpäin on 30km päälle ja se kestää toiset 30 min koska on pienempää tietä. Koko automatka omalla autolla kestää tunnin yhteen suuntaan, eli jos olisin hakenut pojat kotoa, olisin mä olisin saanut ajaa kolme tuntia ja 260km. Bussimatka olisi säästänyt minulta tunnin ja reilut sata kilometriä ajoa.

Pojat ovat seiskaluokkalaisia.

Vierailija
16/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukojunaan en.

Vierailija
17/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaukobussilla niin, että esikoinen meni ensimmäsitä kertaa kahden tunnin matkan 8v, nyt ovat 10 ja 8, kulkevat silloin tällöin kahden ja puolen tunnin matkan, ja oikein hyvin sujuu. Junaan en laittais.

Vierailija
18/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

o_o

taisi olla tekosyy...

Vierailija
19/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, about 14 vuotiaita? Eikä kaverin äiti antanut mennä bussilla itekseen...haloo, onkohan siinä päässä kaikki kotona...

Vierailija
20/31 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että silleen